Gå til innhold

Hvor mange grader stiller dere inn tepperenseren på når stoffet i sofaen ikke tåler vask?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en sofa som ikke tåler vask ifølge vaskelappen.

Skal leie tepperensmaskin, og lurer på hvor høy tempen må være for at flekker skal gå bort?

Anonymkode: 50e76...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flekker trenger ikke nødvendigvis varme. De fleste flekker går jo bort med såpe og vann, ikke såpe, varme og vann. Har du noen grunn til å tro at flekken behøver sterk varme? Altså - er det stearin eller noe annet du må smelte ut av sofaen?

Anonymkode: 5785c...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flekker trenger ikke nødvendigvis varme. De fleste flekker går jo bort med såpe og vann, ikke såpe, varme og vann. Har du noen grunn til å tro at flekken behøver sterk varme? Altså - er det stearin eller noe annet du må smelte ut av sofaen?

Anonymkode: 5785c...0df

Nei kun vanlige flekker fra sex, mat, drikke og skitt tror jeg.

(Har kjøpt brukt sofa)

Ts

Anonymkode: 50e76...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid tepperensemaskin på Fargerike - på denne var det ikke mulig å stille på noe temperatur som jeg husker.

Vår sofa kan egentlig heller ikke vaskes i maskin, men vasker på ullprogram med milo og med lav sentrifugering, det har gått helt fint med vår.

Anonymkode: fd0a7...431

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har leid tepperensemaskin på Fargerike - på denne var det ikke mulig å stille på noe temperatur som jeg husker.

Vår sofa kan egentlig heller ikke vaskes i maskin, men vasker på ullprogram med milo og med lav sentrifugering, det har gått helt fint med vår.

Anonymkode: fd0a7...431

Hvordan vasker du stoffet som er på sofa stammen da?

Det som henger fast?

Ts

Anonymkode: 50e76...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan vasker du stoffet som er på sofa stammen da?

Det som henger fast?

Ts

Anonymkode: 50e76...36d

Der har jeg tatt flekker med klut. Men jeg har aldri kjøpt brukt sofa så hadde nok følt det litt annerledes om det var andres flekker og hadde nok tatt sjansen med en tepperenser.

Anonymkode: fd0a7...431

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...