Gå til innhold

Er nuggets med ris fullverdig middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Funker så lenge det ikke er 4 dager i uken middag. Og ha gjerne litt salat til.

Anonymkode: 4b6f0...828

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullvott skrev (48 minutter siden):

Nuggets har vel gjerne et ganske labert næringsinnhold og høyt energiinnhold, da de i prinsipp er et farseprodukt med griljering på utsiden. 

Uten grønnsaker er en nuggetsmiddag temmelig verdiløs. 

Ikke farseprodukt om de lages av rent kyllingkjøtt slik vi gjør. Dyppes i egg og rulles i melblanding er det et ganske rent produkt.

Serveres med grønnsaker i staver og diverse dipper 😋

Anonymkode: c8e2c...193

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det fullverdig middag , selv uten grønnsaker 

Anonymkode: bc324...a77

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville personlig foretrukket å ha noe salat ved siden av.

Men altså, en fullverdig middag.. her i huset spiser barnet kun kjøtt en dag, kun pastaen neste og grønnsakene dagen deretter, selv om alt tilbys sammen hver dag. Så her er det fullverdige måltid fordelt på tre dager. Jeg tror det går fint😂 akkurat som at jeg tror det går fint med nuggets og ris en gang i blant også.

Anonymkode: e9a65...bd9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville personlig foretrukket å ha noe salat ved siden av.

Men altså, en fullverdig middag.. her i huset spiser barnet kun kjøtt en dag, kun pastaen neste og grønnsakene dagen deretter, selv om alt tilbys sammen hver dag. Så her er det fullverdige måltid fordelt på tre dager. Jeg tror det går fint😂 akkurat som at jeg tror det går fint med nuggets og ris en gang i blant også.

Og, la meg legge til:

mannen min spiser aldri grønnsaker, bortsett fra mais på tacoen😂 kanskje ikke det sunneste, men det er med andre ord et fullverdig måltid for han, det med kun ris og nuggets….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her spiser vi nuggets, salat og ris/nachochips til middag fra tid til annen. Vi blir mett og er fornøyd med det. 

Hva som er fullverdig middag kommer ann på deg og husholdningen din. Ikke alle andres mening. 

Pannekaker med bacon er en fullverdig middag her som vi spiser fra tid til annen når vi har lyst - mens noen vil påstå barna får dessert til middag. 

Anonymkode: 19a78...fc4

Da har unga her fått dessert til middag mange ganger, serverer og til tider tomatsuppe inntil pannekaker

Anonymkode: 90be9...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jah en gang i blant . Vi har fiskepinner med ris og boksmais .

Anonymkode: b4835...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med grønnsaker ved siden av, så er det en middagsrett her i huset. Vi er to voksne og har hatt det til middag i dag 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke noe jeg ville servert. Kjøpenuggets har vi aldri hatt. Veldig lite næring. Ris er tomme karber. 

Anonymkode: 33a71...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har næringshinnhald som pizza eller burgerar: kjøttfarse og enkle karbohydratar. 

Skal det vere kvardagsmat, bør det vere godt med grønnsaker til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en diskusjon i familien om kyllingnuggets med ris en en ordentlig middag. Eller, det er mer snakk om nuggets i det hele tatt er middag, uavhengig av det en har ved siden av som ris , grønnsaker etc.

Hva synes dere?

Anonymkode: 4ff69...2b2

Om du lager det selv og du i tillegg har grønnsaker til så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er alt som spises som "hovedmåltid" mellom 15 og 22 en fullverdig middag. Om det så er biff med salat, brødskiver eller vafler.

Anonymkode: fb097...4c2

Enig.

Anonymkode: 0be08...bf2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i blant er det helt i orden med kun nuggets og ris. Som hovedregel har vi alltid grønnsaker i en eller annen form ved siden av, men i blant dropper vi det av ulike årsaker. 

Anonymkode: 06c2f...656

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel kalle all varmmat middag.

Nuggets kan vel være greit det. Er det kyllingfilet og ikke kyllingkjøttdeig, så smaker det best. Er ikke alltid ungene spiser grønnsaker til middag, men de får det likevel i seg i løpet av dagen.

Anonymkode: 3a4bf...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en diskusjon i familien om kyllingnuggets med ris en en ordentlig middag. Eller, det er mer snakk om nuggets i det hele tatt er middag, uavhengig av det en har ved siden av som ris , grønnsaker etc.

Hva synes dere?

Anonymkode: 4ff69...2b2

Overhodet ikke. 

Ren kylling, brun ris og friske grønnsaker derimot. Det er sunt.

Anonymkode: 20ba5...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nuggets uten tilbehør er ikke middag. Nuggets med tilbehør kan være middag. En middag må bestå av kjøtt/fisk eller alternativer til dette, samt grønnsaker, og ofte er det fint med ris, pasta, potet eller lignende, selv om det ikke nødvendigvis er sunt. Potet kan mette godt og lenge. 

Så kylling kan ikke være middag?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nuggets fra disken og hurtigris er drittmat selv om man legger til grønnsaker..  Lager du nuggets selv er det i alleflal næring i kyllingen og velger du en annen ris kan du få litt næring fra den, om du da også legger til grønnsaker er du straks litt bedre stilt med tanke på et bedre måltid og ikke er det spesielt krevende heller.. 

Anonymkode: aecde...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hjemmelaget nuggets. Klart det er fullverdig middag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuggetsene barnet mitt får er sunne, spiser det ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

nuggets fra disken og hurtigris er drittmat selv om man legger til grønnsaker..  Lager du nuggets selv er det i alleflal næring i kyllingen og velger du en annen ris kan du få litt næring fra den, om du da også legger til grønnsaker er du straks litt bedre stilt med tanke på et bedre måltid og ikke er det spesielt krevende heller.. 

Anonymkode: aecde...9b0

Hvorfor er hurtigris drit? Hvordan er den tiden mer usunn enn annen ris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...