AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars Mannen har fått beskjed om å ta sink, selen og maca for sædkvalitet. Jeg tar multivitamin, Co10, melatonin og folsyre. Har lest mye positivt om både maca, sink og selen (for eggkvalitet) og lurer på om andre har hatt nytte av disse vitaminene Ser at feks maca hovedsakelig blir markedsført til menn (innenfor IVF-verden), men leser at kvinner også kan ha nytte av det.. Anyone? Anonymkode: d4ac1...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars Det er sink og selen i multivitamin regner jeg sterkt med, så du må passe på dosering hvis du skal ta ekstra av dette. I stedet for maca kan du prøve salvie te fra syklusdag 1 frem til eggløsning. Anonymkode: 91997...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #3 Del Skrevet 12. mars Er det privat eller offentlig dere er i gang hos ? Lurer fordi vi har ikke fått beskjed om å ta noe som helst av vitaminer eller annet utenom folat. Vi får generelt veldig lite info Anonymkode: c6e03...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #4 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er det privat eller offentlig dere er i gang hos ? Lurer fordi vi har ikke fått beskjed om å ta noe som helst av vitaminer eller annet utenom folat. Vi får generelt veldig lite info Anonymkode: c6e03...a5b Privat Anonymkode: 9c7a5...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Privat Anonymkode: 9c7a5...cc9 Skjønner Tipper det er 100 ganger bedre og mer informativt enn offentlig. lykke til meg prosessen Anonymkode: c6e03...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skjønner Tipper det er 100 ganger bedre og mer informativt enn offentlig. lykke til meg prosessen Anonymkode: c6e03...a5b Takk, og i like måte Mange av disse tilskuddene har jeg lest meg frem til på ulike engelske IVF-forum og så lest studier og forskning selv. Klinikken anbefalte oss sink, selen, multivitamin og melatonin - men det var jeg selv som fant Co10 og maca og fikk tommel opp fra klinikken Anonymkode: 9c7a5...cc9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 22.50): Takk, og i like måte Mange av disse tilskuddene har jeg lest meg frem til på ulike engelske IVF-forum og så lest studier og forskning selv. Klinikken anbefalte oss sink, selen, multivitamin og melatonin - men det var jeg selv som fant Co10 og maca og fikk tommel opp fra klinikken Anonymkode: 9c7a5...cc9 Kan jeg spørr hvor du kjøpte CoQ10? Hvor er det billigst? Leiter meg ihjel 😅 Regner med det er det og ikke co10? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars wallflower skrev (6 minutter siden): Kan jeg spørr hvor du kjøpte CoQ10? Hvor er det billigst? Leiter meg ihjel 😅 Regner med det er det og ikke co10? 🙈 Jeg kjøpte på tights.no Veldig billig i forhold til andre steder. 149kr for en pakke (men må ta 6 tabletter om dagen for å komme opp i anbefalte 600mg). Disse inneholder ubiquinON og ikke ubiquinOL som mange sverger til - men de omgjøres til det samme stoffet i kroppen. Ser at de er utsolgt nå, men de kommer inn igjen relativt kjapt https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-super-strength-coq10/ Anonymkode: d4ac1...4a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars Meg igjen 😂 Jeg har ikke klart å finne med 600mg på iHerb heller, så sverger til disse enn så lenge Anonymkode: d4ac1...4a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wallflower Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg kjøpte på tights.no Veldig billig i forhold til andre steder. 