Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #121 Skrevet 5. februar 2006 Dere som nå har "lagt muslimene for hat" og er så sure fordi de ikke går i lusekofte og spiser fenalår, hvordan kommer dere til å forholde dere til muslimene i nærmiljøet? Spytte på dem på gata, ta barna ut av skoleklasser hvor det er muslimer? ← Det er vel litt mere alvorlige ting vi er "sure" for enn at de ikke går i lusekofte og spiser fenalår. Tror du har rotet deg litt vekk i trådene her, anbefaler deg å oppdatere "nyhetsbildet" ditt litt eller finne deg en annen tråd å svare i. Nei, jeg kommer ikke til å foreta meg noe med muslimene i nærområdet eller barna deres. MEN jeg kommer til å engasjere meg sterkt i innvandringspolitikken og stemme på de som har et negativt syn til innvandring. Ikke fordi jeg er sur og bitter, men fordi: * Nå ser vi jo hvor utrolig ulike religionene er, og hvor ulikt syn vi har på forskjellige ting. Vi ser også hvor FARLIG det er når to så ulike religioner/kulturer kolliderer * Dersom Norge fortsetter å bli truet, eller vi kommer i krig, ser jeg ingen grunn til at muslimske innvandrere skal være i landet. Det er jo DE som truer oss/kriger mot oss. Skal vi ta oss av dem da?? Dessuten; dere som er så bekymret: Bekymrer det ikke dere at et folkeslag som truer oss, har drøssevis av kontakter i hver bygd/by i hele landet vårt. Er dere klar over hva de kan utrette??? Og tror dere at han muslimen i naboleiligheten er noe "snillere" enn de som vi ser på tv, når det kommer til krig og religion????
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #122 Skrevet 5. februar 2006 Muslimer har skal ikke ha bilder eller figurer, da det kan føre til avgudsdyrkelse. Dette gjelder for profeten selv. Man skal "dyrke" profeten, ikke et bilde av han. I tillegg så kan ingen menneske til det fulle avgi et godt nok bilde av profeten, dermed blir et portrett uperfekt, som må være en fornærmelse av den gudommelig, perfekte profeten. Videre er det helt tragisk at det tikker inn sms om å boikotte muslimske butikker og varer. Det er så utrolig bak mål! Og det viser mer hva dere egentlig er, som vil synke ned på det samme nivå. Å si at dette rettferdiggjør å dra alle muslimer over en kam er, er helt usakelig. Dere som gjør det har allerede stigmatisert alle muslimer, dette er bare en "god" unnskyldning for dere å stå frem med deres fremmedfrykt. Likevel vil jeg som tidligere si at avisene - og hvem som helst - bør få trykke samme hva slags bilder de vil av Muhammed, så lenge det er i en grei ytrings ånd. Og disse bildene var det. Var det noen som satte på spissen problemene med ismal? Ja. Men man må og skal få si at det er problem med fundamentalister, hellig krig og kvinneundertrykking i islam. Ingenting i samfunnet, heller ikke i det internasjonale samfunnet, bør være en hellig ku. Og spesielt ikke om det faktisk er problemer med kua. Til dere som forsvarer reaksjonene i de ulike muslimske miljøene, så føler jeg dere har misforstått tanken om å beskytte religionsfriheten. Det minner meg litt om slik det er i USA, der ingen vil gripe inn i disse lukkede mormonersamfunnene med flerkoneri. Alle er redde for å støte de kristne, og dette samfunnet reagerer også svært lite bra på kritikk rettet mot de. Men kritikk og innsyn er det slike samfunnet så sårt trenger, selv om de ikke ønsker det selv. ← Så hva mener du da??? Du mener at det er greit at bildet ble trykt, at vi ikke har gjort noen "forbrytelse". Du mener også at vi ikke skal dømme muslimer, eller boikotte desse på noen måte, og ikke skjære alle over en kam. Så hva mener du vi skal gjøre da??? Skal vi legge oss paddeflat og beklage dette, og alt annet som kan komme til å provosere dem i fremtiden? Eller skal vi reise ned og banke opp de som står bak dette (siden vi ikke skal skjære alle over en kam)? Eller har du noen bedre forslag????
