Gå til innhold

Organisert bedriftsgruppe - kollektive lønnsforhandlinger eller personlig forhandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Organisasjonen jeg er organisert i jobber med å opprette bedriftsgruppe, hvor de legger vekt på fordelen ved kollektive årlige lønnsforhandlinger som argumentasjon for å danne bedriftsgruppe.

Jeg har en særlig uavhengig stilling, hvor jeg årlig forhandler min egen lønn. Jeg vet med sikkerhet at jeg tidligere år har fått mer enn snittet, og jeg har også hatt noen ekstra ordinære økninger utover den årlige. 

Noen som har erfaringer med dette? Vil en kollektiv lønnsforhandling være negativt for meg personlig, eller vil det være positivt?

Anonymkode: 45686...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kollektiv lønnsforhandling går på potten som skal fordeles, ikke på fordelingen. Hos oss står arbeidsgiver fritt til å fordele tilleggene slik de finner for godt. Vi forutsetter at de har best grunnlag for disse vurderingene.

Den største fordelen med kollektive forhandlinger er helt klart framforhandling av andre goder. Det kan være mer ferie, pensjonsinnbetaling eller andre velferdsgoder. 

 

Anonymkode: 924cf...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...