Gå til innhold

Vi vil til syden i sommer, men vi må vente med å bestille. Er det noen som har erfaringer med å bestille resteplasser?😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å bestille resteplasser? Er det slik at de ikke er mulig å bestille før det nærmer seg?

Er det slik at man kan risikere å måtte flytte/bytte hotell underveis?

Anonymkode: e814a...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid fått det hotellet jeg har bestilt. 

Anonymkode: 87e2e...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det hotellet du bestiller. I gamle dager var det sånn at du ikke visste hvilket hotell du havnet på, og du kunne også risikere å dele rom med en fremmed, hvis du reiste uspesifisert. Heldigvis er det ikke sånn nå. Kan være en del å spare på å reise i siste liten, bare å følge med på hva som legges ut :) 

Anonymkode: d4ecf...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takker for svar🙏 Så det er som å bestille en vanlig tur, egentlig? 

Vi så på turer nå, og det er lite ledige plasser, hvertfall der vi har sett på. Vi tenkte å bestille i mai, men da går det vel gjerne ikke under restplasser om vi vil dra i juli?🙈 Fra når er det lurt å følge med?😊 Og til slutt, er det slik at turene blir dyrere om man er inne å sjekker flere ganger? Føler jeg har lest det🙈

Anonymkode: e814a...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oki, takker for svar🙏 Så det er som å bestille en vanlig tur, egentlig? 

Vi så på turer nå, og det er lite ledige plasser, hvertfall der vi har sett på. Vi tenkte å bestille i mai, men da går det vel gjerne ikke under restplasser om vi vil dra i juli?🙈 Fra når er det lurt å følge med?😊 Og til slutt, er det slik at turene blir dyrere om man er inne å sjekker flere ganger? Føler jeg har lest det🙈

Anonymkode: e814a...4c8

Juli er den dyreste måneden, og ikke sikkert du får det beste hotellet. Men du kan være heldig, kommer an på reisemålet. Ofte er det billigere jo mer det nærmer seg avreise, i mai så tror jeg ikke du får noen spesielt god deal men er jo bare å se. 

Sjekker du de ulike reisebyråene og finn reise? Du kan filtrere på reisemål, og hva som er billigst :) På Kanariøyene kan du ofte få en grei deal på sommeren, siden det er et vinter-reisemål. Hvis det kunne vært noe. 

Anonymkode: d4ecf...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Syden" er harry, dra heller ut og opplev et land på ordentlig. :)

Anonymkode: 9289a...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

"Syden" er harry, dra heller ut og opplev et land på ordentlig. :)

Anonymkode: 9289a...ff4

Takker for innspill, men syden er akkurat det vi trenger nå😅 Og vi kan gjerne være harry med mange andre, for status er ikke grunnen til at vi drar på denne turen😊

Vi planlegger er annerledes tur om 2 år😄

Anonymkode: e814a...4c8

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill flybillett nå og finn bosted selv gjennom AirBnb eller Booking. SAS har tilbud på flybilletter i Europa akkurat nå. 

Er «vi» en familie på flere, eller bare to? Jo flere, dess verre å finne ok reiser kort tid i forveien. 
 

Har også bestilt «kun fly» på charter, og ordnet hotell selv. Det kan også gjøres rimeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (10 minutter siden):

Bestill flybillett nå og finn bosted selv gjennom AirBnb eller Booking. SAS har tilbud på flybilletter i Europa akkurat nå. 

Er «vi» en familie på flere, eller bare to? Jo flere, dess verre å finne ok reiser kort tid i forveien. 
 

Har også bestilt «kun fly» på charter, og ordnet hotell selv. Det kan også gjøres rimeligere. 

Takker for tips🙏 Vi har snakket om det, men av div årsaker vil/må vi ha det enklest mulig i år. Så tanken er å bestille alt i ett, med frokost, og ellers ha det meste mest mulig tilgjengelig🙈😊

Vi er en familie på 3, en ungdom😊

Anonymkode: e814a...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å tenke på hva "alt" koster også, ikke bare det man bestiller på forhånd. Har selv gode erfaringer med restplasser.

Her er noen tips til destinasjoner: Svak krone-billigere ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takker for tips🙏 Vi har snakket om det, men av div årsaker vil/må vi ha det enklest mulig i år. Så tanken er å bestille alt i ett, med frokost, og ellers ha det meste mest mulig tilgjengelig🙈😊

Vi er en familie på 3, en ungdom😊

Anonymkode: e814a...4c8

Det er ikke noe mere enkelt å bruke sykt mye mere penger på charter enn å bestille hotell og fly hver for seg. Og du kan fint få med frokost på hotellet selv om du bestiller via for eksempel Booking.com

Anonymkode: ed74f...8c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (22 timer siden):

Bestill flybillett nå og finn bosted selv gjennom AirBnb eller Booking. SAS har tilbud på flybilletter i Europa akkurat nå. 

