Gå til innhold

Noen som bruker Hoka sko på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en veldig aktiv jobb, og er på bena omtrent hele arbeidsdagen. 

Kjenner nå behov for noen nye GODE sko, og ifg google er Hoka (clifton?) bra.. 

Men ønsker å høre andres erfaringer før man bruker 2000kr på sko.. 

Ikke lenge siden jeg kjøpte Sketchers max cushioning, men disse var ikke gode for meg..ble for myke rett og slett..og veldig vondt i både hæl og legg etter noen timer.. 

Og hvordan er Hoka i størrelse?  

Evt tips til andre sko? 

På forhånd takk 😊

Anonymkode: e7805...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Hoka er veldig gode sko. Er plattfot og bred over risten, og tror jeg stort sett har hatt Hoka Bondi, som passer meg godt. Hoka med spesial såler er vel det eneste jeg ikke får så vondt i foten av. Opplever de som vanlige i størrelsen

Derimot synes jeg kvaliteten er sykt dårlig, og prisen er stiv! Når jeg hadde de som jobbsko holdt de mellom 6 til 12 måneder... Jeg sliter generelt mye på sko, men Hoka sine er kjent for å være av dårlig kvalitet 😕

Anonymkode: cc821...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller litt innover med mine føtter, og er ikke veldig fornøyd med Hoka. Jeg har vært mer fornøyd med Asics 😊 alt avhenger jo av føttene dine og hvordan du går, vil anbefale deg en tur på feks Löplabbet dersom de finnes der du bor. 

Anonymkode: 401a4...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka Clifton fungerer overhodet ikke for meg. De er altfor myke, og har altfor lav hæl. Jeg får vondt av dem, rett og slett.

Anonymkode: 4bead...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okaki er jo også myke og med mye demping. Jeg liker det da, men jeg foretrekker faktisk Okaki som koster halvparten av Hoka og er like fine.

Anonymkode: 3fd4a...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Hoka er gode kommer helt an på deg, det er forskjeller i tykkelse på såle og drop bl.a., jeg har brukt Altra joggesko på jobb, veldig tykk, myk såle, bredere fot og 0 drop, de passet meg men det er ikke sikkert det passer deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okaki er jo også myke og med mye demping. Jeg liker det da, men jeg foretrekker faktisk Okaki som koster halvparten av Hoka og er like fine.

Anonymkode: 3fd4a...413

Jeg skrev feil i første setningen, mente at Hoka er myke og med mye demping 😅

Anonymkode: 3fd4a...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har en veldig aktiv jobb, og er på bena omtrent hele arbeidsdagen. 

Kjenner nå behov for noen nye GODE sko, og ifg google er Hoka (clifton?) bra.. 

Men ønsker å høre andres erfaringer før man bruker 2000kr på sko.. 

Ikke lenge siden jeg kjøpte Sketchers max cushioning, men disse var ikke gode for meg..ble for myke rett og slett..og veldig vondt i både hæl og legg etter noen timer.. 

Og hvordan er Hoka i størrelse?  

Evt tips til andre sko? 

På forhånd takk 😊

Anonymkode: e7805...b29

Gode å gå i, overpriset, og kvaliteten er det værre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ☺️ da er kanskje ikke Hoka for meg.. har prøvd Okaki også, som ble for mykt det også. 

Virkelig ikke lett det å finne gode jobbsko som passer hver enkelt. Må vel bare fortsette å prøve meg frem da 😄 

Merker bare nå som jeg nærmer meg 40år, at gode sko har mye å si! 

Anonymkode: e7805...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Adidas ultraboost framfor Hoka. Lykke til med skojakten! 

Anonymkode: 063ff...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko må nok prøves.. Hoka var helt fantastisk for meg. Ser at kvaliteten ikke er så god, men slik blir det vel med myke sko

Anonymkode: 09f19...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Hoka anbefalt av kiropraktor da jeg var gravid, men syntes de var for myke og det gjorde det faktisk tungt å gå. 

Anonymkode: d13e6...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere par sko som jeg bytter på deriblandt hooka og jeg syns ikke kvaliteten er noe dårligere på de enn for eksempel asics eller andre, jeg har scoliose og må ha gode sko som passer meg, du må prøve skoa og se hvordan de er for deg før du kjøper dem men jeg er fornøyd med de jeg har.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er Levity Levitate S02 de beste for å stå og gå hele dagen. 
LEVITY Levitate (S02) White - Tights.no

Jeg må ha akkurat passe demping, for myke sko gir meg smerter i knær, mens for lite demping tar knekken på ryggen. 

Anonymkode: 6100b...b32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Hoka på jobb tidligere, men de ble for myke etter hvert så fant ut at de passer bedre som fritidssko og løpesko for meg. Det er kjempegode sko, men når du går og står i 7,5-8 timer merker du at dempingen blir redusert og de trenger som oftest et døgn for å "komme seg". 

Prøvde også Levity (som flere av mine kolleger), alle hadde til felles at det ble hull i hælen på innsiden av skoene 😅 For all del helt ok sko, men tror nok de passer bedre til fritid.

Har byttet til Okaki - de var harde i starten, men ble mykere etter hvert, men fortsatt ikke så myk som Hoka skoene mine. De har vært supre til jobb, men fortsatt ikke helt den komforten jeg er ute etter.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til butikk, testet de inne i butikken og deretter prøvd å finne et par brukt (ser f.eks. på Tise at noen selger ubrukte til 1500,- og knapt brukte til 1200,-). I "verste fall" kan du jo bruke som fritidssko 😊

Anonymkode: ff695...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hoka, går på harde institusjonsgulv i mange timer så må ha gode sko. Og jeg elsker de. Bruker Bondi wide på jobb. Bruker egentlig Bondi'ene til "alt", har et par på jobb og to par hjemme. Kjenner stor forskjell på ryggen med og uten Hoka. 

 

Anonymkode: 45b0b...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan si meg enig med alle de andre som påpeker at Hoka er for myke. Jeg trivdes ikke med Hoka på jobb, så de ble til fritidssko😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to par med ulike Hooka sko og jeg kommer aldri ti å kjøpe dem igjen. Kvaliteten er rævva og de blir slitt med en gang. Så overpriset og dårlig kvalitet - no go. Hadde gått for noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tipset om Gaitline-sko. Er det noen som har erfaring med dem? 

Anonymkode: b04c7...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Hoka hele året, de i skinn om vinteren. 

Anonymkode: 93e5d...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...