Gå til innhold

norges ambassade i syria i brann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tar jo helt av! :overrasket:

Jeg er enig i at det var teit å lage disse bildene i utgangspunktet, det hører ikke hjemme noe sted å gjøre noe sånt, men reaksjonen er jo helt vill! :overrasket:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, dette tar jo helt av. Greit å være provossert, men det finnes grenser.

Skrevet

Det var idiotisk å lage tegningene, men dette er like idiotisk. Hvor skal denne verden gå?

Jeg blir skremt over disse voldsomme reaksjonene. Jeg fordømmer alle disse ekstreme handlingene som skremmer meg. Hvordan kunne en kristen avis starte dette? Ytringsfrihet er ikke det samme som trykkplikt. Sunn fornuft er en god idee.

Skrevet
Det var idiotisk å lage tegningene, men dette er like idiotisk. Hvor skal denne verden gå?

Like idiotisk? Å brenne ned ambassader er like idiotisk som å trykke noen tegninger i en avis? Hva med langt, langt, langt, langt mer idiotisk? :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Like idiotisk? Å brenne ned ambassader er like idiotisk som å trykke noen tegninger i en avis? Hva med langt, langt, langt, langt mer idiotisk?  :)

Enig. Dette er ikke i nærheten av grei reaksjon.

Skrevet
Like idiotisk? Å brenne ned ambassader er like idiotisk som å trykke noen tegninger i en avis? Hva med langt, langt, langt, langt mer idiotisk?  :)

Klønete sagt av meg, selvsagt er det mer idiotisk. Beklager. Disse reaksjonene er ekstreme til det ytterste.

Gjest den undrende
Skrevet

Det tar helt av ja. Men massesuggesjon er dessverre veldig vanskelig å stanse. Og noen ganger er massesuggesjon veldig farlig.

Og ikke bare "der ute" heller. I Dannmark stilte man opp med 1000 politi og stengte av deler av sentrum, da nynazister truet med å møte opp for å brenne koranen. I utgangspunktet et lurt trekk å kvele det før det utarter seg mer.

Men, noen oppmøtte muslimer fant det hele så opprivende at de begunte å kaste steiner på politiet (som var der for å hindre brenning av koranen). I mangel på oppmøtte nynazister eller noe... *sukk* Dette handler mindre og mindre om sårede følelser over blasfemi.

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbannet, dette går over alle grenser. Hadde jeg ikke fordommer fra før, så har jeg det nå. Islam- en fredelig religion? Virker sånn ja.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Den danske regjeringen ber alle danske statsborgere om å forlate Syria umiddelbart. Norske myndigheter har foreløpig ikke fulgt etter.

Skrevet i Aftenposten nå. For hele se http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1214501.ece

Utrolig at den norske regjeringen ikke ber nordmenn komme hjem

Ja, jeg synes den norske regjeringen tar veldig lett på det hele.

Gjest Gjester
Skrevet

Den norske ambassadøren i Syria (og de øvrige ambassadefolkene?) er i sikkerhet i Jerusalem.

Mens Kristin Halvorsen står fjellstøtt på at Norge skal boikotte Israel.

Skrevet

jeg fordømmer reaksjonene som kommer, men jeg fatter ikke at ekstremt kristne ikke fatter viktigheten i andres religion en deres egen.

jeg fatter ikke at man ikke klarte å forutse at dette kunne skje, og jeg fatter ikke at ikke norge kan gå ut og ta avstand fra og beklage at tegningene ble trykket.

mulig jeg har gått glipp av noe der, for jeg har ikke fått med meg at noen har gått ut og sagt klart ifra at handlingen som utløste dette, ikke er støttet og taes avstand fra av norge.

for dersom norge støtter en handling som ihverfall nå viser hvor provoserende var, så ser vi her ressultatet av at vi mener ytringsfrihet er viktigere en respekt for andre.

igjen, jeg støtter på ingen måte handlingene, men jeg støtter heller ikke handlingen med tegningene.

og jeg fatter ikke at ikke regjeringen kan gjøre en klar handling som viser at norge ikke støtter handlingen.