Er «vi» en familie på flere, eller bare to? Jo flere, dess verre å finne ok reiser kort tid i forveien. 
 

Har også bestilt «kun fly» på charter, og ordnet hotell selv. Det kan også gjøres rimeligere. 

Jeg kan ikke forstå at folk vil bruke så mye unødvendig penger bare for å gjøre det via charterselskap. Og det er jo like enkelt å bestille fly hotell hver for seg som det er å bestille charterm

Anonymkode: ed74f...8c7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 21.31):

Jeg kan ikke forstå at folk vil bruke så mye unødvendig penger bare for å gjøre det via charterselskap. Og det er jo like enkelt å bestille fly hotell hver for seg som det er å bestille charterm

Anonymkode: ed74f...8c7

Kanskje det er enklere for TS med hensyn til transport til og fra flyplassen? 

Anonymkode: 2468d...d96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje det er enklere for TS med hensyn til transport til og fra flyplassen? 

Anonymkode: 2468d...d96

Transport til og fra hotell booker vi på samme sted som vi booker hotell. Null stress.

Anonymkode: ed74f...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 21.31):

Jeg kan ikke forstå at folk vil bruke så mye unødvendig penger bare for å gjøre det via charterselskap. Og det er jo like enkelt å bestille fly hotell hver for seg som det er å bestille charterm

Anonymkode: ed74f...8c7

Noen av oss bor sånn til at charter er enklere, fordi vi slipper flere flybytter. Ikke nødvendigvis billigere å bestille hver for seg heller, når man bor et stykke nord i landet.

Anonymkode: f937c...a0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Noen av oss bor sånn til at charter er enklere, fordi vi slipper flere flybytter. Ikke nødvendigvis billigere å bestille hver for seg heller, når man bor et stykke nord i landet.

Anonymkode: f937c...a0e

Så det går direkte charterfly fra Kirkenes til Spania/Hellas etc uten mellomlanding på Gardermoen?

Anonymkode: ed74f...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så det går direkte charterfly fra Kirkenes til Spania/Hellas etc uten mellomlanding på Gardermoen?

Anonymkode: ed74f...8c7

Jeg vet ikke fra Kirkenes, men min hjemby i Nord-Norge har eneste internasjonale flyging til Las Palmas samt Kreta og Rhodos på sommeren. Skal vi andre steder, må vi via Oslo eller Tr.heim, ofte med overnatting fordi flyet derfra går tidlig morgen og kommer inn etter siste fly nordover har gått. Så ergo 8 000 kr mer for oss å reise. Ikke alle forstår at det bare er «å kaste seg på et fly i siste liten»…

Anonymkode: c90f4...58f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke fra Kirkenes, men min hjemby i Nord-Norge har eneste internasjonale flyging til Las Palmas samt Kreta og Rhodos på sommeren. Skal vi andre steder, må vi via Oslo eller Tr.heim, ofte med overnatting fordi flyet derfra går tidlig morgen og kommer inn etter siste fly nordover har gått. Så ergo 8 000 kr mer for oss å reise. Ikke alle forstår at det bare er «å kaste seg på et fly i siste liten»…

Anonymkode: c90f4...58f

OK så er det kanskje noen få unntak som gjør at det lønner seg å bestiller charter, men på generell basis så er det mye å spare ved å booke fly og hotell hver for.

Anonymkode: ed74f...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

OK så er det kanskje noen få unntak som gjør at det lønner seg å bestiller charter, men på generell basis så er det mye å spare ved å booke fly og hotell hver for.

Anonymkode: ed74f...8c7

Tja, kanskje noen få unntak ja. Det bor ca en halv million mennesker i de tre nordligste fylkene, så noen ganske få ja…

Anonymkode: c90f4...58f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restplass-ferie er det verste jeg har vært på. Vi fikk ikke planlagt en ordentlig tur av grunner, og tenkte at nå hiver vi oss med på noe restplass-greier.
Det var min første og eneste chartertur, og det var et kulturløst mareritt med hylende unger, grisete buffet, og voksne med for mye innabords. Vi endte med å betale ekstra for å oppgradere til en "adults only"-del av resorten, da ble det ørlite grann bedre. Vel, kun til vi begge lå med matforgiftning etter en "bedre" middag hos resortens strandrestaurant... Jeg skjønner ikke at dette blir sett på som toppen av glede for så mange nordmenn.

Anonymkode: 44e60...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...