149kr for en pakke (men må ta 6 tabletter om dagen for å komme opp i anbefalte 600mg). Disse inneholder ubiquinON og ikke ubiquinOL som mange sverger til - men de omgjøres til det samme stoffet i kroppen. Ser at de er utsolgt nå, men de kommer inn igjen relativt kjapt https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-super-strength-coq10/ Anonymkode: d4ac1...4a1 Okey, takk for tips! Jeg seg ser vel mest etter UbiquinOL da jeg da vet hvor mye jeg vil få i meg siden det omdannes🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars wallflower skrev (34 minutter siden): Okey, takk for tips! Jeg seg ser vel mest etter UbiquinOL da jeg da vet hvor mye jeg vil få i meg siden det omdannes🙈 Det er forsket på at det fører til samme nivåer uavhengig av hvem av formene man tar, men det er jo selvsagt opp til en selv Mye å sette seg inn i 🫣 Anonymkode: d4ac1...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 22.25): Skjønner Tipper det er 100 ganger bedre og mer informativt enn offentlig. lykke til meg prosessen Anonymkode: c6e03...a5b Er ikke fordi dere går offentlig dere får lite info - handler om den enkelte klinikk. Jeg går offentlig og er blitt anbefalt samme vitaminer og tilskudd som brukeren her som går privat. Det er dessverre lite og ingen samkjøring og likhet i offentlige klinikker.. På lik linje som privat så finnes det gode og mindre gode offentlige klinikker. Anonymkode: c995b...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 13.23): Mannen har fått beskjed om å ta sink, selen og maca for sædkvalitet. Jeg tar multivitamin, Co10, melatonin og folsyre. Har lest mye positivt om både maca, sink og selen (for eggkvalitet) og lurer på om andre har hatt nytte av disse vitaminene Ser at feks maca hovedsakelig blir markedsført til menn (innenfor IVF-verden), men leser at kvinner også kan ha nytte av det.. Anyone? Anonymkode: d4ac1...4a1 Sink, selen og maca - bare til mannen, ja. Det er mannen som er grunnen til barnløshet, ikke du. Anonymkode: f8136...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sink, selen og maca - bare til mannen, ja. Det er mannen som er grunnen til barnløshet, ikke du. Anonymkode: f8136...b63 Det vet vel strengt tatt ikke du noe om… 😅 Anonymkode: d4ac1...4a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det vet vel strengt tatt ikke du noe om… 😅 Anonymkode: d4ac1...4a1 I din hovedinnlegg "mannen har fått beskjed" så tolker jeg det slikk at han var til en sjekk og fikk beskjed fra legen på grunn av avvik. Anonymkode: f8136...b63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 12.23): Mannen har fått beskjed om å ta sink, selen og maca for sædkvalitet. Jeg tar multivitamin, Co10, melatonin og folsyre. Har lest mye positivt om både maca, sink og selen (for eggkvalitet) og lurer på om andre har hatt nytte av disse vitaminene Ser at feks maca hovedsakelig blir markedsført til menn (innenfor IVF-verden), men leser at kvinner også kan ha nytte av det.. Anyone? Anonymkode: d4ac1...4a1 Det er folsyre i multivitaminer. Mulig du ikke trenger å ta folsyre ekstra? Anonymkode: 360ea...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars Jeg tar multivitaminer (som inneholder sink og selen), omega-3, b-vitamin, d-vitamin, melatonin og q10. Det eneste tilskuddet jeg ble anbefalt av min klinikk, var folsyre. Da jeg startet med tilskudd, tok jeg høye doser d-vitamin, b-vitamin og ekstra folsyre. Jeg hadde lavt nivå, og kom over studier hvor kvinner med høyt nivå av b-vitamin og folsyre hadde høyere graviditetsrate enn kvinner med normale verdier. Tar d-vitamin, q10 og melatonin for eggkvalitet. Har ikke kommet over studier hvor andre tilskudd (forutenom DHEA og diverse veksthormoner) har hatt like stor effekt, så da tenker jeg en vanlig multivitamin gjør susen. Nå tar jeg også jern tilskudd, for det hadde jeg underskudd av. Studiene kommer fra medisinske