Gå til innhold

Ingen egg ved uttak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som opplevd det før? Ble helt i sjokk og tenker at lege gjorde feil da ultralyd på dag 10 visste rundt 8 folikler (noen større en 24 mm). Egguttak på dag 13. Har AMH på 12,3. Regelmessige syklus med El hver måned. 

Anonymkode: 2f6d5...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer oftere enn man tror. Årsak kan ingen si noe om, kanskje gyn kan anta årsak, men ellers vanskelig å si sikkert..  

Anonymkode: 980cd...8de

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde nesten her. Hadde 10 follikler og fikk ut 2 egg, resten av tomme…. Var så lei meg for eneste grunnen til IVF var litt nedsatt sæd, ingen kvinnelig faktor.. Skal prøve igjen nå 

Anonymkode: ad984...de9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Skjedde nesten her. Hadde 10 follikler og fikk ut 2 egg, resten av tomme…. Var så lei meg for eneste grunnen til IVF var litt nedsatt sæd, ingen kvinnelig faktor.. Skal prøve igjen nå 

Anonymkode: ad984...de9

Ah, samme her. Ingen kvinnelig faktor nedsatt sæd. Når var uttaket? Min var på mandag men ikke klar til å begynne på nytt med neste mens. Ikke helt i god form ette uttaket, sikkert går over i løpet av noen dager. Skal vente litt. Har du fått plan med nye medisiner? Privat eller offentlig? 

Anonymkode: 2f6d5...738

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah, samme her. Ingen kvinnelig faktor nedsatt sæd. Når var uttaket? Min var på mandag men ikke klar til å begynne på nytt med neste mens. Ikke helt i god form ette uttaket, sikkert går over i løpet av noen dager. Skal vente litt. Har du fått plan med nye medisiner? Privat eller offentlig? 

Anonymkode: 2f6d5...738

Forrige syklus, så hopper over denne syklusen for å la kroppen hvile og kjører på i april.. privat og de ønsket å kjøre samme medisiner igjen. Kjenner jeg er skeptisk og er livredd for å få samme resultat igjen.. Føler mange som driver med IVF og de får jo fine blasto til innsett på første gang mens våre ikke en gang delte seg riktig :( 

Anonymkode: ad984...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags protokoll var du på? Hvor gammel er du? Hvilke kosttilskudd bruker du? Er du overvektig? Hva har du i AMH og FSH?

Det kan være mange sammensatte årsaker til noe slikt, og det er såklart kjempeleit! Hvis alt annet tilsynelatende ser bra ut med deg, så tenker jeg at det kan være et eggmodningsproblem her, sannsynligvis pga protokollen du har gått på og kanskje triggeren du brukte. Jeg ville bedt legen om å vurdere en annen protokoll.

Anonymkode: 9c9b1...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags protokoll var du på? Hvor gammel er du? Hvilke kosttilskudd bruker du? Er du overvektig? Hva har du i AMH og FSH?

Det kan være mange sammensatte årsaker til noe slikt, og det er såklart kjempeleit! Hvis alt annet tilsynelatende ser bra ut med deg, så tenker jeg at det kan være et eggmodningsproblem her, sannsynligvis pga protokollen du har gått på og kanskje triggeren du brukte. Jeg ville bedt legen om å vurdere en annen protokoll.

Anonymkode: 9c9b1...52d

Kort protokoll. Er 33 år. Har AMH på 15 og fsh på 12, veier nok 8-9 kilo for mye. Tok multivitamin og folat men har begynt på en del flere ting nå. Har lest mye om å få dobbel eggløsningssprøyte så har tenkt på å drøfte det, leste her inne at det visstnok skulle hjelpe hvis man hadde umodne egg. Hva med deg? :) 

Anonymkode: ad984...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom folliklene var 24mm+ og du hadde uttak 3 dager etter så var uttak rett og slett for sent. Blir folliklene store nok skjer eggløsning selv om man tar cetrotide/fyremadel. Verdt å spørre klinikken om dette.

Samme skjedde med meg og jeg angrer en del på at jeg ikke ba om noe type avslag på behandling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at dersom folliklene var 24mm+ og du hadde uttak 3 dager etter så var uttak rett og slett for sent. Blir folliklene store nok skjer eggløsning selv om man tar cetrotide/fyremadel. Verdt å spørre klinikken om dette.

