Gå til innhold

Positiv og negativ eggløsningstest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei i går ettermiddag så hadde jeg positiv eggløsningstest å vi hadde samleie samme kveld for å håpe at det skal klaffe for oss, men så testa jeg igjen rundt ved 14 tiden å nå var den negativ i følge premom appen, vil det da si at jeg har hatt eggløsning å ikke mulighet for å bli gravid nå? Eller slipper egget når man får negativ test? 

Anonymkode: 433cf...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egget slipper 24-36t etter positiv test. Testen blir som regel negativ når EL har skjedd. Egget lever i 24t etter det er sluppet. 

Og en app bestemmer ikke om en test er positiv eller negativ. Det må du se på strekene innenfor avlesningsvindu, etter utgått tid er testene ugyldig. 

Anonymkode: e4690...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det vil si da at vi hadde samleie i går kveld med positiv test ikke var for sent? Men innafor?

Anonymkode: 433cf...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det vil si da at vi hadde samleie i går kveld med positiv test ikke var for sent? Men innafor?

Anonymkode: 433cf...8b4

Ja - sperm lever mellom 3-6 dager inni deg.  Sex i dag og kan være innafor - spørs nett når egget slapp - noe som er umulig å vite. 

Anonymkode: e4690...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok den er grei tusen takk:) 

men siden jeg fikk negativ test i dag så er el i dag? Eller evt har skjedd i dag?:)

Anonymkode: 433cf...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok den er grei tusen takk:) 

men siden jeg fikk negativ test i dag så er el i dag? Eller evt har skjedd i dag?:)

Anonymkode: 433cf...8b4

Mellom 24-36t etter positiv test. For de aller fleste.. helt umulig å si noe om Når el skjedde. 

Man kan også få positive EL tester uten at EL skjer. El tester viser bare at du har høy nivå av LH hormon i kroppen som trengs for at egget skal slippe. 

Men for all enkelhets skyld. Jeg ville regnet at EL var i dag - men jeg kjenner syklusen min godt. 

Anonymkode: e4690...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok 

Jeg kjenner ikke syklusen min i det hele tatt da den har vært så uregelmessig hele tiden etter p pille slutt 

men satser på at el var i dag å at jeg kan teste om 3 uker ca:)

Anonymkode: 433cf...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...