Gå til innhold

Folk som står like innenfor døren på kjøpesenter og stopper øverst i rulletrapper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever det ofte og det irriterer meg noe så inn i h******. Folk og da særlig gamle folk, står like innenfor hoveddøren når de kommer inn på et kjøpesenter, og så står de i flokker og snakker sammen og tenker ikke over oss andre som kommer inn døren, og ofte må be de flytte seg så vi kommer igjennom eller kan gå forbi.

En annen ting som er enda mer irriterende er folk, der også gamle folk, som stopper på øverste trinn i rulletrappen og står og prater sammen eller lurer på hvor de skal gå hen, og vi som kommer opp bak de, dundrer inn i ryggen på de eller må nesten skubbe de bort for å komme frem.

Det kan godt hende at det kun foregår i min bydel, men jeg opplever det nesten daglig når jeg tar rulletrappen eller skal inn hoveddøren på det lokale kjøpesenteret.

Hva i h****** tenker de på? 

Anonymkode: 63eca...59c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sånne situasjoner skulle jeg ønske det var akseptabelt å gå rundt med eget toghorn overalt………….

Anonymkode: a6238...807

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme med de som prøver gå inn på t-banen før de andre kommer seg av! 
 

Flere ganger har jeg stått i døren og sagt "dere MÅ flytte dere!!!!!"

Anonymkode: a6238...807

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de bare ikke tenker. Å komme inn en dør eller opp en trapp representerer en overgang, og utløser "hva gjør vi nå". Om man er flere sammen, må man diskutere dette, og om man er flere sammen, har man fokus på gruppa, og dermed blir man uoppmerksom på menneskene rundt og deres behov. Helt normalt menneskelig, men uansett dønn irriterende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å skrike "FLØTT DERE, GAMLINGER!!!!!!!"

Funker fjell 🙂 

Anonymkode: 81790...74e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever det ofte og det irriterer meg noe så inn i h******. Folk og da særlig gamle folk, står like innenfor hoveddøren når de kommer inn på et kjøpesenter, og så står de i flokker og snakker sammen og tenker ikke over oss andre som kommer inn døren, og ofte må be de flytte seg så vi kommer igjennom eller kan gå forbi.

En annen ting som er enda mer irriterende er folk, der også gamle folk, som stopper på øverste trinn i rulletrappen og står og prater sammen eller lurer på hvor de skal gå hen, og vi som kommer opp bak de, dundrer inn i ryggen på de eller må nesten skubbe de bort for å komme frem.

Det kan godt hende at det kun foregår i min bydel, men jeg opplever det nesten daglig når jeg tar rulletrappen eller skal inn hoveddøren på det lokale kjøpesenteret.

Hva i h****** tenker de på? 

Anonymkode: 63eca...59c

Eller folk som parkerer ved bensinpumper uten å kjøpe bensin, eller de som ikke gidder gå vekk med handlevogna. Norge er full av folk som tar seg til rette og tror de eier hele verden :(

Anonymkode: 55479...622

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller folk som skal stoppe å snakke rett ved et fotgjengerfelt 🫠

Anonymkode: f4c2c...444

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Pleier å skrike "FLØTT DERE, GAMLINGER!!!!!!!"

Funker fjell 🙂 

Anonymkode: 81790...74e

Det gjør jeg, men utelater "gamlinger".

Ts

Anonymkode: 63eca...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller folk som skal stoppe å snakke rett ved et fotgjengerfelt 🫠

Anonymkode: f4c2c...444

Jaaa. Og som billist sakner man farta for man aner ko ikke om de skal over eller ikke. Maks irriterende

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å gå rundt på kjøpesenter fra før av, så den irritasjonen slipper jeg heldigvis ;) Synes det stort sett er hodeløse høns som går rundt der. Og de verste er ikke gamlingene, engang.

"Men hvor skal jeg kjøpe dét og dét, da????"

På internett.

Takler du ikke stakkars gamle mennesker, så har du ingenting på kjøpesenter å gjøre.

Anonymkode: e2b3b...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke "unnskyld" av høflighet når jeg presser meg forbi. Utav trass. Dytter gjerne litt borti dem med vilje også, slik at de kanskje forstår hvor dust de er. Er så irriterende når folk står å blokkerer på den måten. 

Anonymkode: fb92c...031

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Eller folk som skal stoppe å snakke rett ved et fotgjengerfelt 🫠

Anonymkode: f4c2c...444

Nei, de verste er dem som stopper opp I gangfeltet for å snakke sammen, og når du tuter på dem så ser de bare olmt på deg til noen andre i motsatt fil også tuter og de da må flytte seg. Altså BD047420-7A80-44BE-8371-AF92289A3626.gif.8ccee14d564a941df47af302a45c31b8.gif 

Kan også legge til dem som stopper opp rett foran bilen din som du sitter i fordi du bare venter en kort stund på en som skal hente noe, og så står de bare der enten med barnevogn eller andre og blablabla.gif.1a1380b031a35206fefcf5a5594562f5.gif Du kan ikke rygge så du må kjøre rett frem. Starter så bilen og de ser stygt på deg fordi de må flytte seg. 
Finner sånt veldig merkelig at de må stå rett foran en bil. Kunne flyttet seg et annet sted feks 2E1633B1-E419-4649-BE20-D957B8A5FAF3.gif.c9ca90e56afef67122541c2c93981f26.gif 

Samt den siste varianten da, en gang da jeg rygget ut av innkjørselen og måtte vente på biler som kom i hver retning. Så kom ei kjerring på sykkel og ventet på meg. Da det ikke kom noen biler så skulle jo jeg rygge ut, men da fant hun ut at jammen da kan hun og sykle bak bilen min. Hun hadde masse anledning til å gjøre dette her på, hun så også bilene, men NEEEEEIIIIDA D4A73A88-D53D-404E-B848-C1DD87A2C922.gif.2d15659020b94eb892fd2e6739ca5103.gif jeg måtte selvfølgelig vente enda lenger for hun brukte evigheter— og så kom det flere biler så jeg måtte vente enda lenger gaah.gif.856a8402d18c70100402aa0117cd3512.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Orker ikke å gå rundt på kjøpesenter fra før av, så den irritasjonen slipper jeg heldigvis ;) Synes det stort sett er hodeløse høns som går rundt der. Og de verste er ikke gamlingene, engang.

"Men hvor skal jeg kjøpe dét og dét, da????"

På internett.

Takler du ikke stakkars gamle mennesker, så har du ingenting på kjøpesenter å gjøre.

Anonymkode: e2b3b...254

Ikke bare gamle folk men andre aldersgrupper som oppfører seg idiotiske.

Er miljøbevisst og handler minst mulig på nettet.

Frakt lager miljøproblemer vet du🤮

Anonymkode: 63eca...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg sier ikke "unnskyld" av høflighet når jeg presser meg forbi. Utav trass. Dytter gjerne litt borti dem med vilje også, slik at de kanskje forstår hvor dust de er. Er så irriterende når folk står å blokkerer på den måten. 

Anonymkode: fb92c...031

Det gjør jeg også av og til

Ts

Anonymkode: 63eca...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bare gamle folk men andre aldersgrupper som oppfører seg idiotiske.

Er miljøbevisst og handler minst mulig på nettet.

Frakt lager miljøproblemer vet du🤮

Anonymkode: 63eca...59c

Hvor tror du det du kjøper i butikken kommer fra da? Hvert eneste produkt du får kjøpt i en butikk er fraktet, ofte flere ganger og mange mange mil...

Anonymkode: c10dd...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor tror du det du kjøper i butikken kommer fra da? Hvert eneste produkt du får kjøpt i en butikk er fraktet, ofte flere ganger og mange mange mil...

Anonymkode: c10dd...d46

Er klar over at det fraktes til butikker ja, men kjøper klær og møbler i bruktbutikker eller privat.

Mat handler jeg i matbutikker, innvandrerbutikker eller mest mulig lokalt hos gårdbrukere.

Kjøper omtrent ingenting i nettbutikker.

Har ikke bil-går eller kjører kollektivt, men bor i Bergen sentrum så da har jeg kollektivt tilbud rundt meg

Ts

 

Anonymkode: 63eca...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg treffer kjente så stopper jeg jo og prater om jeg har en god dag. Og vil noen forbi så får de si fra da! Ikke stress, du blir bare sjuk av det! 

Anonymkode: f783c...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg treffer kjente så stopper jeg jo og prater om jeg har en god dag. Og vil noen forbi så får de si fra da! Ikke stress, du blir bare sjuk av det! 

Anonymkode: f783c...cb0

Så du stopper rett foran der folk kommer inn, og på toppen av rulletrappen?

🧐

Anonymkode: 63eca...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer alt over, og legger til folk som absolutt skal gå bak bilen når du holder på å rygge inn i en parkeringslomme. Greit at ryggende biler har vikeplikt, men det er da lov å bruke hodet.

Anonymkode: 32e05...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo åpenbart at de ikke tenker på andre enn seg selv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...