Samme skjedde med meg og jeg angrer en del på at jeg ikke ba om noe type avslag på behandling. 

Ser at du svarte ts og ikke meg men «kaster meg på» 🤭 Dette har jeg faktisk ikke tenkt på før, men det var jo et veldig godt innspill. Jeg har hele tiden tenkt at mine folliklene var tomme fordi eggene var umodne og at dette kunne løses med en dobbel eggløsningssprøyte feks. 

MEN, jeg skulle egentlig ha egguttak en torsdag men hadde det på mandag fordi legen ville prøve å få med så mange av de mindre folliklene som mulig.. Gikk på medisiner i 16 dager, kan det hende at de rett og slett har blitt overmodne og at det er derfor folliklene var tomme? Flere av eggene var store nok til den opprinnelige datoen.

Anonymkode: ad984...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva slags protokoll var du på? Hvor gammel er du? Hvilke kosttilskudd bruker du? Er du overvektig? Hva har du i AMH og FSH?

Det kan være mange sammensatte årsaker til noe slikt, og det er såklart kjempeleit! Hvis alt annet tilsynelatende ser bra ut med deg, så tenker jeg at det kan være et eggmodningsproblem her, sannsynligvis pga protokollen du har gått på og kanskje triggeren du brukte. Jeg ville bedt legen om å vurdere en annen protokoll.

Anonymkode: 9c9b1...52d

Pergoveris og ganirelix. 33 år. Vitamin B og D. Begynt med selen og zink nå nylig. AMH på 12,2. FSH på 10,2. Er det noe å si? Ikke overvektig. Ja, fikk beskjed fra legen om å prøve andre medisiner men skal vente til mai-juni. Bør jeg sjekke noe annet? Skal til fastlege på fredag be om ny ultralyd og hormon prøver. Ja, synes det var rett og slett dumt at uttaket var på mandag, burde vært nok på søndag. 

Når jeg var på en vanlig ultralyd undersøkelse dag 13 av syklus (uten stimulering), var det rundt 6 små folikler på hver eggstokk plus en som var 22 mm. Men det var uten stimulering. Har veldig regelmessig siklus og føler når eggløsning skjer :)

Anonymkode: 2f6d5...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser at du svarte ts og ikke meg men «kaster meg på» 🤭 Dette har jeg faktisk ikke tenkt på før, men det var jo et veldig godt innspill. Jeg har hele tiden tenkt at mine folliklene var tomme fordi eggene var umodne og at dette kunne løses med en dobbel eggløsningssprøyte feks. 

MEN, jeg skulle egentlig ha egguttak en torsdag men hadde det på mandag fordi legen ville prøve å få med så mange av de mindre folliklene som mulig.. Gikk på medisiner i 16 dager, kan det hende at de rett og slett har blitt overmodne og at det er derfor folliklene var tomme? Flere av eggene var store nok til den opprinnelige datoen.

Anonymkode: ad984...de9

Hvilke medisiner fikk du? Ja, 16 dager høres lenge men i min situasjon så kunne jeg gjerne vente litt lengre siden to folikler som var 24 mm har nok sprekt før mandagen og andre var for små. Synes at det var uprofesjonelt å utgjøre egguttak når resten av folikler var små på mandag... 

Anonymkode: 2f6d5...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Neutral90 said:

Jeg tenker at dersom folliklene var 24mm+ og du hadde uttak 3 dager etter så var uttak rett og slett for sent. Blir folliklene store nok skjer eggløsning selv om man tar cetrotide/fyremadel. Verdt å spørre klinikken om dette.

Samme skjedde med meg og jeg angrer en del på at jeg ikke ba om noe type avslag på behandling. 

Fikk beskjed at forsøk ikke telles som 1 siden den ble avbrutt. Men vi måtte jo uansett betale rundt 20000,- for medisiner.. Ikke helt klar mental å prøve på nytt på neste syklus. Føler med deg. Har du vært på flere stimulering og uttak? 

Anonymkode: 2f6d5...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom 7 uttak. Uten levedyktige embryoer. Vi var i slutten av 20-årene, friske, slanke, ikke-røykere, og ingenting feil med noe avoss. 

Anonymkode: 1ec94...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...