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #123 Skrevet 5. februar 2006 Tatt fra en blogg. Tenk over det! Hva blir det neste? Må vi snart la være å spise kjøtt foran muslimer? Må vi snart dusje med klær på i offentlige bad? Må kvinnene dekke seg til for å unngå å bli voldtatt av en muslim?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #124 Skrevet 5. februar 2006 Nå har det - både fra dansk og norsk regjeringshold - kommet uttalelser som tar avstand fra "tråkking" på andres tær. Jyllandsposten har også beklaget at de har såret folk ved å trykke tegningene. Til hvilken nytte? Skal det ikke være sånn at når noen sier unnskyld, så godtas dette? Når muslimske grupperinger ikke godtar dette viser det 1) de godtar ikke verken ytrings- eller pressefriehet og 2) de er ikke interessert i å få en avslutning på saken. Dette handler ikke lenger om "ytringsfrihet" det handler om fundamentaliter som bruker denne saken for å lage bråk. Og selvsagt, som alle andre fundamentalismer angriper de ytringsfriheten, fordi det ikke passer til fundamentalisme å godta at andre mener noe annet. Da mener jeg at vi - dvs. Norge og danmark og vesten generelt - absolutt har både rett og plikt til å forsvare ytringsfriheten - selv om den noen ganger tråkker på noens tær. Og jeg mener ikke at man har en ubetinget rett alltid å si alt, men samtidig mener jeg at det ikke er slik at de som føler seg tråkket på tærne nødvendigvis er det som skal sette grensene. Det pleier nemlig ikke å gå så bra om man gjør det sånn. ← Helt enig
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #125 Skrevet 5. februar 2006 Nå har det - både fra dansk og norsk regjeringshold - kommet uttalelser som tar avstand fra "tråkking" på andres tær. Jyllandsposten har også beklaget at de har såret folk ved å trykke tegningene. Til hvilken nytte? Skal det ikke være sånn at når noen sier unnskyld, så godtas dette? Når muslimske grupperinger ikke godtar dette viser det 1) de godtar ikke verken ytrings- eller pressefriehet og 2) de er ikke interessert i å få en avslutning på saken. Dette handler ikke lenger om "ytringsfrihet" det handler om fundamentaliter som bruker denne saken for å lage bråk. Og selvsagt, som alle andre fundamentalismer angriper de ytringsfriheten, fordi det ikke passer til fundamentalisme å godta at andre mener noe annet. Da mener jeg at vi - dvs. Norge og danmark og vesten generelt - absolutt har både rett og plikt til å forsvare ytringsfriheten - selv om den noen ganger tråkker på noens tær. Og jeg mener ikke at man har en ubetinget rett alltid å si alt, men samtidig mener jeg at det ikke er slik at de som føler seg tråkket på tærne nødvendigvis er det som skal sette grensene. Det pleier nemlig ikke å gå så bra om man gjør det sånn. ← Sjeldent jeg gjør dette, men
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #126 Skrevet 5. februar 2006 Muslimer dømmer jo ALLE oss...og det pga. en karikaturtegning i en filleavis. Pga. det er de villige til DREPE!!!! Unnskyld meg, men heretter dømmer jeg ALLE muslimer og skjems ikke engang! ← Det der vitner ikke om annet enn stor ignorans du... Min fetter er gift med ei jente fra Tyrkia. Hun er muslim.. han er også det nå da, det måtte han .. men hun har samme forholdet til sin religion som jeg har til kristendommen. Og jeg tviler på om hun er den eneste.... Det går ikke an å si og tenke sånn, det er like stor forskjell på dem som det er på alle andre.
