Gå til innhold

Er det dumt å søke på 2 ulike stillinger i samme firma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et firma jeg virkelig har lyst å jobbe for, som har 2 kjempespennende stillinger ute. Jeg har søkt den ene, la oss si det er som analytiker. Også er det en ny stilling de har lyst ut denne uka som er innen type kundeservice/back-office, som jeg tror kanskje passer meg enda bedre enn den første stillingen. Vil det være negativt tror dere, å sende inn en søknad til på den andre stillingen? Dette er et firma jeg har drømt om å jobbe for i mange år, men først nå dukker det opp muligheter. 

Jeg tror som sagt ikke at jeg vil få stillingen som analytiker, selv om jeg har erfaring. Vet det er stor konkurranse innen det feltet, og jeg har fått 10 avslag allerede fra andre lignende stillinger. Men om de kaller meg inn på intervju så drar jeg selvsagt på det. 

Noen som har erfaring med dette, enten som jobber med rekruttering eller noen som har sendt inn flere søknader? Vil ikke bli sett på som desperat heller. 

På forhånd takk :) 

Anonymkode: 38163...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når begge er stillinger du kan tenke deg, synes jeg du skal søke begge. Rekruttere kan ikke vite at du kunne tenke deg begge hvis du ikke søker begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i et firma der det er lett å jobbe seg oppover uten spesiell utdannelseskompetanse hvis bare man er dyktig nok innen sitt felt - ville ikke vært redd for å søke flere stillinger samtidig. 
Sørg for å rose bedriften i søknaden din - dét liker de fleste rekrutterere. Fortell dem at du brennende ønsker å jobbe for de og hvorfor. Og masse lykke til! 🥰

Anonymkode: 5e9ed...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (Akkurat nå):

Når begge er stillinger du kan tenke deg, synes jeg du skal søke begge. Rekruttere kan ikke vite at du kunne tenke deg begge hvis du ikke søker begge.

Takk for tips. Jeg får legge det fram som at jeg virkelig ønsker å jobbe for dem hvis jeg blir kalt inn på intervju, og begrunne det med at jeg har erfaring etc. Ikke ofte dette firmaet rekrutterer i Norge så føler jeg må benytte sjansen.  

Anonymkode: 38163...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på begge :) og les deg opp på firmaet. Vis du har kunnskap om de på evt intervju. Viser at du ønsker og er motivert for å jobbe der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det bare er positivt! Det viser at du ønsker å jobbe i dette firmaet. Har selv drevet litt med rekruttering, og vi fisket alltid litt etter om kandidatene hadde fulgt med på andre muligheter hos oss. Det gav inntrykk av at de hadde hadde lest seg opp om bedriften og virkelig ønsket jobb hos oss. 

Anonymkode: 40df0...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nevn hvorfor du ønsker å jobbe der i søknaden, ikke hvis du kommer på intervju! 
 

Anonymkode: 7c655...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...