Gå til innhold

Thailand Phuket, topp tre eller ti anbefalinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Thailand én uke. Ønsker å gjøre noen aktiviteter, men ikke veldig lange utflukter med flere overnattinger etc. Rundt Karon/Kata/Patong: what to do hvis du vil anbefale noe på den korte tiden man har på en ukesferie. ❤️

Anonymkode: 9768f...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... En uke er snaut, tatt i betraktning tidsforskjell og reisevei, men sånn er det. Phuket er jo en sydenøy, på godt og vondt. Misforstå meg rett: Øya er fin den, til sitt bruk. 🙂 Men Phuket er liksom ikke stedet for de store historiske og kulturelle opplevelsene.

Det er selvsagt mange fine strender der, og jeg anbefaler absolutt en tur til Freedom Beach (som ligger relativt nærme Karon/Kata/Patong). Banana Beach ligger litt lengre nord, og er mer knotete å ta seg til, men flott!

Søndagsmarkedet i Phukets gamleby (altså i gamlebyen i selve Phuket by) ville jeg besøkt. Starter litt før solnedgang. Personlig ville jeg kostet på meg et rimelig hotell i gamlebyen, reist dit søndag formiddag, og returnert til badestedet du ellers bor ved mandag morgen.

Gode kilder til videre inspirasjon:

phuket101.net  og  phuket.com . Sistnevnte drives av hotels.com

God tur!

 

Endret av FriSomFuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt en båtutflykt en av dagene. Phi Phi Island kan nås på relativt kort tid med speedbåt, ellers er Ko Racha yai og Ko he (Coral Island) et godt alternativ også. Alternativt kan du leie sjåfør for en dag og kjøre f.eks til Khao Lak eller til Khao sok nasjonalpark for å få sett litt mer enn bare turistområdene i Kata/Karon/Patong.

Kata noi beach, nabostranda til Kata, er finere og roligere etter min mening, enn de andre nærliggende strendene.

Jeg ville brukt minst mulig tid i Patong.😅

Jeg ville sørget for å spise mest mulig kylling med cashewnøtter, pad thai og massaman curry, samt fersk frukt som vannmelon, mango, ananas og papaya.😍 

Går jo an å ta en tur til Big Buddha hvis dere vil ha en liten utflukt en dag. Weekend market i Phuket town som allerede er nevnt her, anbefales også!

 

Endret av Pusle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar! Skal ta alt til etterretning!

OlaFlytt skrev (På 13.3.2024 den 8.55):

 

FriSomFuglen skrev (På 13.3.2024 den 8.57):

Tja... En uke er snaut, tatt i betraktning tidsforskjell og reisevei, men sånn er det. Phuket er jo en sydenøy, på godt og vondt. Misforstå meg rett: Øya er fin den, til sitt bruk. 🙂 Men Phuket er liksom ikke stedet for de store historiske og kulturelle opplevelsene.

Det er selvsagt mange fine strender der, og jeg anbefaler absolutt en tur til Freedom Beach (som ligger relativt nærme Karon/Kata/Patong). Banana Beach ligger litt lengre nord, og er mer knotete å ta seg til, men flott!

Søndagsmarkedet i Phukets gamleby (altså i gamlebyen i selve Phuket by) ville jeg besøkt. Starter litt før solnedgang. Personlig ville jeg kostet på meg et rimelig hotell i gamlebyen, reist dit søndag formiddag, og returnert til badestedet du ellers bor ved mandag morgen.

Gode kilder til videre inspirasjon:

phuket101.net  og  phuket.com . Sistnevnte drives av hotels.com

God tur!

 

 

Pusle skrev (På 13.3.2024 den 14.47):

Jeg tror jeg ville tatt en båtutflykt en av dagene. Phi Phi Island kan nås på relativt kort tid med speedbåt, ellers er Ko Racha yai og Ko he (Coral Island) et godt alternativ også. Alternativt kan du leie sjåfør for en dag og kjøre f.eks til Khao Lak eller til Khao sok nasjonalpark for å få sett litt mer enn bare turistområdene i Kata/Karon/Patong.

Kata noi beach, nabostranda til Kata, er finere og roligere etter min mening, enn de andre nærliggende strendene.

Jeg ville brukt minst mulig tid i Patong.😅

Jeg ville sørget for å spise mest mulig kylling med cashewnøtter, pad thai og massaman curry, samt fersk frukt som vannmelon, mango, ananas og papaya.😍 

Går jo an å ta en tur til Big Buddha hvis dere vil ha en liten utflukt en dag. Weekend market i Phuket town som allerede er nevnt her, anbefales også!

 

Satser på å få det fint og skal sjekke ut tipsene dere har skrevet. Tusen takk😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en fin tur 🙂 Thailand er helt fantastisk, ikke rart det kalles for smilets land 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...