Gå til innhold

Bruker dere mascara på vippene under øyet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker kun oppe, bortsett fra hvis jeg skal på fest eller noe og drar på med skikkelig smokey eyes sminke, da bruker jeg også mascara nede. Men i det daglige, på jobb o.l., så bruker jeg kun oppe. Syns det er ser bedre ut 🤷‍♀️

Anonymkode: bd594...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eyeliner nede; altså på våtkanten? Jeg føler at eyeliner på våtkanten bare forsvinner inn i kroppen i løpet av en times tid? 😬

Anonymkode: 4d510...544

Nei, ikke på våtkanten, men nedenfor. Det vil si langs roten av vippene under øyet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt nede. Bruke eyeliner før jeg ble 40 og gikk over til mascara etter at jeg ble 40

Anonymkode: 53d6a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke gjort det siden tenårene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man ser ikke eldre ut med litt mascara på de nederste vippene. Det er bare en myte. Noen kvinner gjør kanskje det fordi de har lange, tykke vipper og mascaraen lager en skygge under øyet som kan fremheve mørke ringer eller søkk. Noen ganger kan den også farge av på huden og da ser man eldre ut. Men ikke alle kvinner har det problemet. 

Jeg bruker mascara på de nederste vippene. Jeg har kjempelyse, tynne vipper og trenger farge på de nederste vippene for å få en viss balanse. Jeg har også litt dype øyne og veldig lys hud, så hvis jeg sminker huden så trenger jeg kontrasten for å unngå at øynene mine forsvinner inn i hodet. Øyenskygge funker også, men litt mascara ser best ut.

Alle kvinner har ulike trekk, så alt handler om å fremheve det som er fint. Det som funker for noen kan se dårlig ut på en annen. :)

Anonymkode: f369a...89b

Tror dette er fasiten. Noen kler mer sminke enn andre. Jeg orker ikke sminke meg så mye til hverdags, men føler jeg får mer ringer under øynene hvis jeg sover dårlig. Ville tatt kontakt med en sminkør eller se sminkevideoer på YouTube. Finnes ikke en fasit som kler alle. White trash er så negativt ladet. Harry er sjelden ett ord jeg bruker, men tenåringer med fylte lepper og unaturlig mye sminke( brun foundationen osv) er veldig lite classy i mine øyne. Gjelder å finne balanse og å sminke seg i dagslys! Skille med bleik hud på halsen og brunt fjes er sjelden attraktivt

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg bruker to forskjellige mascaraer over og under. En som gir tykkere og tettere vipper oppe, og en med vanlig kost som ikke gjør noe med tykkelsen nede. (Oi, det ble faktisk skikkelig vanskelig å forklare, ser jeg - regner med at dere skjønner hva jeg mener 🙂 )

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (2 timer siden):

Ja, men jeg bruker to forskjellige mascaraer over og under. En som gir tykkere og tettere vipper oppe, og en med vanlig kost som ikke gjør noe med tykkelsen nede. (Oi, det ble faktisk skikkelig vanskelig å forklare, ser jeg - regner med at dere skjønner hva jeg mener 🙂 )

 

Samme her.  Bruker Pixi Lower lash nede, den har suuuupersmal og bitteliten kost. Gir kun farge og ikke noe lengde eller volum. Ikke smitter den av heller. Har prøvd mange ganger å la være å sminke undervippene, men ser bare rar ut da. Har lyse nesten usynlige vipper og mørke øyne. Et tynt lag med den mascaraen på undervippene rammer inn øynene. Syns ikke at det er mascara, ser bare ut som jeg har mørke vipper. Men samme mascara nede som oppe funker ikke, da ser jeg bare trøtt ut. Og så bruker jeg beige kajal på våtkanten for å åpne blikket. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei. Man ser eldre ut + white trash

Anonymkode: 66988...1f7

Jeg gjorde det av vane helt til jeg ble sminket av en profesjonell i Los Angeles. Hun sa det samme om enn på en litt mer forsiktig måte.

Anonymkode: 4ae97...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er midt i 30 årene, og alltid brukt mascara på vippene både og oppe og nede. Men en venninne sa nylig at man så eldre ut når man bruker mascara på vippene under øyet? 
 

