Gå til innhold

Burde jeg ha droppet å sende mail etter innlevert case i jobbsøkerprosess?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver denne tråden for å ikke kuppe den andre sommerjobbståden som nylig ble opprettet her.
Jeg leverte case for en måned siden, og har selvfølgelig vært veldig nysgjerrig på om jeg er videre eller ei, men også veldig klar over at det kan ta lang tid før man får svar, for det er mye som må gjennomgås. Jeg er ikke egentlig så veldig god på å ringe og sende mail for å vise interesse, til tross for at jeg virkelig vil ha denne jobben, så jeg unngår det helst i frykt for å mase og stresse dem. Absolutt alle jeg har snakket med har derimot anbefalt meg på det sterkeste å sende en oppfølgingsmail, så jeg gjorde det.
Men nå i ettertid er jeg litt usikker på om jeg bare burde ha latt være å sende den mailen, og at jeg kanskje har ødelagt sjansene mine ved å være 'masete' (skrev en hyggelig mail, håper jeg). Hva er vanlig her egentlig? 
Blir du som er med i ansettelsesprosessen forbanna om noen spør etter oppdatering når det har gått tre-fire uker etter intervju?
Har du som ansetter lagt noen i 'nei'-bunken på grunn av dette? Kjenner jeg er litt lei meg nå.

Anonymkode: 16ca1...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk akkurat fast stilling og jeg sendte en mail etter intervjuet.  Takket for intervjuet og håpet å høre fra dem.

 

Var du kortfattet og hva skrev du? 

Anonymkode: b759c...d5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk akkurat fast stilling og jeg sendte en mail etter intervjuet.  Takket for intervjuet og håpet å høre fra dem.

 

Var du kortfattet og hva skrev du? 

Anonymkode: b759c...d5a

Ja, jeg tror jeg var kortfattet, lurte bare på hvordan det gikk med prosessen og ønsket dem en fin dag.

Anonymkode: 16ca1...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig ikke se for meg at noen opplever det som masete eller plagsomt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skader. Bare ikke send en ny mail og spør om de fikk den forrige, da bikker det over. 😅

Anonymkode: 39378...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke det skader. Bare ikke send en ny mail og spør om de fikk den forrige, da bikker det over. 😅

Anonymkode: 39378...458

Nei stakkars! Det skal jeg nok klare å unngå😂

Anonymkode: 16ca1...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...