aline Skrevet 4. februar 2006 #41 Skrevet 4. februar 2006 Aline - lukker du øyne og ører og ikke ser drapstrusslene og volden? ← om du leser innleggene mine, så har jeg sagt noen ganger allerede at jeg tar avstand fra reaksjonene som når har kommet. men fra det, til å dømme alle muslimer, er avstanden for meg ganske stor. selv om den ikke er det for deg.
aline Skrevet 4. februar 2006 #42 Skrevet 4. februar 2006 Aline - lukker du øyne og ører og ikke ser drapstrusslene og volden? Man kan ta inn hva som helst - men ikke flere muslimer. De er kraftig overrepresentert blant de vi tar inn uansett. Ta heller inn hinduer, katolikker, jøder, ja alle som kan oppføre seg blandt folk som ikke har deres religion. ← hvordan skal man liksom styre det da?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #43 Skrevet 4. februar 2006 hvordan ville vi reagert på å bli utstengt totalt fra ett land kun fordi vi var kristne? ← Jeg har ikke følt det på kroppen, men du kan jo spørre de som har blitt mobbet ut av Palestina og Syria.
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #44 Skrevet 4. februar 2006 Er det ikke alltid sånn at det er de som gjør mest vesen av seg som blir hørt og sett? Det er et problem, for det gir oss alltid feil oppfatning. Sånn rent bortsett ifra det, så hjelper det så lite hva muslimer i Norge mener og sier, eller i resten av verden for den saks skyld, for disse som nå har satt fyr på ambassadene her og der gjør det de gjør uansett, og det skader uskyldige mennesker... Akkurat som de som fløy inn i de to tårnene 11/9. Noen få mennesker klarer å gjøre så utrolig mye skade. Og noe må faktisk gjøres.... ← Mysan - jeg vil ikke akkurat si at dette dreier seg om noen få mennesker. Se litt i avisene og på nyhetene, du ...
Gjest Gjester Skrevet 4. februar 2006 #45 Skrevet 4. februar 2006 har du lagt merke til hvordan norske muslimer har reagert? har du ikke sett at disse så grusomme imamene, her i norge har tatt avstand fra reaksjonene som nå kommer? at de oppfordrer muslimene de kan nå, å opptre fredelig? ← På Dagsrevyens lørdagsmagasin er Kokkvold oppgitt over at det muslimske samfunn i Norge ikke samlet og høylytt protesterer på at han mange ganger pr. dag mottar drapstrusler fra både innland og utland - kun fordi han forsvarer ytringsfriheten. Et rungende nei til trusler og vold, tenk om vi hadde fått hørt det.
aline Skrevet 4. februar 2006 #46 Skrevet 4. februar 2006 Tull aline - hva med muslimene i København ? Hva med Krekar og hans likemenn ... eller tror du han er enestående ? Synes det er direkte skremmende at muslimer i vestlige land reagerer sånn. Alle muslimer som reagerer som Krekar, ungdommene i København, osv .. skulle blitt sendt på hodet hjem - og vi bør stoppe enhver overføring til disse landene. ← jeg er helt enig i at Krekar burde blitt sendt ut av landet. og det har vel vært en episode i københavn som ble helt uakseptabel ja. om det er nok til å kaste dem ut, når man tenker på hva som var planen for den samlingen, har jeg ikke satt meg nok inn i. og nei, jeg tror ikke krekar er enestående, men jeg vet også at det er mange som tar avstand fra hans handlinger og ikke fungerer som ham. og jeg mener det er viktig å se også den siden, nettop pga det som skjer nå. vi krever selv at andre ser hvem som gjør hva, vi krever eller forventer at andre skal se at det ikke er alle nordmenn som står bak det som har skjedd. vil vi ikke bli dømt pga andres handlinger, gjør det samme selv, la være å fordømme alle pga noens handlinger.
aline Skrevet 4. februar 2006 #47 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har ikke følt det på kroppen, men du kan jo spørre de som har blitt mobbet ut av Palestina og Syria. ← nemlig, vi kan høre hvordan nordmenn som har blitt bedt om å forlate muslimske land føler det, om de føler det var det rette å gjøre. også kan vi mobbe ut eller stenge ute alle muslimer og gjøre akkurat det samme selv. hva gjør vår handling annerledes en deres?
