Gå til innhold

Sende mld of spørre hvordan hvordan det går med ansettelsesprosessen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har søkt på noen sommerjobber det søknadsfristen gikk ut for rundt 1 måned siden, men jeg har ikke hørt noe fra de. Begynner å bli litt stresset siden jeg enda ikke har fått noen sommerjobb og lurer på om det blir sett på som masete hvis jeg sender dem en mail og spør dem pent om hvordan det går med ansettelsesprosessen. Eller om de har begynt å kalle folk inn til intervju? Vil ikke virke masete, er bare det at det tar litt lang tid og jeg blir litt stresset😕

Anonymkode: 845d8...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er masete å ta kontakt, ja, men type stilling og tidsperspektivet er relevant. 

Man bør helst ikke ta kontakt før det har gått 4 uker. For ditt vedkommende har du allerede ventet dette, og du søker på sommervikarjobb, så da tenker jeg det er OK å sende melding å høre. 

Kanskje stresser de ikke med prosessen siden det er sommervikar, men at det har gått 4 uker uten at du har hørt noe er ikke lovende, så du må belage deg på dårlig tilbakemelding. Håp på det beste, men forbered deg på det verste. 

Og send de mail. Det er lettest å forholde seg til, både for deg og for arbeidsgiver. Unngå å ringe.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på det samme, går inn i den fjerde uka nå. Alle jeg snakker med mener jeg bør sende melding og høre hvordan det går, så jeg har gjort det da, for å "uttrykke interesse". Men da er altså dette ansett som mas?

Anonymkode: ffa57...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer litt på det samme, går inn i den fjerde uka nå. Alle jeg snakker med mener jeg bør sende melding og høre hvordan det går, så jeg har gjort det da, for å "uttrykke interesse". Men da er altså dette ansett som mas?

Anonymkode: ffa57...0bd

Det gikk litt fort i svingene her, jeg har allerede vært på ett intervju, og levert case.

Anonymkode: ffa57...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ansetter i tillegg til mange andre oppgaver, og om ting skjer som må ordnes opp i så blir ofte ansettelsesprosessen lagt til side. 
 

slik veit heg det er i mange små/mellomstore bedrifter som ikke har egen HR avdeling, og jeg tenker positivt om de som ringer og viser interresse for prosessen. 
og dette ville hos meg gitt deg et lite forttrinn om det står mellom deg og en annen kandidat. 
(fordrer jo at du ikke ringer hver dag, da blir det mas, men om du ringer med konkrete spørsmål til stilling/om firmaet før du søker + evt ringer igjen noen uker etter fristen har gått ut så vil jeg sett positivt på dette. 😊

Anonymkode: 8880e...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...