Gå til innhold

Klarer ikke å ha sex fordi det er for trangt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en snart 30 år gammel kvinne som rett og slett ikke klarer å ha sex, selv om jeg har vært i situasjoner hvor jeg har vært kåt. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør veldig vondt når penis skal inn, og jeg er veldig trang, selv om jeg er våt. Kombinasjonen av å være veldig våt og veldig trang er et helvete, for peisen kommer ikke inn fordi det er trangt og samtidig sklir ut fordi det er vått. 

Hjelp??

Har noen vært i samme situasjon eller har en idé om hva jeg kan gjøre med dette? 

Jeg har aldri hatt en penis inne i skjeden på grunn av dette og kjenner at jeg kvier meg for å være intim med menn på grunn av det. Blir anspent og er redd for å ende opp alene og barnløs fordi jeg ikke får dette til å fungere.

Anonymkode: fdd07...8d1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som vaginisme, har du søkt hjelp noe sted? 

Anonymkode: 7d62b...54b

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette svaret hjelper, men for meg tok det ganske mange samleier til før det gikk. Det var utrolig vondt, og den gikk ikke inn kanskje de 5-10 første gangene jeg hadde sex. Prøvde forsiktig likevel, og etterhvert løste det seg. Nå har jeg ingen problemer med det lenger 😊

Anonymkode: fc325...652

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du forelsket og tent på mannen? Onanerer du selv? Hva liker du og hva tenner deg? Her må du være åpen og klar for seksuelle aktiviteter, ellers er ikke hodet med. 

Anonymkode: 98ee1...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en snart 30 år gammel kvinne som rett og slett ikke klarer å ha sex, selv om jeg har vært i situasjoner hvor jeg har vært kåt. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør veldig vondt når penis skal inn, og jeg er veldig trang, selv om jeg er våt. Kombinasjonen av å være veldig våt og veldig trang er et helvete, for peisen kommer ikke inn fordi det er trangt og samtidig sklir ut fordi det er vått. 

Hjelp??

Har noen vært i samme situasjon eller har en idé om hva jeg kan gjøre med dette? 

Jeg har aldri hatt en penis inne i skjeden på grunn av dette og kjenner at jeg kvier meg for å være intim med menn på grunn av det. Blir anspent og er redd for å ende opp alene og barnløs fordi jeg ikke får dette til å fungere.

Anonymkode: fdd07...8d1

Så trist. Vet ikke om jeg hjelper deg. Men kan dele litt av min erfaring som mann. 

Jeg tror anspent er ett utgangspunkt som kanskje ikke er riktig å gå ut ifra.  Men uansett så er glidemiddel fordel og oppvarming. 

Håper og føler for deg. Det burde jo ikke være noe frykt i første omgang. Da blir resten like dårlig vil jeg tro. 

Hvis han er en gentleman og ønsker at du skal ha mest ut av det og ikke er som endel uten empati så gå for en mann du føler deg helt trygg med ihvertfall.  

Vet ikke med deg men jeg er stor og har ligget med petite jenter som er trange osv.  Håper at du kan tro på at det er mulig og jeg har vært ekstra rolig og git ei jente spesielt fred og trygghet først of fremst.  Så oppfordrer til å starte veldig forsiktig og sette dine egne grenser.  Han burde være opptatt av deg først og fremst! Når det er sagt så rent fysisk har jeg opplevd det at jenter har for meg og de har klart å ta mer og mer og etterhvert hele penisen min. Og uten smerte da det er ikke noe godt å se. Jeg er spesielt stor så vil håpe og tro at du finner ut av det og ikke minst kan oppleve det som bare godt og behagelig. <3

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om dette svaret hjelper, men for meg tok det ganske mange samleier til før det gikk. Det var utrolig vondt, og den gikk ikke inn kanskje de 5-10 første gangene jeg hadde sex. Prøvde forsiktig likevel, og etterhvert løste det seg. Nå har jeg ingen problemer med det lenger 😊