Skrevet
jeg fordømmer reaksjonene som kommer, men jeg fatter ikke at ekstremt kristne ikke fatter viktigheten i andres religion en deres egen.

jeg fatter ikke at man ikke klarte å forutse at dette kunne skje, og jeg fatter ikke at ikke norge kan gå ut og ta avstand fra og beklage at tegningene ble trykket.

mulig jeg har gått glipp av noe der, for jeg har ikke fått med meg at noen har gått ut og sagt klart ifra at handlingen som utløste dette, ikke er støttet  og taes avstand fra av norge.

for dersom norge støtter en handling som ihverfall nå viser hvor provoserende var, så ser vi her ressultatet av at vi mener ytringsfrihet er viktigere en respekt for andre.

igjen, jeg støtter på ingen måte handlingene, men jeg støtter heller ikke handlingen med tegningene.

og jeg fatter ikke at ikke regjeringen kan gjøre en klar handling som viser at norge ikke støtter handlingen.

Jona gahr støre har vært ute å sagt at dette ikke er norges holdning til islam, og at dette er et enkelttilfelle som en liten avis har gått ut med. Hva mer skal man forlange?

Send ex antall nye millioner i bistandsmidler for å bliddgjøre dem?

Det er egentlig latterlig at norge blir sett på som en stor stygg ulv vi som sikkert har bidratt mest ( folketallet tatt i betraktning) til velstandsøkningen i disse landene.

men utakk er som sagt verdens lønn.

Gjest King James VI
Skrevet

Kanskje Nostradamus får rett igjen...Skal ikke forundre meg at en eller aen verdenskrig begynner..Og denne gangen får iverfall ikke Tyskerene skylla.

Rett og slett idiotisk

Skrevet

mulig jeg har gått glipp av noe der, for jeg har ikke fått med meg at noen har gått ut og sagt klart ifra at handlingen som utløste dette, ikke er støttet  og taes avstand fra av norge.

:Nikke:

Skrevet
Jona gahr støre  har vært ute å sagt at dette  ikke er  norges holdning til islam, og at dette er et enkelttilfelle som en liten avis har gått ut  med. Hva  mer skal man forlange?

Send ex antall nye  millioner i bistandsmidler for å bliddgjøre  dem? 

Det er egentlig  latterlig at norge  blir sett på som en stor stygg ulv vi som sikkert har bidratt mest ( folketallet  tatt  i  betraktning) til velstandsøkningen  i disse landene.

men utakk er som sagt verdens lønn.

som sagt, jeg kan ha gått glipp av det.

jeg synes forøvrig at statsminister el burde gjort noe, da det er regjering som ses på som vesentlig i endel land.

og det burde skje skikkelig, slik at det ikke er tvil om dette.

det som også er synd, er at vi gjør akkurat det samme.

når dette skjer, fordømmer flere alle muslimer. til tross for at det også er mange muslimer som tar avstand fra reaksjonene som nå kommer, og flere muslimer som ikke er med på di.

de må se hvem som har startet dette, og at det er mange som ikke støtter det.

vi må se hvem som fortsetter dette, og at det er mange som ikke støtter det.

Skrevet
som sagt, jeg kan ha gått glipp av det.

jeg synes forøvrig at statsminister el burde gjort noe, da det er regjering som ses på som vesentlig i endel land.

og det burde skje skikkelig, slik at det ikke er tvil om dette.

det som også er synd, er at vi gjør akkurat det samme.

når dette skjer, fordømmer flere alle muslimer. til tross for at det også er mange muslimer som tar avstand fra reaksjonene som nå kommer, og flere muslimer som ikke er med på di.

de må se hvem som har startet dette, og at det er mange som ikke støtter det.

vi må se hvem som fortsetter dette, og at det er mange som ikke støtter det.

Det som synes åpenbart er da at den gruppen kriste som har trykket disse tegningene og deres tilhengere er en mye mindre gruppe enn den grupperingen av muslimer som tydligvis har gått helt bananas over noen tegninger. Reaksjonen er på ingen måte naturlig utifra "krenkelsen" som er funnet sted.

Dette blir kun brukt som unnskyldning av å ty til vold. Mine fordommer mot islam er ihvertfall styrket ( for ikke å si bekreftet) etter dette oppstyret.

Skrevet

Se hva Ayaan Hirsi Ali mener om dette:

http://www.dagsavisen.no/kultur/article1937293.ece

Hun er på Magasinet på TV2 nå, hør hva hun sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...