Gå til innhold

Reisebyråd som lager den perfekte reisen til meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planner om reise i 3-4 mnd. Men jeg trenger veldig hjelp til å planlegge og booke alt på denne reisen. Vet dere om et reisebyråd som hjelper folk med å spesial skredde en perfekt personlig reise? 🤔  Hadde vært helt perfekt å få et møte med en person, fortelle alt jeg ønsker, så setter de opp et program og bestiller alt for meg ☺️  

Anonymkode: 73fdd...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kilroy kan hjelpe deg med dette. Men det koster selvfølgelig en del.

Anonymkode: e6721...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kilroy kan hjelpe deg med dette. Men det koster selvfølgelig en del.

Anonymkode: e6721...b75

De har jeg ikke hørt om, skal sjekke de ut 😄

Ja jeg forventer ikke at de gjør det gratis. Må nok ut med en del, men tror det er 100% verdt det, for jeg får det bare ikke til selv 😅

Anonymkode: 73fdd...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med dette da jeg bodde i Athen. Det er ikke så vanskelig å finne ut av selv heller, men det tar tid 😕 Jeg vet ikke om noen som gjør det i Norge.

Hvor skal du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aristoteles said:

Jeg jobbet med dette da jeg bodde i Athen. Det er ikke så vanskelig å finne ut av selv heller, men det tar tid 😕 Jeg vet ikke om noen som gjør det i Norge.

Hvor skal du?

Alle reisebyråene i Norge gjør jo dette (i Norge). Ser noen over nevnte Kilroy, de er bra, de har jeg brukt flere ganger.

Anonymkode: 54384...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle reisebyråene i Norge gjør jo dette (i Norge). Ser noen over nevnte Kilroy, de er bra, de har jeg brukt flere ganger.

Anonymkode: 54384...faf

Ikke på den måten vi gjorde det i Athen. Der fikk man vite alt, velge mellom alternativer, personlig assistanse osv. Men for all del: mulig norske reisebyråer gjør det i dag, altså skreddersyr turer helt etter dine ønsker. Det vet jeg ikke, for jeg ordner det selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aristoteles skrev (1 time siden):

Jeg jobbet med dette da jeg bodde i Athen. Det er ikke så vanskelig å finne ut av selv heller, men det tar tid 😕 Jeg vet ikke om noen som gjør det i Norge.

Hvor skal du?

Jeg vil reise fra helt nede i England, besøke wales, irland og helt i enden av skottland, for så å øy hoppe til orkney, shetland, færøyene og avslutte på island ☺️ mange stopp flere steder, mange hoteller, mye historie. Trenger sårt hjelp med all booking, planlegging, og bare det å sette opp en god rute så jeg får se mest mulig ☺️

Anonymkode: 73fdd...a97

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (1 time siden):

Ikke på den måten vi gjorde det i Athen. Der fikk man vite alt, velge mellom alternativer, personlig assistanse osv. Men for all del: mulig norske reisebyråer gjør det i dag, altså skreddersyr turer helt etter dine ønsker. Det vet jeg ikke, for jeg ordner det selv :) 

Mulig det er litt begrepsforvirring her. Dette er jo nettop hva reisebyråer driver med.

Turoperatører driver ikke i utstrakt grad med skreddersøm av reiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring, ingen reisebyrå greier å finne din perfekte reise. Det er en jobb å finne reise. D må finne din reise selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (7 timer siden):

Mulig det er litt begrepsforvirring her. Dette er jo nettop hva reisebyråer driver med.

Turoperatører driver ikke i utstrakt grad med skreddersøm av reiser.

Hvis jeg gikk inn på mitt lokale reisebyrå og sa at det jeg ønsket meg var en reise som TS beskriver, så kunne de selvsagt hjulpet meg med å finne hoteller, flybilletter osv. Men ingen der hadde hatt den inngående kjennskapen til området som det å skreddersy en reise virkelig krever. Men man finner sikkert reisebyråer som spesialiserer seg på det området man er ute etter.

Ts: Kanskje det er enklere å finne et slikt reisebyrå i England?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (8 timer siden):

Hvis jeg gikk inn på mitt lokale reisebyrå og sa at det jeg ønsket meg var en reise som TS beskriver, så kunne de selvsagt hjulpet meg med å finne hoteller, flybilletter osv. Men ingen der hadde hatt den inngående kjennskapen til området som det å skreddersy en reise virkelig krever. Men man finner sikkert reisebyråer som spesialiserer seg på det området man er ute etter.

Ts: Kanskje det er enklere å finne et slikt reisebyrå i England?

Tror slike reisebyråer er mer vanlige i utlandet (utenfor Norden/Scandinavia). Det blir selvsagt ikke billig. 
Tror heller ikke TS trenger reisebyråD - det holder nok med et byrå 😅
Ellers tenker jeg (som nevnt over) at et byrå i England nok er det beste.

Et kjapt søk viser at disse averterer med at de skreddersyr reiser: BENNS | Vi skreddersyr reiser til hele verden
Skreddersydde reiser – Escape Travel

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk gjennom et reisebyrå da vi reiste rundt i Australia. Vi opplevde ikke at det ble dyrere enn om vi hadde bestilt selv- flybillettene ble f.eks billigere. Men de tjener jo på at man velger hotell osv som de har avtaler med. Jeg fikk mange gode tips til steder jeg kanskje ikke ville ha funnet på egen hånd. Noen av hotellene passet ikke oss, og ble åpenbart valgt fordi de hadde gode avtaler med de. Da droppet vi de og fikk de til å endre, eller vi bestilte spesifikke hotell/airbnb selv et par steder. 
Så poenget mitt er: det er ikke nødvendigvis så mye dyrere. Men de lager et opplegg som gjør at også de tjener penger på det- og det kan noen ganger gå ut over dine ønsker/behov.  

