Gå til innhold

Hvordan er det å være nyutdannet sykepleier i hjemmesykepleien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er sykepleierne mye ute i pleien? Eller hvordan jobber sykepleierne der dere jobber? Ift det faglige: er det spennende og utfordrende? Fått jobbtilbud i hjm spl som nyutdannet, men er usikker om jeg vil takke ja.

Anonymkode: ea737...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe grusomt 🤣 anbefaler det virkelig ikke. Hjemmesykepleien kan være et bra sted å jobbe, men jeg synes det var forferdelig som nyutdannet. Brått står du der alene på helg, sykdom i sone 2, og da har du brått ansvar for masse ukjente pasienter som eneste sykepleier 🤡

Anonymkode: 6020d...5c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb som nyutdannet i hjemmesykepleien, og trivdes veldig godt. Tror det kommer ann på hvordan avdelingen driftes og kollegaer. Får man god støtte når det trengs er det en super og lærerik plass å jobbe. Forhør deg om personalgruppen, var overvekt av sykepleiere der jeg arbeidet.

Anonymkode: 00a49...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være spennende, kommer helt an på oppdragene i den kommunen. Større kommuner har gjerne egne sykepleielister, mens ved mindre kommuner er det  tidvis liten/ ingen forskjell på sykepleie- assistent liste. Du kommer borti mye forskjellig og blir god på mye! 

Anonymkode: 82960...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvor du får jobb. Kan være veldig bra, eller helt motsatt som nevnt før. Ta opplæringsvakter som ekstravakt nå, så får du et inntrykk. Spør konkret hvordan de tar vare på nyutdannede. 

Anonymkode: 96e2c...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er er positivt for andre jobber å ha jobbet i hjm spl? Tenker ved ansettelse på sykehus senere feks. Eller er det bedre erfaring å starte på en sengepost? TS

Anonymkode: ea737...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dytter opp denne!:)

Anonymkode: ea737...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positivt, da har du erfaring med mange diagnoser. Jobber du f eks på hjerte sengepost, får du kun erfaring fra hjerte og «kan ingenting» om andre tilstander. 

Anonymkode: 82960...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 13.45):

Er er positivt for andre jobber å ha jobbet i hjm spl? Tenker ved ansettelse på sykehus senere feks. Eller er det bedre erfaring å starte på en sengepost? TS

Anonymkode: ea737...b81

Det er ikke noe problem å få jobb på en sengepost etter å ha jobbet i hjemmesykepleien, helsevesenet mangler folk over alt. 

Anonymkode: a9c56...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...