Gå til innhold

Helsearbeidere! Hva gjør dere om en mannlig pasient får reisning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvilket undergruppe jeg skulle legge denne under, men det handler jo om jobb, sånn sett, så det ble her😅

Jeg jobber i helsevesenet og har endel stell i løpet av dagen, også mannlige. Og det hender jo innimellom at de får reisning, selvsagt ufrivillig. 

Jeg blir ikke plaget eller støtt av det, jeg tenker mer på hva pasienten evt føler og tenker. Når det skjer, så varierer det litt hva jeg velger å gjøre, noen ganger overser jeg det - om det bare er litt reaksjon der, men gir han en liten pause ved å legge håndkle over og vaske litt andre plasser. Er det derimot full reisning, så pleier jeg å "anerkjenne" det, og begynner å snakke om andre ting, slutter selvsagt å vaske/tørke i området, legger håndkle over og går gjerne litt bort. Skylder duken, begynner å "rote" litt med klærene som skal på, eller rydder bort klær som skal til vask ol.

Min mor jobbet også i helse, hun begynner vel å bli av "den gamle skolen", og når jeg begynte i yrket, kom hun med alle slags tips, også om jeg opplevde en mann som fikk reisning. Hennes tips der, var å knipse mannen på penishodet🙈 Samtidig så sa hun videre at hun selv bare hadde prøvd det en gang i sin yrkeskarriere, uten at det hadde hjulpet noe særlig. Hun hadde bare endt opp med å føle seg dum, og hun var redd hun hadde fornærmet denne pasienten🙈😅

Så hva gjør dere det når det skjer? 

Anonymkode: 0f167...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme som deg 😎

Anonymkode: 78f87...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen knipsing i hvert fall. 🤣

Anonymkode: 4953d...359

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som deg, TS. Synes du takler det på en måte som gir pasienten verdighet. 

Anonymkode: 49c52...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd🙈

Anonymkode: 92e21...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er flauere for den mannlige pasienten enn det er for dere. Egentlig bør man ikke gjøre noen verdens ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker som regel raskt videre slik at pasienten blir fortest mulig ferdig med situasjonen. Snakker da om hvilke klær han ønsker osv. Helt dagligdags tale. Opplevd at det å utsette det bare skaper en gjentakelse av situasjonen og de ønsker verken jeg eller pasienten.

Anonymkode: 07f95...dd5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overser der og vasker videre, går videre i stellet. Finner klær osv.

Hørt om flere eldre garde som knipser. Høres ydmykende ut, og bør selvsagt ikke gjøres. 

Anonymkode: 7ea59...e1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det da jeg jobbet i hjemmesykepleien som ung student.

Jeg la en klut over underlivet og latet som jeg måtte fikse noe ute på gangen så vedkommende fikk et par minutter alene

Anonymkode: b0b6f...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pasientene jeg går til er for syke og for gamle til at noe sånt kan skje. Så det har jeg heldigvis ikke opplevd. 

Anonymkode: cf812...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vaske pasienten grundig akkurat i det området? Ganske sikker på at dem ikke har noe imot det

Anonymkode: fcc9b...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det, men ser for meg at jeg bare hadde lata som ingenting og vaska ferdig. 

Anonymkode: 450eb...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut slik du har håndtert det ts. Jeg har dekket til og gått ut noen minutter før jeg har fortsatt 🙂

Anonymkode: 67bb7...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et knips på løken? Oj-oj-oj.. Den helsearbeideren skulle fått sett lyset..😎 Månelyst..

Anonymkode: bcd89...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...