Anonymkode: fc325...652

Ja. Har samme opplevelse på dette.  Men kan være spesielt og noe utenom vanlig da. Så gå til en lege og snakk om det. Finn noen som har vært borti dette selv. Viktig å ikke sitte inne med ting hvis det plager en. Men jeg er ikke kvinne så kan bare si utifra hvordan kjærester sine opplevelser og tilbakemeldinger. Varm dusj eller badstue kan kanskje hjelpe? <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig innafor å ta opp med gynekolog, for det skal jo ikke være slik. Vaginisme er noe, det kan være du har det. Klarer du å føre inn en tampong, eventuelt noen fingre når du onanerer? For om du klarer det, så er det ikke sikkert det er vaginisme som er greia, men at det er noe psykisk. Jeg er ikke gynekolog eller lege, jeg bare spekulerer, ta dette opp med gynekolog. 

Jeg er "normal" der nede (hva enn man legger i det) og jeg kan noen ganger ha vansker med å få inn en tampong om jeg for eksempel er stresset. Når jeg har sex er det ikke noe problem å få inn en penis. Med andre ord blir jeg fort for trang der nede om jeg er stresset/anspent. Du vet sikkert allerede at det kan være en faktor og tenker at det ikke er bare anspenthet? 

Anonymkode: 6d02c...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når du er alene da? Med fingrer eller dildo?

Anonymkode: 551b0...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg! Det kan være vaginisme, som noen over kommenterer. Jeg fikk god hjelp av helsepersonell, og brukte dilatorer i ulike størrelser for å lære meg å slappe av med å ha noe inni skjeden. Det tok en del tid for meg før det ble helt bra, men det ble bra til slutt! Ta kontakt med gynekolog eller lignende, og be om hjelp :)

Anonymkode: a84ca...810

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips (fra samme bruker som over) kan være om du får ta litt kontroll når penis skal inn. For meg hjelper det at jeg (kvinne) får være øverst, f.eks. Lykke til! 

Anonymkode: a84ca...810

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke glidemiddel og legetøy virker, ville jeg oppsøkt en lege. Det kan være flere ting, men det skader ikke å oppsøke en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 3.23):

Dette er veldig innafor å ta opp med gynekolog, for det skal jo ikke være slik. Vaginisme er noe, det kan være du har det. Klarer du å føre inn en tampong, eventuelt noen fingre når du onanerer? For om du klarer det, så er det ikke sikkert det er vaginisme som er greia, men at det er noe psykisk. Jeg er ikke gynekolog eller lege, jeg bare spekulerer, ta dette opp med gynekolog. 

Jeg er "normal" der nede (hva enn man legger i det) og jeg kan noen ganger ha vansker med å få inn en tampong om jeg for eksempel er stresset. Når jeg har sex er det ikke noe problem å få inn en penis. Med andre ord blir jeg fort for trang der nede om jeg er stresset/anspent. Du vet sikkert allerede at det kan være en faktor og tenker at det ikke er bare anspenthet? 

Anonymkode: 6d02c...fec

Sant og skader ikke å sjekke med en lege du er komfortabel med. Har ikke hatt dette problemet med kvinner. Har vært sammen med ett par veldig "petite" men de klarer fint og uten smerter min (er stor) så med oppvarming og en følsom mann som ikke stresser jenta er jo viktig for å slappe av osv.. Men ingen skam i dette da. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 7.00):

Hvordan er det når du er alene da? Med fingrer eller dildo?

Anonymkode: 551b0...0f6

Dette.

Anonymkode: 895c8...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 0.10):

Jeg er en snart 30 år gammel kvinne som rett og slett ikke klarer å ha sex, selv om jeg har vært i situasjoner hvor jeg har vært kåt. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør veldig vondt når penis skal inn, og jeg er veldig trang, selv om jeg er våt. Kombinasjonen av å være veldig våt og veldig trang er et helvete, for peisen kommer ikke inn fordi det er trangt og samtidig sklir ut fordi det er vått. 