aline Skrevet 4. februar 2006 #48 Skrevet 4. februar 2006 På Dagsrevyens lørdagsmagasin er Kokkvold oppgitt over at det muslimske samfunn i Norge ikke samlet og høylytt protesterer på at han mange ganger pr. dag mottar drapstrusler fra både innland og utland - kun fordi han forsvarer ytringsfriheten. Et rungende nei til trusler og vold, tenk om vi hadde fått hørt det. ← ja, og jeg etterlyser ett samlet og høylytt nei til den typen handlinger som utløste hele denne dritten, det blir heller ikke gjort. kan ikke norge gå forran som ett godt eksempel da, og ta avstand fra handlingen. gi ett rungende nei til tramping på andres verdier og religion. og ytringsfrihet er noe man bør forstå at faktisk også kan missbrukes, slik den er blitt i dette tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #49 Skrevet 4. februar 2006 ja, og jeg etterlyser ett samlet og høylytt nei til den typen handlinger som utløste hele denne dritten, det blir heller ikke gjort. kan ikke norge gå forran som ett godt eksempel da, og ta avstand fra handlingen. gi ett rungende nei til tramping på andres verdier og religion. og ytringsfrihet er noe man bør forstå at faktisk også kan missbrukes, slik den er blitt i dette tilfellet. ← http://www.frip.dk/undskyld/
aline Skrevet 4. februar 2006 #50 Skrevet 4. februar 2006 http://www.frip.dk/undskyld/ ← fatter vi virkelig ikke hva respekt betyr? jeg blir bare flau over slike sider, og skammer meg over folk som ikke ser lenger en sin egen nese.
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #51 Skrevet 4. februar 2006 jeg er helt enig i at Krekar burde blitt sendt ut av landet. og det har vel vært en episode i københavn som ble helt uakseptabel ja. om det er nok til å kaste dem ut, når man tenker på hva som var planen for den samlingen, har jeg ikke satt meg nok inn i. og nei, jeg tror ikke krekar er enestående, men jeg vet også at det er mange som tar avstand fra hans handlinger og ikke fungerer som ham. og jeg mener det er viktig å se også den siden, nettop pga det som skjer nå. vi krever selv at andre ser hvem som gjør hva, vi krever eller forventer at andre skal se at det ikke er alle nordmenn som står bak det som har skjedd. vil vi ikke bli dømt pga andres handlinger, gjør det samme selv, la være å fordømme alle pga noens handlinger. ← Står bak det som er skjedd ? Det er ikke annet enn nifst at vestlige muslimer reagerer som de gjør etter å ha bodd i vestlige land i mange år og lært hvordan vi lever og hva som faktisk er akseptabelt her hos oss. Vi skal ikke finne oss i å bli dikterte av noen fanatiske muslimer på hvordan vi skal leve våre liv ... ærlig talt - jeg forstår ikke at nordmenn kan tenke slik som du gjør nå, aline. Vi har ikke gjort noe galt i våre øyne ... og hvis muslimer vil bosette seg her så må de kunne rette seg inn etter vår levemåte og vår tankegang. Vi har heldigvis ytringsfrihet og de som våger å sette spørsmålstegn ved det bør stikke fingeren i jorden og tenke seg litt om. Skal vi gå tilbake flere hundre år i måten å leve på - fordi muslimske fundamentalister gjør det ?
aline Skrevet 4. februar 2006 #52 Skrevet 4. februar 2006 Står bak det som er skjedd ? Det er ikke annet enn nifst at vestlige muslimer reagerer som de gjør etter å ha bodd i vestlige land i mange år og lært hvordan vi lever og hva som faktisk er akseptabelt her hos oss. Vi skal ikke finne oss i å bli dikterte av noen fanatiske muslimer på hvordan vi skal leve våre liv ... ærlig talt - jeg forstår ikke at nordmenn kan tenke slik som du gjør nå, aline. Vi har ikke gjort noe galt i våre øyne ... og hvis muslimer vil bosette seg her så må de kunne rette seg inn etter vår levemåte og vår tankegang. Vi har heldigvis ytringsfrihet og de som våger å sette spørsmålstegn ved det bør stikke fingeren i jorden og tenke seg litt om. Skal vi gå tilbake flere hundre år i måten å leve på - fordi muslimske fundamentalister gjør det ? ← hva slags grusomme reaksjoner er det norske muslimer (ser vekk fra krekar, han er EN mann) har gjort som jeg ikke har fått med meg? og igjen, dette var ikke snakk om å benytte seg av ytringsfriheten, dette dreier seg om ekstremister som gjør sitt beste for å yppe på seg andre ekstremister for å sverte en tro som ikke er deres egen. og se som de lykkes.