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #127 Skrevet 5. februar 2006 I enkelte muslimske land, kan det være farlig å bringe med seg sin egen Bibel, og en bør helst ikke fortelle noen at en er kristen. ← Dette er noe vi ikke tenker så mye over, men min kristne venninne som har en ex-muslimsk, nå kristen venn, kan fortelle at han faktisk i disse dager driver med smugling av bibler inn i Saudi Arabia... foreløpig er det i liten målestokk, og de som kontrollerer hva og hvem som kommer inn, er lite observante, så han slipper lett igjennom med koffertene sine med "bøker"... Den dagen han blir tatt for det - hva skjer da? Han får neppe et klapp på skulderen og en grei beskjed om å ikke gjenta det...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #128 Skrevet 5. februar 2006 Det der vitner ikke om annet enn stor ignorans du... Min fetter er gift med ei jente fra Tyrkia. Hun er muslim.. han er også det nå da, det måtte han .. men hun har samme forholdet til sin religion som jeg har til kristendommen. Og jeg tviler på om hun er den eneste.... Det går ikke an å si og tenke sånn, det er like stor forskjell på dem som det er på alle andre. ← Bare det sier nok!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #129 Skrevet 5. februar 2006 Det der med å skjære alle over samme kam... Hva skal vi ellers gjøre da?? Det er farlig å være en hvilken som helst nordmann i muslimske land nå, hvorfor skal det være helt naturlig å være muslim i Norge?? DE erklærer krig med oss! Halloooo!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #130 Skrevet 5. februar 2006 Det der med å skjære alle over samme kam... Hva skal vi ellers gjøre da?? Det er farlig å være en hvilken som helst nordmann i muslimske land nå, hvorfor skal det være helt naturlig å være muslim i Norge?? DE erklærer krig med oss! Halloooo!!! ← fordi vi kan heve oss over dette. Fordi vi viser at vi ikke er noe bedre enn dem hvis de skal føle frykt her i Norge. Fordi vi går foran som et forbilde.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #131 Skrevet 5. februar 2006 fordi vi kan heve oss over dette. Fordi vi viser at vi ikke er noe bedre enn dem hvis de skal føle frykt her i Norge. Fordi vi går foran som et forbilde. ← Dem som i de som truer norske i muslimske land, vel å merke.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #132 Skrevet 5. februar 2006 Bare det sier nok! ← apropo de ( som oftest kvinner) som konverter til islam pga at de forelsker seg i en muslim. Det er for meg en enda større blasfemi overfor religionen enn en hådfull tegninger. Det er sikkert en liten brøkdel av disse norske damene som genuint setter seg inn i religionen og blir ekte troende men de fleste er jeg overbevist om gjør dette utelukkende pga av gubben.
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #133 Skrevet 5. februar 2006 Bare det sier nok! ← Sier nok? Utdyp
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #134 Skrevet 5. februar 2006 Sier nok? Utdyp ← jeg skrev ikke innlegget men antar vedkommende mente at en religion som krever at man ikke kan gifte seg utenom vedkommende religion er extrem
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2006 #135 Skrevet 5. februar 2006 Forøvrig er jeg veldig enig i det Piglet sier. Ytringsfrihet er en ting, men det er misbruk dersom man bruker den med den hensikt å såre og tråkke på andre, og for noen er religion veldig personlig. Det blir vel som å slenge dritt om noens mor på et vis... Veldig veldig personlig, og tilsvarende sårende. Og av alle muslimer i verden, er det en håndfull som har tatt av i denne saken. Dere som er så imot jødene i Israel og hva de gjør med Palestinerne - mener dere at vi bør skjære alle verdens jøder over en kam og behandle dem deretter? Eller dere som mener at Palestinerne er ulven, var ikke da den konflikten der allerede nok til å skjære alle muslimer i verden over samme kammen? Jeg forsvarer ikke det de gjør, for all del - men jeg har gangsyn nok til å se at dette ikke gjelder ALLE muslimer.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #136 Skrevet 5. februar 2006 Tatt fra en blogg. Tenk over det! Hva blir det neste? Må vi snart la være å spise kjøtt foran muslimer? Må vi snart dusje med klær på i offentlige bad? Må kvinnene dekke seg til for å unngå å bli voldtatt av en muslim? ← Ja de bloggene er jo kjekke....