Anonymkode: 80d72...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/15/2024 at 8:08 AM, AnonymBruker said:

Jeg vil reise fra helt nede i England, besøke wales, irland og helt i enden av skottland, for så å øy hoppe til orkney, shetland, færøyene og avslutte på island ☺️ mange stopp flere steder, mange hoteller, mye historie. Trenger sårt hjelp med all booking, planlegging, og bare det å sette opp en god rute så jeg får se mest mulig ☺️

Anonymkode: 73fdd...a97

Jeg bor i Storbritannia og har reist mye rundt både der og i verden alene. Bare å si fra om du trenger hjelp med noe, selv om jeg selvsagt ikke kan skreddersy en reise helt fra bunnen av.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 23.29):

Alle reisebyråene i Norge gjør jo dette (i Norge). Ser noen over nevnte Kilroy, de er bra, de har jeg brukt flere ganger.

Anonymkode: 54384...faf

Nei ikke alle reisebyråene i Norge gjør dette. Mange reisebyråer driver kun med forretningsreiser og ikke privat kunder. Men det finnes flere mindre byråer som legger opp slike opplegg som ts beskriver.

De største driver kun med ren forretningsbyrå med faste kunder på avtale 

Anonymkode: db799...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 0.34):

Vi gikk gjennom et reisebyrå da vi reiste rundt i Australia. Vi opplevde ikke at det ble dyrere enn om vi hadde bestilt selv- flybillettene ble f.eks billigere. Men de tjener jo på at man velger hotell osv som de har avtaler med. Jeg fikk mange gode tips til steder jeg kanskje ikke ville ha funnet på egen hånd. Noen av hotellene passet ikke oss, og ble åpenbart valgt fordi de hadde gode avtaler med de. Da droppet vi de og fikk de til å endre, eller vi bestilte spesifikke hotell/airbnb selv et par steder. 
Så poenget mitt er: det er ikke nødvendigvis så mye dyrere. Men de lager et opplegg som gjør at også de tjener penger på det- og det kan noen ganger gå ut over dine ønsker/behov.  

Anonymkode: 80d72...1a4

Vi skal til Australia neste år. Jeg vurderer å bruke reisebyrå til flybillettene, siden det blir en ganske komplisert reise… open jaw, vi er fleksible på flyplass (til en viss grad) avhengig av pris, antagelig blir 3/5 igjen en ekstra uke (eller tar en stopover i Asia)… Men prisen skremmer meg litt. Vet du om det ville blitt dyrere hvis dere kun hadde bestilt flybillett gjennom dem? Hotell/innenlands flyreiser bestiller vi selv. 

Anonymkode: 9f034...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilket reisebyrå brukte dere?

Anonymkode: 9f034...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi skal til Australia neste år. Jeg vurderer å bruke reisebyrå til flybillettene, siden det blir en ganske komplisert reise… open jaw, vi er fleksible på flyplass (til en viss grad) avhengig av pris, antagelig blir 3/5 igjen en ekstra uke (eller tar en stopover i Asia)… Men prisen skremmer meg litt. Vet du om det ville blitt dyrere hvis dere kun hadde bestilt flybillett gjennom dem? Hotell/innenlands flyreiser bestiller vi selv. 

Anonymkode: 9f034...1ba

Nei, jeg vet ikke om prisen hadde blitt dyrere om vi ikke hadde bestilt noe annet gjennom dem. Jeg tror egentlig ikke det, for de oppga pris for flybillettene før vi hadde booket noe annet gjennom de. De fikk også koblet på en innelandsreise i Australia på billetten, selv om det var midt i reisen. Vi hadde også open-jaw.

Vi brukte Australiareiser. Vi har vært i Australia for lenge siden + jeg elsker å bruke tid på å planlegge ferier. De ga oss likevel noen gode reisetips vi trolig ikke hadde kommet på på egen hånd- det var litt av grunnen til at vi valgte de. 
 

Men det var en dyr ferie!! Og verdt det!

Anonymkode: 80d72...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke om prisen hadde blitt dyrere om vi ikke hadde bestilt noe annet gjennom dem. Jeg tror egentlig ikke det, for de oppga pris for flybillettene før vi hadde booket noe annet gjennom de. De fikk også koblet på en innelandsreise i Australia på billetten, selv om det var midt i reisen. Vi hadde også open-jaw.

Vi brukte Australiareiser. Vi har vært i Australia for lenge siden + jeg elsker å bruke tid på å planlegge ferier. De ga oss likevel noen gode reisetips vi trolig ikke hadde kommet på på egen hånd- det var litt av grunnen til at vi valgte de. 
 

Men det var en dyr ferie!! Og verdt det!

Anonymkode: 80d72...1a4

Takk for tips! Jeg skal sjekke dem. Jeg har god erfaring med å fikse alt selv, men ser at denne flyreisen kanskje kan bli krevende. Vet ikke helt om jeg tør spørre hvor dyr ferien ble? 🙈 Vi er fem stk, så jeg vet jo det blir kjempedyrt. Regner med mellom 100-120k bare for reisen t/r Norge (vi bor ikke i Oslo, så det blir enda dyrere pga det). Innenlandsfly er ganske billig, men det blir jo minst 5-10 000 per strekning for alle fem. Leiebil blir fort 1000kr per dag (vi trenger det kanskje ikke riktig hele tiden). Vi tenkte å leie på AirBnb, med behov for tre soverom blir det fort 1500-2500kr per natt, avhengig av hvor vi er. Og så kommer alle aktiviteter i tillegg, selv om man ikke MÅ gjøre dyre ting hele tiden… 

Anonymkode: 9f034...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...