Gå til innhold

Hva betyr å jobbe agilt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet i bank for en del år siden, og da hadde vi møter om å begynne å jobbe agilt. Jeg satt som et spørsmålstegn, for jeg skjønte ikke hva det var, har spurt flere ganger uten å få et konkret svar. Tenker på agility, det betyr vel lydighetstrening? Hun som var sjefen sa jeg måtte gogole det men det er jo bare svada som kommer opp. Jeg liker at ting er konkret. Noen som kan si hva det er? Lydighetstrening lager ingen mening. Vil det si å adlyde sjefen? Det skal man jo uansett, innen rimelighetens grenser? 

Kom over ordet agilt i en jobbsøknad så den søkte jeg ikke på. Skjønner jo ikke hva det er. 

Anonymkode: 0406b...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De mener nok fleksibelt. At du skal gjøre hva som helst, når som helst, uten mer lønn. Noen burde ikke få lov til å skrive jobbannonser… eller ansette. 

Anonymkode: c7a14...c31

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for linker, virker fortsatt som det er bare fjas. Har skjønt at det skal være at man jobber mer effektivt, men hvorfor ikke bare si det da? 

Er dette noe som brukes i flere bransjer? Jeg har bare sett det innen bank-bransjen. 

Anonymkode: 0406b...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jobbe agilt betyr å være i stand til å være fleksibel i sin rolle og i hele bedriften slik at det er en kultur for å fjerne evt barriærer mer enn å bidra til at de opprettholdes for eksempel ved å ikke organisere seg i siloer med mye byråkrati samtidig som det gir en bedre balanse mellom jobb og livet utnfor jobb og det vil variere hva som ligge ri agil tilnærming basert på firma, roller, organisering osv - å jobbe agilt er en midlertidig måte å oppnå endringer eller esultater på mer enn en permanent tilnerming for organsiasjonen så fremt ikke denne jobber med kontinuerlig forbedring og endring av for eksempel prosesser og rutiner. 

 

 

Anonymkode: 531b9...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for linker, virker fortsatt som det er bare fjas. Har skjønt at det skal være at man jobber mer effektivt, men hvorfor ikke bare si det da? 

Er dette noe som brukes i flere bransjer? Jeg har bare sett det innen bank-bransjen. 

Anonymkode: 0406b...155

fordi det ikke nødvendigvis handler om selve oppgavene du utfører eller hvor effektiv du er som person men hvor tilpasningsdyktig du er, hvor mye du ser muligheter og løsninger i stedenfor problemer osv.. . 

Anonymkode: 531b9...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smidig

Anonymkode: 24d51...6a2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fjas. Det er fjas når ingen forstår hva det innebærer.

 

Anonymkode: 24d51...6a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

å jobbe agilt betyr å være i stand til å være fleksibel i sin rolle og i hele bedriften slik at det er en kultur for å fjerne evt barriærer mer enn å bidra til at de opprettholdes for eksempel ved å ikke organisere seg i siloer med mye byråkrati samtidig som det gir en bedre balanse mellom jobb og livet utnfor jobb og det vil variere hva som ligge ri agil tilnærming basert på firma, roller, organisering osv - å jobbe agilt er en midlertidig måte å oppnå endringer eller esultater på mer enn en permanent tilnerming for organsiasjonen så fremt ikke denne jobber med kontinuerlig forbedring og endring av for eksempel prosesser og rutiner. 

 

 

Anonymkode: 531b9...757

Har du glemt at det finnes punktum? 🙄😅

Anonymkode: 222f9...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

å jobbe agilt betyr å være i stand til å være fleksibel i sin rolle og i hele bedriften slik at det er en kultur for å fjerne evt barriærer mer enn å bidra til at de opprettholdes for eksempel ved å ikke organisere seg i siloer med mye byråkrati samtidig som det gir en bedre balanse mellom jobb og livet utnfor jobb og det vil variere hva som ligge ri agil tilnærming basert på firma, roller, organisering osv - å jobbe agilt er en midlertidig måte å oppnå endringer eller esultater på mer enn en permanent tilnerming for organsiasjonen så fremt ikke denne jobber med kontinuerlig forbedring og endring av for eksempel prosesser og rutiner. 

 

 

Anonymkode: 531b9...757

Hææææ?

Anonymkode: 872d7...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som smidig! Det er en metode

Anonymkode: b87e9...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smidig og fleksibelt. Å tåle godt at det ikke er fastlagte rammer for hva som skal gjøres når, men at man tar ansvar for å finne løsninger fortløpende. Handler om å tilpasse seg et marked som er i endring. 

Vil du ha veldig konkrete oppskrifter på hva du skal gjøre når, har du andre styrker enn å jobbe agilt.

Anonymkode: acd1b...101

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility er hinderløype for hunder, ikke lydighet 😉

 

Smidig og fleksibel, god på omstillinger når jobben krever det, er det jeg tenker. 

Anonymkode: 97f39...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om tulle-plakater med slagord som var populære på 2000-tallet.

Screenshot_20240314_212955_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: bbbd8...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...