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #137 Skrevet 5. februar 2006 Forøvrig er jeg veldig enig i det Piglet sier. Ytringsfrihet er en ting, men det er misbruk dersom man bruker den med den hensikt å såre og tråkke på andre, og for noen er religion veldig personlig. Det blir vel som å slenge dritt om noens mor på et vis... Veldig veldig personlig, og tilsvarende sårende. Og av alle muslimer i verden, er det en håndfull som har tatt av i denne saken. Dere som er så imot jødene i Israel og hva de gjør med Palestinerne - mener dere at vi bør skjære alle verdens jøder over en kam og behandle dem deretter? Eller dere som mener at Palestinerne er ulven, var ikke da den konflikten der allerede nok til å skjære alle muslimer i verden over samme kammen? Jeg forsvarer ikke det de gjør, for all del - men jeg har gangsyn nok til å se at dette ikke gjelder ALLE muslimer. ← Det er ikke snakk om en HÅNDFULL muslimer lenger. har du ikke sett på nyhetene? Det er tusenvis som går i anti danske/norske demostrasjoner. Så da trenger faktisk ikke ALLE muslimer gå i tog så lenge det er så mange som det likevel har blitt som gjør det. Hadde de muslimene som var imot samlet seg i en motsatt bevegelse hadde situsjonen riktignok vært en annen. I en sånn situsajon blir det at den som tier samtykker, så så lenge man ikke får en øredøvende nei fra muslimske hold så er det rett og slett en krigserklæring.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #138 Skrevet 5. februar 2006 Forøvrig er jeg veldig enig i det Piglet sier. Ytringsfrihet er en ting, men det er misbruk dersom man bruker den med den hensikt å såre og tråkke på andre, og for noen er religion veldig personlig. Det blir vel som å slenge dritt om noens mor på et vis... Veldig veldig personlig, og tilsvarende sårende. Og av alle muslimer i verden, er det en håndfull som har tatt av i denne saken. Dere som er så imot jødene i Israel og hva de gjør med Palestinerne - mener dere at vi bør skjære alle verdens jøder over en kam og behandle dem deretter? Eller dere som mener at Palestinerne er ulven, var ikke da den konflikten der allerede nok til å skjære alle muslimer i verden over samme kammen? Jeg forsvarer ikke det de gjør, for all del - men jeg har gangsyn nok til å se at dette ikke gjelder ALLE muslimer. ← Nå kommer jeg vel til å få høre det, men
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #139 Skrevet 5. februar 2006 Det er ikke snakk om en HÅNDFULL muslimer lenger. har du ikke sett på nyhetene? Det er tusenvis som går i anti danske/norske demostrasjoner. Så da trenger faktisk ikke ALLE muslimer gå i tog så lenge det er så mange som det likevel har blitt som gjør det. Hadde de muslimene som var imot samlet seg i en motsatt bevegelse hadde situsjonen riktignok vært en annen. I en sånn situsajon blir det at den som tier samtykker, så så lenge man ikke får en øredøvende nei fra muslimske hold så er det rett og slett en krigserklæring. ← Når man tenker på at det finnes nesten en milliard muslimer i verden(noen som ble skremt nå?), så er det bare en HÅNDFULL som reagerer med vold og trusler.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #140 Skrevet 5. februar 2006 Når man tenker på at det finnes nesten en milliard muslimer i verden(noen som ble skremt nå?), så er det bare en HÅNDFULL som reagerer med vold og trusler. ← For å si det sånn. Jeg driter vel en lang marsj i om det er titusner av en gruppe på 1 milliard eller om det er en gruppe på titusner av 100000. Det er uansett titusner for mange. Og når det er 1 milliard muslimer så betyr det jo at potensialet til at dette skal spre seg ytterligere er atskillig større enn om at det feks var jødene som raslet med sablene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå