Gå til innhold

Kjemisk abort spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har mest sannsynlig en kjemisk abort og har noen spørsmål, aldri opplevd det før… Håper noen kan svare meg


1. når er CD1? Første dag av blødning av den kjemiske aborten, eller kommer mensen etter denne blødningen? Isåfall når?

2. hvor lenge etter kjemisk fikk du eggløsning?

3. hvordan opplevde du kjemisk abort? Hvilke symptomer osv?

4. hvor fort sank graviditetstesten din?

5. må jeg ringe lege? 

Anonymkode: 1a646...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei. Jeg har mest sannsynlig en kjemisk abort og har noen spørsmål, aldri opplevd det før… Håper noen kan svare meg


1. når er CD1? Første dag av blødning av den kjemiske aborten, eller kommer mensen etter denne blødningen? Isåfall når?

2. hvor lenge etter kjemisk fikk du eggløsning?

3. hvordan opplevde du kjemisk abort? Hvilke symptomer osv?

4. hvor fort sank graviditetstesten din?

5. må jeg ringe lege? 

Anonymkode: 1a646...83f

1 - Spørs hvor langt du er på vei.. Sett at du er nær når du skulle hatt mensen så kan du regne første dag av blødning, MEN beste er å vente til du vet sikkert hva som skjer, og det er individuelt om kroppen går rett i syklus igjen. Jo tidligere man får blødning, jo større sjanse er det for at kroppen går rett tilbake i vanlig syklus. 

2 - Spørs også på hvor langt du er på vei nå. EL kan komme så snart som 2 uker etter blødning, men kan også ta lengre tid. Bruk av EL tester er bortkastet dersom du fremdeles har hcg i kroppen. 

3 - en kjemisk graviditet/abort har for meg vært som mensen, med noe mer blødning. Ellers helt vanlig. Er du passert 5 uker regnes det som en vanlig spontanabort og disse kan utarte seg forskjellig fra kvinne til kvinne og fra gang til gang. 

4 - Ved kjemisk var testene negative etter 4-5 dager. Ved SA har det tatt lengre tid. 

5 - Nei. En lege kan ikke gjøre noe som helst.

 

Anonymkode: b918f...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

1 - Spørs hvor langt du er på vei.. Sett at du er nær når du skulle hatt mensen så kan du regne første dag av blødning, MEN beste er å vente til du vet sikkert hva som skjer, og det er individuelt om kroppen går rett i syklus igjen. Jo tidligere man får blødning, jo større sjanse er det for at kroppen går rett tilbake i vanlig syklus. 

2 - Spørs også på hvor langt du er på vei nå. EL kan komme så snart som 2 uker etter blødning, men kan også ta lengre tid. Bruk av EL tester er bortkastet dersom du fremdeles har hcg i kroppen. 

3 - en kjemisk graviditet/abort har for meg vært som mensen, med noe mer blødning. Ellers helt vanlig. Er du passert 5 uker regnes det som en vanlig spontanabort og disse kan utarte seg forskjellig fra kvinne til kvinne og fra gang til gang. 

4 - Ved kjemisk var testene negative etter 4-5 dager. Ved SA har det tatt lengre tid. 

5 - Nei. En lege kan ikke gjøre noe som helst.

 

Anonymkode: b918f...7a6

Tusen takk for svar! Jeg er 3+2 😊 Telles CD1 i dag da?

Anonymkode: 1a646...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar! Jeg er 3+2 😊 Telles CD1 i dag da?

Anonymkode: 1a646...83f

3+2 ja.. Ja da ville jeg tenkt at CD1 er i dag og forventet at syklus går tilbake til seg selv umiddelbart. Da er du jo knapt passert Forventet dag for mensen. 

Anonymkode: b918f...7a6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. når er CD1? Første dag av blødning av den kjemiske aborten, eller kommer mensen etter denne blødningen? Isåfall når?

Telte første blødning som CD1

2. hvor lenge etter kjemisk fikk du eggløsning?

Gikk rett inn i syklus (eggløsning kom til vanlig tid for meg, altså CD13/CD14) 

3. hvordan opplevde du kjemisk abort? Hvilke symptomer osv?

Jeg skjønte kun ved å se på g.testene. Hcg strimmeltestene ikke doblet hver andre dag i farge, var ca samme også begynte å synke. Mensen kom akkurat når jeg var 5+0. 

4. hvor fort sank graviditetstesten din?

Stoppet opp ved 14 DPO på farge, og begynte å synke hver andre dag fram til 20 DPO når jeg fikk mensen.

5. må jeg ringe lege? 

For fysiske grunner - nei.

Anonymkode: 69049...c31

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man gjøre for å forhindre en ny kjemisk abort? Er så redd det skal skje igjen

Anonymkode: 54604...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan man gjøre for å forhindre en ny kjemisk abort? Er så redd det skal skje igjen

Anonymkode: 54604...047

Ingenting annet enn å la være å teste tidlig. Er helt normalt og skjer alle - de fleste merker det ikke fordi det gjerne skjer før Forventet mensen eller at mensen kommer noen dager forsinket og de ikke har testet. 

Anonymkode: b918f...7a6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingenting annet enn å la være å teste tidlig. Er helt normalt og skjer alle - de fleste merker det ikke fordi det gjerne skjer før Forventet mensen eller at mensen kommer noen dager forsinket og de ikke har testet. 

Anonymkode: b918f...7a6

Helt enig, angrer så sykt på at jeg testet så tidlig… hadde jeg ikke testet fra 8 DPO så hadde jeg ikke visst at jeg nettopp fikk positiv test men kjemisk rett etterpå… Skal ikke teste så tidlig neste gang hvertfall :( 

Anonymkode: 1a646...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva kan man gjøre for å forhindre en ny kjemisk abort? Er så redd det skal skje igjen

Anonymkode: 54604...047

Er dessverre veldig vanlig. Det er ingenting man kan gjøre enn å håpe på at det går bra neste gang. Heldigvis sies det at oddsen er mer på din side at det går bra de neste gangene enn motsatt. 

Anonymkode: 69049...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...