bøker. Prøver også å spise greit. Et mer antiinnflamatorisk kosthold - men det er ikke alltid så lett. Er også litt usikker på om alle disse tilskuddene/endringene egentlig har så mye å si - da jeg også har kommet over flere studier som sier at vitamin-tilskudd generelt sett har lite å si, med mindre man er syk, overvektig, undervektig eller tilhører en annen ekstrem gruppe. Når det er sagt, så økte min AMH med nesten 60% etter 3 mnd på tilskudd. Enten er det en naturlig svigning (selv om det påstås at amh ikke svinger så mye), eller så har tilskuddene hatt noe å si. Har spesielt troa på q10, d-vitamin og folsyre. Tar 300mg q10 hver dag. Mener forøvrig at din mann burde ta folsyre og q10 han også. Mener det skal være bra for sperm-kvaliteten det også. Anonymkode: 1e652...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): I din hovedinnlegg "mannen har fått beskjed" så tolker jeg det slikk at han var til en sjekk og fikk beskjed fra legen på grunn av avvik. Anonymkode: f8136...b63 Ja, han har fått beskjed om å ta disse vitaminene (som er vanlige tilskudd for menn).. Står jo ikke noe om hva jeg skal gjøre 🙃 Anonymkode: d4ac1...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tar multivitaminer (som inneholder sink og selen), omega-3, b-vitamin, d-vitamin, melatonin og q10. Det eneste tilskuddet jeg ble anbefalt av min klinikk, var folsyre. Da jeg startet med tilskudd, tok jeg høye doser d-vitamin, b-vitamin og ekstra folsyre. Jeg hadde lavt nivå, og kom over studier hvor kvinner med høyt nivå av b-vitamin og folsyre hadde høyere graviditetsrate enn kvinner med normale verdier. Tar d-vitamin, q10 og melatonin for eggkvalitet. Har ikke kommet over studier hvor andre tilskudd (forutenom DHEA og diverse veksthormoner) har hatt like stor effekt, så da tenker jeg en vanlig multivitamin gjør susen. Nå tar jeg også jern tilskudd, for det hadde jeg underskudd av. Studiene kommer fra medisinske bøker. Prøver også å spise greit. Et mer antiinnflamatorisk kosthold - men det er ikke alltid så lett. Er også litt usikker på om alle disse tilskuddene/endringene egentlig har så mye å si - da jeg også har kommet over flere studier som sier at vitamin-tilskudd generelt sett har lite å si, med mindre man er syk, overvektig, undervektig eller tilhører en annen ekstrem gruppe. Når det er sagt, så økte min AMH med nesten 60% etter 3 mnd på tilskudd. Enten er det en naturlig svigning (selv om det påstås at amh ikke svinger så mye), eller så har tilskuddene hatt noe å si. Har spesielt troa på q10, d-vitamin og folsyre. Tar 300mg q10 hver dag. Mener forøvrig at din mann burde ta folsyre og q10 han også. Mener det skal være bra for sperm-kvaliteten det også. Anonymkode: 1e652...f58 Tusen takk for svar❣️ Jeg har kjøpt q10 for ikke lenge siden, men jeg må jo ta ekstremt mange piller da jeg ikke finner de i 600mg 😅 Kjøper du fra utlandet? Anonymkode: d4ac1...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #20 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tusen takk for svar❣️ Jeg har kjøpt q10 for ikke lenge siden, men jeg må jo ta ekstremt mange piller da jeg ikke finner de i 600mg 😅 Kjøper du fra utlandet? Anonymkode: d4ac1...4a1 Nei, kjøper fra PharmaNord. Litt billigere for stor pakke på nett enn liten pakke på apotek. PharmaNord har god kvalitet og jeg orker bare ikke lete etter noe som er like bra men billigere fra utlandet. Kommer bare toll på det uansett 😅 Ser kvinner (særlig USA) ta 600mg ++ hver dag, men det synes jeg kanskje er litt overkill...? Jeg forsøkte å ta 400mg en periode, men fikk søvnproblemer. Men 300mg går vist bra. Tar du 600mg hver dag? Anonymkode: 1e652...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå