Gå til innhold

Får du noe ut av å gå i sorggruppe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet mannen min for en stund siden, og meldte meg på en sorggruppe for de som har mistet partner.

Trodde vi skulle være 4-5 stykker men da jeg kom var vi 10 stykker, og det ble for mange synes jeg.

Alle fikk ikke tid til å snakke og noen tok ordet litt for ofte, så vi andre satt og så på at de gråt eller snakket.

Nå er jeg en utadvendt person som kan snakke om tapet mitt til en stor forsamling, men de som er litt mer sjenerte eller private tok ikke ordet hvis de ikke ble spurt av terapeuten.

Det er også samlinger hver 3 uke som er altfor sjeldent.

Forstår ikke hvorfor det er så sjeldent.🤔

Anonymkode: 35c2b...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

On 3/12/2024 at 12:46 PM, AnonymBruker said:

Jeg mistet mannen min for en stund siden, og meldte meg på en sorggruppe for de som har mistet partner.

Trodde vi skulle være 4-5 stykker men da jeg kom var vi 10 stykker, og det ble for mange synes jeg.

Alle fikk ikke tid til å snakke og noen tok ordet litt for ofte, så vi andre satt og så på at de gråt eller snakket.

Nå er jeg en utadvendt person som kan snakke om tapet mitt til en stor forsamling, men de som er litt mer sjenerte eller private tok ikke ordet hvis de ikke ble spurt av terapeuten.

Det er også samlinger hver 3 uke som er altfor sjeldent.

Forstår ikke hvorfor det er så sjeldent.🤔

Anonymkode: 35c2b...583

Jeg tenkte å meldte meg på en sorggruppe og tenkte at det bil hjelpe siden jeg også mistet mannen min. det er 6 mnd siden med det blir ikke bedre med tiden. men etter jeg leste hva du skrev, lurer jeg på om det vil hjelpe i deg hele tatt. jeg er ikke en som liker å prate om sånne ting i gruppe......

Anonymkode: 7a2e3...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte å meldte meg på en sorggruppe og tenkte at det bil hjelpe siden jeg også mistet mannen min. det er 6 mnd siden med det blir ikke bedre med tiden. men etter jeg leste hva du skrev, lurer jeg på om det vil hjelpe i deg hele tatt. jeg er ikke en som liker å prate om sånne ting i gruppe......

Anonymkode: 7a2e3..

Kondolerer ❤️

For meg som ikke har så mange å snakke med om tapet av min mann, er det fint å kunne snakke i en sorggruppe, men ikke når man er 10 stykker og man nesten ikke får åpnet munnen i løpet av de to timene gruppen varer.

Håper du finner en sorggruppe med færre deltakere.

Ts

Anonymkode: 35c2b...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...