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #53 Skrevet 4. februar 2006 Nei, aline ... De gjør slik som vi gjør her i landet. Det er ikke noen ting som er for alvorlig til å spøke med.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #54 Skrevet 4. februar 2006 Problemet er, at disse som har levd i vesten i mange år, flkger taust de ekstreme, når slike ting oppstår. Fordi innerst inne er lojaliteten til koranen større enn til vår vestlige verden. Så kan jo naive nordmenn sitte der med haka nedpå, når det smeller godt og heftig i Oslo, og alle muslimene vi trodde tok avstand ser en annen vei...
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #55 Skrevet 4. februar 2006 fatter vi virkelig ikke hva respekt betyr? jeg blir bare flau over slike sider, og skammer meg over folk som ikke ser lenger en sin egen nese. ← Syns denne siden er helt på sin plass jeg. Den sier akkurat det samme som jeg skulle ønske å si selv. (Greit nok, bildet kunne vært spart, men det som står der er jo helt sant!!!!) Hvilken respekt har de for oss?? De har brent det norske og det danske flagget, hvordan tror du situasjonen ville vært akkurat nå hvis det var vi som brant deres?? I det minste burde vi vel være skuls nå om ikke annet.. Få dem ut!!!! Men neida, vi skal vel fortsette å forsørge dem og bygge enda flere moskeer sånn at de kan få dyrke religionen sin
Gjest Aimable Amie Skrevet 4. februar 2006 #56 Skrevet 4. februar 2006 Stemmer det - de har ikke respekt for oss i det hele tatt. Fatter ikke at nordmenn kan være så vanvittig naive.
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2006 #57 Skrevet 4. februar 2006 Jeg synes ikke det går an å forsvare slike reaksjoner som vi har sett i dag. Disse ekstreme muslimene har virkelig oppnådd å få oppmerksomhet, samt å skape større splid mellom muslimer og vestlige- det er vel det de vil de som har oppfordret til disse aksjonene. Er det ekstremt å tegne en tegning av en mann med skjegg og skrive "Muhammed" under, når man ikke selv er muslim? Er det respektøst? Jeg synes ikke det, særlig når forbudet mot å avbilde Allah og Muhammed gjelder for muslimer. Hvorfor skal vi som ikke er muslimer rette oss etter noe som (egentlig ikke) står i koranen, en lærebok i en religion vi ikke tilhører? Av respekt? Respekterer de ekstreme muslimene kristne og andre vestlige mennesker tilbake? Jeg har ihverfall ikke sett noen tegn til det, særlig ikke i kveld.
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2006 #58 Skrevet 4. februar 2006 Mysan - jeg vil ikke akkurat si at dette dreier seg om noen få mennesker. Se litt i avisene og på nyhetene, du ... ← Sett i forhold til hvor mange muslimer som finnes her i verden, tenkte jeg på. Ikke antallet.
Gjest King James VI Skrevet 4. februar 2006 #59 Skrevet 4. februar 2006 Rett og slett idiotisk...Det vil ikke fordunre meg om Krekar har noen planer. Men på en måte har vi oss selv og takke...Journalisten som trykket bildet viste jo at reaksjonenene ville bli sterke...Nå angrer han jo. Ja men konsekvensene må han ta...Og nå må sannsynlig vis helle landet det . Takke være en kristen tulling. Så får vi en hau med muslimske tullinger. Vi bor virkelig i en gal verden...Jeg gjentar husk Nostradamus spådom. Det skal starte i Midtøsten....Skal si muslimene er gale. men la oss ikke glemme at 90 % av alle muslimer er skikkelige mennesker. problemet er de 10 % som er Idioter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå