Gå til innhold

Er nuggets med ris fullverdig middag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spørs hvordan man definerer middag. Nå skulle ikke denne diskusjonen dreie seg om hvor SUNN nuggets er, men om det kan betegnes som middag. Middag for meg er det måltidet som er av varm karakter og som er mer enn brødskiver. Nuggets kan dermed gå som middag. Det gjør jo også en enkel suppe innimellom. 

Anonymkode: 66dcb...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, Anononyma said:

Det blir på lik linje med pølser. Går an en gang i blant som kos, men det er ikke hverdagsmiddag.

Ganske utrolig kommentar,da man ser hvor mange tonn med pølser som blir kjøpt hver eneste uke. Veldig mange som "koser" da. Pølse er en helt standard Norsk middag. Veldig mange spiser det flere ganger i uken. Å har gjerne gjort det siden barndommen. 

Behøver ingen ernæringsleksjon. Jeg vet hva pølser inneholder. Bare lei av å se enkelte mennesker fremstille helt vanlig Norsk middag som i beste fall "kosemat" men også ser jeg spytegn og annet piss. Elitistisk BS. 

Middagen som er nevnt er helt kurrant. Regner jo med at man veksler med annen mat andre dager i uka.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et måltid man spiser rundt 17-18, og man blir mett, ja, da er det middag!

Anonymkode: 8b86d...461

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har en diskusjon i familien om kyllingnuggets med ris en en ordentlig middag. Eller, det er mer snakk om nuggets i det hele tatt er middag, uavhengig av det en har ved siden av som ris , grønnsaker etc.

Hva synes dere?

Anonymkode: 4ff69...2b2

Det er greit en gang i blant. Sånn som pannekaker, ferdigpizza og lignende. 

Anonymkode: 6315f...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (33 minutter siden):

Ja og det er drit lett å panere selv med egg, mel og griljermel

Griljermel er vel heller ikke spesielt sunt ig vanlig? Du skriver i tråden at dere lager nuggets selv, hvordan gjør dere det om du mener det er så dritt å panerte selv?

Anonymkode: dfd30...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fant80 said:

Ganske utrolig kommentar,da man ser hvor mange tonn med pølser som blir kjøpt hver eneste uke. Veldig mange som "koser" da. Pølse er en helt standard Norsk middag. Veldig mange spiser det flere ganger i uken. Å har gjerne gjort det siden barndommen. 

Behøver ingen ernæringsleksjon. Jeg vet hva pølser inneholder. Bare lei av å se enkelte mennesker fremstille helt vanlig Norsk middag som i beste fall "kosemat" men også ser jeg spytegn og annet piss. Elitistisk BS. 

Middagen som er nevnt er helt kurrant. Regner jo med at man veksler med annen mat andre dager i uka.

Ja, det er veldig mange som koser seg litt for mye i Norge, det er helt åpenbart. Jeg her ikke noe veldig mye i mot pølser, men de farsepølsene man får kjøpt er ikke bra. 
 

Det er ikke dyrere å spise sunt og variert, det at mat smaker godt varer i noen minutter, god helse varer hele livet

Anonymkode: 266c6...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er veldig mange som koser seg litt for mye i Norge, det er helt åpenbart. Jeg her ikke noe veldig mye i mot pølser, men de farsepølsene man får kjøpt er ikke bra. 
 

Det er ikke dyrere å spise sunt og variert, det at mat smaker godt varer i noen minutter, god helse varer hele livet

Anonymkode: 266c6...a7a

Tror jeg ville skyldt mer på pizzaen og tacoen folk har hver uke mtp at man koser seg for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Griljermel er vel heller ikke spesielt sunt ig vanlig? Du skriver i tråden at dere lager nuggets selv, hvordan gjør dere det om du mener det er så dritt å panerte selv?

Anonymkode: dfd30...6b0

Å herreminhatt. Smuldre opp no kavring da. Alt må da ikke være så perfekt sunt hele jævla tiden vel? Faen skrivefeil. Jeg mente å skrive lett. Ikke drit. Drit lett mener jeg at jeg skulle skrive.

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (40 minutter siden):

Aldri tenkt at det gikk an å prosessere ris. Tenkte ris var ris

vel, det er altså ulike typer ris og ulik måte risen behandles på fra den høstes til den kommer i pakkene i butikken. Noen typer er mer næringsrike enn andre så det har ganske stor betydning om man er opptatt av kvalitet på maten man spiser.

Mardina skrev (34 minutter siden):

Lager du ris fra bunnen altså? 😄 Jeg er imponert! 😄

for en kommentar 🤔 men jeg har lært i dag, bla a av svaret ditt at noen tror ris bare er ris.. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (28 minutter siden):

Ganske utrolig kommentar,da man ser hvor mange tonn med pølser som blir kjøpt hver eneste uke. Veldig mange som "koser" da. Pølse er en helt standard Norsk middag. Veldig mange spiser det flere ganger i uken. Å har gjerne gjort det siden barndommen. 

Behøver ingen ernæringsleksjon. Jeg vet hva pølser inneholder. Bare lei av å se enkelte mennesker fremstille helt vanlig Norsk middag som i beste fall "kosemat" men også ser jeg spytegn og annet piss. Elitistisk BS. 

Middagen som er nevnt er helt kurrant. Regner jo med at man veksler med annen mat andre dager i uka.

Det selges flere tonn smågodt og cola også, betyr ikke at pølsene dine er bra. DET ER FAKTISK KOSEMAT!   Dårlig kvalitetskjøtt med tarm rundt, kaller du det elitisk å påpeke at det er kosemat? HAHA. Snakker om å bli trigget!

Anonymkode: 706f2...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (1 minutt siden):

vel, det er altså ulike typer ris og ulik måte risen behandles på fra den høstes til den kommer i pakkene i butikken. Noen typer er mer næringsrike enn andre så det har ganske stor betydning om man er opptatt av kvalitet på maten man spiser.

for en kommentar 🤔 men jeg har lært i dag, bla a av svaret ditt at noen tror ris bare er ris.. 

Ja men da får man kjøpe næringsrik ris til nuggetsene da. Står ikke nevnt hurtigris i hi. Bare ris

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Tror jeg ville skyldt mer på pizzaen og tacoen folk har hver uke mtp at man koser seg for mye

Taco er ikke usunt? Masse grønnsaker, eneste karbohydratkilden er lefsene, sunt fett i form av avokado, og meieriprodukter med masse næring til små hjerner og kropper.

Anonymkode: 706f2...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Taco er ikke usunt? Masse grønnsaker, eneste karbohydratkilden er lefsene, sunt fett i form av avokado, og meieriprodukter med masse næring til små hjerner og kropper.

Anonymkode: 706f2...639

Om man bruker det krydderet og tacosausen fra butikken er det jo det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ja men da får man kjøpe næringsrik ris til nuggetsene da. Står ikke nevnt hurtigris i hi. Bare ris

jeg kommentre i utgangspunktet ikke risen heller jeg da, det var du som svarte på det med ris :D jeg sa at om man lager nuggets selv har de mer næring enn om du kjøper de i pakkedisken og man kan på den måten gjøre det til et greit måltid om man legger til bevisste valg rundt ris og grønnsaker i tillegg.. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (44 minutter siden):

Lager du ris fra bunnen altså? 😄 Jeg er imponert! 😄

Prøvde du å være morsom? Går ut fra du er voksen, da bør du vite at det er forskjell på ristypene.

Anonymkode: e08ba...6c7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Om man bruker det krydderet og tacosausen fra butikken er det jo det

Hva er usunt med 68 % tomat?

Santa maria: tomat (68%)(krossad tomat, tomatpuré, passerad tomat), vatten, lök, grön paprika, salt, ättika, majsstärkelse, kryddor och örter (chilipeppar, vitlök, spiskummin, koriander, cayennepeppar, oregano), grön jalapeño.

 

Hva er galt med tacokrydder? Noe druesukker i den, men den pittelille posen der tror du utgjør så sjukt mye?

Anonymkode: 706f2...639

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Taco er ikke usunt? Masse grønnsaker, eneste karbohydratkilden er lefsene, sunt fett i form av avokado, og meieriprodukter med masse næring til små hjerner og kropper.

Anonymkode: 706f2...639

Det kommer an på.. jeg har slutta å bli overraska, men synes fremdeles det er uvant hvor stor andel kjøttdeig(med kryddermiks med masse salt fra butikken) folk har på tacoen. 70% kjøttdeig, 10% ost, resten tacosaus, rømme, mais og grønnsaker. 

Anonymkode: a750e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på.. jeg har slutta å bli overraska, men synes fremdeles det er uvant hvor stor andel kjøttdeig(med kryddermiks med masse salt fra butikken) folk har på tacoen. 70% kjøttdeig, 10% ost, resten tacosaus, rømme, mais og grønnsaker. 

Anonymkode: a750e...e4e

Man blir ikke feit av kjøttdeig, ost, og grønnsaker og mais. 

Anonymkode: 706f2...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man blir ikke feit av kjøttdeig, ost, og grønnsaker og mais. 

Anonymkode: 706f2...639

En venn av meg fikk tidligere 50% av energiinntaket sitt fra coca cola. Han var ikke feit, men det betyr ikke at det var sunt. 
Taco er ikke det verste man kan spise, men om man fyller den med nesten bare kjøttdeig så er det ikke direkte sunt. Noe annet er om man fyller med mye grønnsaker. 

Anonymkode: a750e...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (28 minutter siden):

 

for en kommentar 🤔 men jeg har lært i dag, bla a av svaret ditt at noen tror ris bare er ris.. 

Ironi er ikke din sterkeste side skjønner jeg 😄

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Prøvde du å være morsom? Går ut fra du er voksen, da bør du vite at det er forskjell på ristypene.

Anonymkode: e08ba...6c7

Jiises, snakk om å ta alt dønn seriøst 😄 Legg litt godvilje til, så skjønner du nok hva jeg mener 😄 Slapp av litt, det er helg 😄 Ikke ta alt så bokstavelig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...