Gå til innhold

Mange folk som har dårlig ånde 🤢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange folk som har dårlig ånde? Jobber i butikk og kjenner det hele tiden når folk spør om noe eller står i kassa. Klarer ikke folk å pusse tennene og ha normal god munnhygiene? Det virker jo som om det nesten er vanlig å ha dårlig ånde.

Anonymkode: 1d12a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er menneskelig å ha dårlig ånde. Du får bruke munnbind da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så mange folk som har dårlig ånde? Jobber i butikk og kjenner det hele tiden når folk spør om noe eller står i kassa. Klarer ikke folk å pusse tennene og ha normal god munnhygiene? Det virker jo som om det nesten er vanlig å ha dårlig ånde.

Anonymkode: 1d12a...367

Det er fordi mange ikke har råd til tannlege

Anonymkode: 57a87...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg. Folk må forstå at slurv med tanntråd gir dårlig ånde. Det går bra en stund, men så kommer det. 🤢

Anonymkode: 6d171...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er fordi mange ikke har råd til tannlege

Anonymkode: 57a87...644

.. eller de har gitt en avsugning. Og ikke pussa tenna etterpå. Masse sæd-snerk rundt tenna og rundt munnen som stinker sikkert, yuck. 

Anonymkode: 0a4da...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det samme, folk drikker jo kaffe som det skulle stått om livet og det gir skikkelig sur ånde.

Anonymkode: d5a22...899

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fordi mange ikke har råd til tannlege

Anonymkode: 57a87...644

Dårlig unnskyldning. Man trenger ikke å gå mye til tannlege hvis man tar vare på tennene. Tannpuss, tanntråd og munnskyllevann. 

Anonymkode: 1d12a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig unnskyldning. Man trenger ikke å gå mye til tannlege hvis man tar vare på tennene. Tannpuss, tanntråd og munnskyllevann. 

Anonymkode: 1d12a...367

Unnskyldning? Tar vare på.. OMG det finnes mange medisinske grunner til at tannhelsen går rett vest.

Anonymkode: 57a87...644

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlig unnskyldning. Man trenger ikke å gå mye til tannlege hvis man tar vare på tennene. Tannpuss, tanntråd og munnskyllevann. 

Anonymkode: 1d12a...367

Det er ikke en dårlig unnskyldning 😊 Prøv å leve på minstesats på uføretrygd, med de prisene som er i samfunnet nå og se om du har råd til tannlegetime ca. annenhver mnd..... 🤔 

Jeg pusser tennene hver dag OG bruker munnskyllevann. Men jeg har ikke råd til å dra til tannlegen 🙁 Heldigvis har jeg ikke hatt behov for det fram til nå. Men prøv å tenk litt, før du kommenterer 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en dårlig unnskyldning 😊 Prøv å leve på minstesats på uføretrygd, med de prisene som er i samfunnet nå og se om du har råd til tannlegetime ca. annenhver mnd..... 🤔 

Jeg pusser tennene hver dag OG bruker munnskyllevann. Men jeg har ikke råd til å dra til tannlegen 🙁 Heldigvis har jeg ikke hatt behov for det fram til nå. Men prøv å tenk litt, før du kommenterer 😊

Men alle har råd til å pusse tenner og bruke tanntråd. Slurvete bruk av tanntråd er største årsak til at det blir hull i tennene.

Anonymkode: 1d12a...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men alle har råd til å pusse tenner og bruke tanntråd. Slurvete bruk av tanntråd er største årsak til at det blir hull i tennene.

Anonymkode: 1d12a...367

Du er visst ikke så godt bevandret i tannhelse. Hull i tenner og ånde behøver ikke ha sammenheng i det hele tatt. 

Anonymkode: 89ffa...116

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er visst ikke så godt bevandret i tannhelse. Hull i tenner og ånde behøver ikke ha sammenheng i det hele tatt. 

Anonymkode: 89ffa...116

Det sa jeg ikke heller.

Anonymkode: 1d12a...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både tanntråd, tannpuss og munnskyll to ganger daglig. Skraper tunga også og "pusser" ganen og tannkjøtt attpåtil. Aldri hull eller tannstein, går årlig til kontroll hos tannlege. Jeg sliter veldig med dårlig ånde, og det kommer faktisk fra magen. Mulig pga reflux. Etter medisinoppstart så har jeg også slitt med munntørrhet, og det forbedrer det virkelig ikke, og jeg bruker ting fra apoteket som skal hjelpe, uten at det egentlig hjelper. Så nå har jeg dårlig ånde fra både munn og mage. Festlig. 

Anonymkode: 670c6...a6e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også dårlig ånde, dette pga mandelstein og sikkert andre ting. Pusser, bruker tanntråd, skraper tunga og skyller. Hjelper lite.

Anonymkode: 515d2...84f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så mange folk som har dårlig ånde? Jobber i butikk og kjenner det hele tiden når folk spør om noe eller står i kassa. Klarer ikke folk å pusse tennene og ha normal god munnhygiene? Det virker jo som om det nesten er vanlig å ha dårlig ånde.

Anonymkode: 1d12a...367

har lite å gjøre med munnhygiene. Folk som har ikke spist i flere timer kan ofte ha dårlig ånde f.eks...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dårlig ånde viss jeg ikke har spist på noen timer, (skriver dette innlegget og så NatNat skrev det nettopp). veldig mange får dette viss en ikke nettopp har spist. Det er jo et hull som leder rett ned i magen så dårlig ånde vil de fleste ha innimellom av enten mat en har spist eller drikke, mandelstein, sure oppstøt eller at det ikke har kommet mat ned i magesekken på en stund. Tar godt vare på tenner og bruker både tanntråd og munnskyllevann og er regelmessig til tannlegen men går det en stund mellom hvert måltid slår dårlig ånde ut samme hva.

Anonymkode: f6ad9...8f0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Norge tror jeg de aller fleste både pusser tennene regelmessig og grundig, og drar til tannlegen årlig. Finnes selvsagt unntak.

Men, det vi spiser gjør jo at vi kan få dårlig ånde. Det er hvitløk i omtrent alt mulig nå til dags, og folk spiser mer krydret mat enn tidligere.

 

Anonymkode: ea8f8...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må lære seg å FJERNE mandelsteinene sine. 

Anonymkode: 68e3c...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for min del er det fordi jeg ikke har råd til tannlege.

Anonymkode: a11d3...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok også delvis pga folk bare puster ut all driten uten sjenanse. Går faktisk an å begrense den litt så den man henvender seg til ikke blir dusjet av driten. 

Anonymkode: 335b5...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...