Gå til innhold

Tre damer fikk 1 million kroner av staten for å starte svartmetall band, men er de noe bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei usj, damer kan ikke synge i svartmetall.

Anonymkode: df522...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei usj, damer kan ikke synge i svartmetall.

Anonymkode: df522...294

– Black metal er grunnleggende kvinnelig.

Tidlig i bandets karriere ble bandet tatt under vingene av Mayhems Jørn «Necrobutcher» Stubberud, en av svartmetallens absolutte legender.

https://nattogdag.no/2023/04/black-metal-er-grunnleggende-kvinnelig/
 

 

Anonymkode: 9f094...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, damene kan sikkert spille instrumenter, men skikkelig svartmetall har en mann med barsk og grov stemme på vokalen.

Anonymkode: df522...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, damene kan sikkert spille instrumenter, men skikkelig svartmetall har en mann med barsk og grov stemme på vokalen.

Anonymkode: df522...294

Selveste Greven har vel ikke så grov og barsk stemme. Høres mest ut som en hylende gris.

 

Anonymkode: 9f094...b18

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått veldig gode anmeldelser og de er dyktige musikere med flinke folk på laget.

Anonymkode: 186c3...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har de fått masse penger fra staten?

Anonymkode: 48976...944

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei usj, damer kan ikke synge i svartmetall.

Anonymkode: df522...294

Synes ikke Agnete er så ille gæli, har hørt henne med blant annet Dumme Birger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen prøve å forklar meg kort satanismen denne musikken dyrkes ut i fra? Er det religion- som i å ‘dyrke det onde’ eller er det kun ren image for å virke kule? Merker meg det ofte er tynne pinglete menn som spiller i slike band. Av de jeg kjenner er det mye angst inni bildet også.

Og sikkert samme greia hos damer sim dyrker svart metall. De vil virke sterke/tøffe. Når de kanskje er redde inni seg.

Men seriøst. Kan noen forklare meg kort hva denne ‘satanismen’ går ut på? Det kan ikke være seriøst blant vanlige friske folk?!

Anonymkode: 8193c...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var særlig bra, ikke noe jeg vil høre på iallfall.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan noen prøve å forklar meg kort satanismen denne musikken dyrkes ut i fra? Er det religion- som i å ‘dyrke det onde’ eller er det kun ren image for å virke kule? Merker meg det ofte er tynne pinglete menn som spiller i slike band. Av de jeg kjenner er det mye angst inni bildet også.

Og sikkert samme greia hos damer sim dyrker svart metall. De vil virke sterke/tøffe. Når de kanskje er redde inni seg.

Men seriøst. Kan noen forklare meg kort hva denne ‘satanismen’ går ut på? Det kan ikke være seriøst blant vanlige friske folk?!

Anonymkode: 8193c...aaa

Det er ikke satanisme 😅 Det er ofte tema om død ja, men black metal og satanisme er ikke en normal kobling (nå lenger, det var gjerne for 30-40 år siden at ungdom som begynte å høre på black metal ville være enda kulere og koblet med hedeonisme og kirkebrenning)

Anonymkode: 6c51e...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dem, hele pakka passer meg perfekt.

Anonymkode: c7791...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

De har fått veldig gode anmeldelser og de er dyktige musikere med flinke folk på laget.

Anonymkode: 186c3...2dc

Dyktige musikere er de IKKE. 

Anonymkode: 9f094...b18

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dyktige musikere er de IKKE. 

Anonymkode: 9f094...b18

Bassisten sier i et intervju at hun ikke hadde tatt i en bass da de startet opp, trekker sikkert mye publikum ved å spille toppløse da. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott for jentene, men det er sløsing av felleskapets midler

Anonymkode: 68943...b15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, bvp said:

Bassisten sier i et intervju at hun ikke hadde tatt i en bass da de startet opp, trekker sikkert mye publikum ved å spille toppløse da. :)

Dette er ikkje black metal; dette er like dumt som om Sophie Elise skulle lata som om ho spelte black metal.

Då dei byrja å halda konsertar, kunne dei ikkje spela, og den einaste grunnen til at dei vart lagde merke til, var at dei kledde av seg og viste puppene. Nøyaktig same taktikk som Sophie Elise og andre "influencere"  bruker.

La dei kle på seg, så får me sjå kor mange fans som blir igjen.

Å subsidiera pupper med ein million kroner er lågmål sjølv for Noreg; like ille som NRK og podkasten til Sophie Elise.

Kva skjer med kulturen i dag; må alt vera søppel, sex og pupper?

Anonymkode: 37c48...0b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikkje black metal; dette er like dumt som om Sophie Elise skulle lata som om ho spelte black metal.

Då dei byrja å halda konsertar, kunne dei ikkje spela, og den einaste grunnen til at dei vart lagde merke til, var at dei kledde av seg og viste puppene. Nøyaktig same taktikk som Sophie Elise og andre "influencere"  bruker.

La dei kle på seg, så får me sjå kor mange fans som blir igjen.

Å subsidiera pupper med ein million kroner er lågmål sjølv for Noreg; like ille som NRK og podkasten til Sophie Elise.

Kva skjer med kulturen i dag; må alt vera søppel, sex og pupper?

Anonymkode: 37c48...0b5

For 1 mill. kunne de gitt mange barn musikkundervisning.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Svartmetall er ikke nødvendigvis forbundet med grov eller mørk stemme. Tradisjonelt skjærer det heller mer mot høye skrik; mørk growling var i utgangspunktet mer death metal. 

2. Damer kan liksom ikke ha grov stemme?

 

3. Det er ikke noe nytt fenomen heller. Denne låta er 30 år gammel, vokalisten var på det tidspunktet 17 år gammel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...