Hjelp??

Har noen vært i samme situasjon eller har en idé om hva jeg kan gjøre med dette? 

Jeg har aldri hatt en penis inne i skjeden på grunn av dette og kjenner at jeg kvier meg for å være intim med menn på grunn av det. Blir anspent og er redd for å ende opp alene og barnløs fordi jeg ikke får dette til å fungere.

Anonymkode: fdd07...8d1

Høres ut som vaginisme

https://www.volvat.no/tjenester/gynekologi/vaginisme/

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/13/2024 at 12:10 AM, AnonymBruker said:

Jeg er en snart 30 år gammel kvinne som rett og slett ikke klarer å ha sex, selv om jeg har vært i situasjoner hvor jeg har vært kåt. 

Jeg vet ikke hvorfor, men det gjør veldig vondt når penis skal inn, og jeg er veldig trang, selv om jeg er våt. Kombinasjonen av å være veldig våt og veldig trang er et helvete, for peisen kommer ikke inn fordi det er trangt og samtidig sklir ut fordi det er vått. 

Hjelp??

Har noen vært i samme situasjon eller har en idé om hva jeg kan gjøre med dette? 

Jeg har aldri hatt en penis inne i skjeden på grunn av dette og kjenner at jeg kvier meg for å være intim med menn på grunn av det. Blir anspent og er redd for å ende opp alene og barnløs fordi jeg ikke får dette til å fungere.

Anonymkode: fdd07...8d1

Jeg har hatt liknende erfaring. Jeg fikk påvist vestibulitt etter en voldtekt for mange år siden. Penis gikk liksom ikke inn og det brant. Jeg måtte lære meg å slappe av og sette grenser under sex. Nå har jeg kun sex med menn jeg stoler på og etter at man har blitt godt kjent. 

Jeg har aldri sex før jeg er skikkelig tent og våt, og kjenner jeg slapper av i hodet, kropp og i omgivelsene. Da gir jeg meg helt en og opplevelsen har vært bra. Men ja, menn kommenterer ofte jeg er trang, men de liker det da. 😛 

Anonymkode: c4125...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet du det om du aldri har hatt penis inni? Det tar gjerne noen ganger før man blir vant til det. 

Har du øvd med dildo f.eks?

Anonymkode: 52be1...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 0.15):

Vet ikke om dette svaret hjelper, men for meg tok det ganske mange samleier til før det gikk. Det var utrolig vondt, og den gikk ikke inn kanskje de 5-10 første gangene jeg hadde sex. Prøvde forsiktig likevel, og etterhvert løste det seg. Nå har jeg ingen problemer med det lenger 😊

Anonymkode: fc325...652

Slik var det for meg også. Måtte ha samleie mange ganger før det ble bra. Første par gangene det gikk, var som å få en kniv inn i skjeden. Veldig smertefullt. Hadde prøvd i et år å ha samleie før det endelig gikk

Anonymkode: 29fc2...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg hatt det også fra jeg var ca 22 til 26. Da turte jeg å spørre noen om det. Fikk først beskjed om at det var psykisk inntil jeg kom til Volvat i Oslo. Dem sa det var vaginisme/stram bekkenbunn. Gått hos osteopat hyppig i to år, lært meg og ikke stramme bekkenet i hverdagen og nå i en alder av rundt 30 kan jeg ha sex normalt i alle stillinger. 

Dette er et tema det skulle vært mye mer snakk om slik at folk var klar over det. Jeg slet til slutt med å jogge/løpe pga smerter før jeg turte å spørre noen. Ja, det er feigt men er ikke så gøy å reise til legen å dra ned buksa. 

 

Veit ikke om det er det du har, men sjekk det ut. God bedring ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...