Bruker dere mascara på vippene under øyet ?

Anonymkode: cb383...e8e

Nei for det er ikke pent og ja man ser eldre ut.

Er selv 46

Anonymkode: 71305...693

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man ser eldre ut med mascara både oppe og nede. Øynene ser også mindre ut.  Bruk heller en tynn kost og legg litt øyenskygge under øyet og dus det ut, unngå øyekroken.

Anonymkode: 97f4a...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger de nederste vippene. Maskara gjør de tykkere og det kler jeg ikke, har så lange vipper.

Anonymkode: 759b3...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg gjorde det av vane helt til jeg ble sminket av en profesjonell i Los Angeles. Hun sa det samme om enn på en litt mer forsiktig måte.

Anonymkode: 4ae97...c3f

Ser ut som ikke alle i LA er enig.

240309_BC_CHANEL_MR_01_0067.thumb.jpg.d6180709abc7fcbe92bc076246a67041.jpgbrittany-snow-at-the-2024-oscars-close-up.thumb.jpg.16abe0a930f6a20d2881304ccfde5894.jpgjennifer-lawrence-at-the-2024-oscars-close-up.thumb.jpg.252a1e20de936e45d78d4699af7c29d3.jpgjulianne-hough-at-the-2024-oscars-close-up.thumb.jpg.2951114669437380d93c74bf52464b07.jpg

oscars-2024-2200x1230.jpg

vanessa-hudgens-at-the-2024-oscars-close-up.jpg

Anonymkode: 9f03d...588

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyet mitt med mascara på vippene over og eyeliner under. 

20240313_131231.jpg.9544b88eabf7f48d3430e2f5a21858eb.jpg

 

Endret av Perelandra
Prøvde å endre størrelse, men endret tilbake til original
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg farger vippene mine hver 3. uke.

Anonymkode: b1244...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Anonymkode: c9e90...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, ikke noe mascara på nederste vippene. Kun øverste vippene. Bruker som regel tynt med eyeliner som viskes og duses godt ut.

Ser altfor mange skrekkeksempler på kvinner som har tatt på like mye mascara nede som oppe på vippene.... grøss. Ser ut som de har limt på den tykke beina til et par tarantella-edderkopper.

Anonymkode: 6c4c8...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker maskara på vippene nede, men bare i ytterkant. Ytterste centimeteren kanskje. Bruker også brun eyeliner (eller en brun øyenskygge duset ut) i ytterkanten av øyet både oppe og nede.

Legger jeg langs hele vippekanten nede føler jeg at jeg blir seende sliten ut. Men synes litt i ytterkant fremhever øynene. 

Anonymkode: 634eb...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (På 12.3.2024 den 12.31):

Samme her.  Bruker Pixi Lower lash nede, den har suuuupersmal og bitteliten kost. Gir kun farge og ikke noe lengde eller volum. Ikke smitter den av heller. Har prøvd mange ganger å la være å sminke undervippene, men ser bare rar ut da. Har lyse nesten usynlige vipper og mørke øyne. Et tynt lag med den mascaraen på undervippene rammer inn øynene. Syns ikke at det er mascara, ser bare ut som jeg har mørke vipper. Men samme mascara nede som oppe funker ikke, da ser jeg bare trøtt ut. Og så bruker jeg beige kajal på våtkanten for å åpne blikket. 

Hmm, mørke som i brune øyne? Er det ikke ganske uvanlig å ha kjempelyse vipper når øynene er mørke? Ikke frekt ment, er bare at alle jeg kjenner med brune øyne også har mørke (brune eller svarte) vipper.

Anonymkode: 924a7...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hmm, mørke som i brune øyne? Er det ikke ganske uvanlig å ha kjempelyse vipper når øynene er mørke? Ikke frekt ment, er bare at alle jeg kjenner med brune øyne også har mørke (brune eller svarte) vipper.

Anonymkode: 924a7...831

Ja, mørkebrune øyne. Og naturlig blondt hår og lyse bryn. Og (dessverre) nesten usynlige vipper uten mascara. Er nok ganske uvanlig med så mørke øyne og så lyst hår og vipper, ja 😊 Skulle gjerne hatt mørke vipper. Neida, jeg tok det ikke frekt, så ikke tenk på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...