Gå til innhold

Hvilken hund når man jobber turnus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mopsen her sover 16-18 timer i døgnet😂

Anonymkode: 870f2...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mopsen her sover 16-18 timer i døgnet😂

Anonymkode: 870f2...b3f

så du sier at din hund ikke er ute mer enn i løpet av de 6 timene den ikke sover - forsåvidt greit om det betyr at den får tur om morgenen, sover noen timer, får tur op ettermiddagen, sover noen timer og får tur på kvelden.. 😝 men en hund som ikke får tur på 16-18 timer sover fordi den ikke har det bra.. 

Anonymkode: a3a93...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ingen menneskerett å ha kjæledyr.

Anonymkode: 5c881...985

Det har jeg heller ikke sagt 🤦‍♀️

Anonymkode: c62a0...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

så du sier at din hund ikke er ute mer enn i løpet av de 6 timene den ikke sover - forsåvidt greit om det betyr at den får tur om morgenen, sover noen timer, får tur op ettermiddagen, sover noen timer og får tur på kvelden.. 😝 men en hund som ikke får tur på 16-18 timer sover fordi den ikke har det bra.. 

Anonymkode: a3a93...ec3

"Så du sier"- innlegg er verdiløse.

Anonymkode: 870f2...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det har jeg heller ikke sagt 🤦‍♀️

Anonymkode: c62a0...97b

Dere som skriker opp om at det er fullt mulig å ha dyr selv om livssituasjonen er langt ifra ideell høres ut som mennesker som mener akkurat det.

Anonymkode: 5c881...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei da skaffer man seg ikke et kjæledyr punktum.

Anonymkode: 5c881...985

Det er mange kjæledyr som det går fint an å ha selv om en jobber turnus, men en hund må luftes, ut på do osv, så en hund er ikke bare-bare å tilpasse turnus. Katter er mer selvgående, finner seg mat og går på do selv. Med katteluke kan de også gå ut/inn når de selv ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det blitt gjort utallige studier på dette med å ha hunden alene hjemme en hel arbeidsdag. Sverige innførte nye regler som at hunder ikke kan være bur, og kan ikke være alene mer enn 6 timer før de må luftes. Nesten alle hunder har også seperasjons angst til en viss grad, uten at de trenger å vise tydelige tegn til dette. 

Tror mange går raskt i forsvar angående dette temaet fordi de vil jo ikke høre at hunden ikke har det bra. Det er ikke ideelt for alle å ha hund, og sånn er det bare. Om man ikke kan finne en løsning på å lufte hunden innen max 6 timer så bør en ikke skaffe seg dyret. Det er i hvert fall min mening, men jeg vet at folk kommer til å gjøre som de vil uansett.

Anonymkode: 0f8e5...1b5

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (3 minutter siden):

Det er mange kjæledyr som det går fint an å ha selv om en jobber turnus, men en hund må luftes, ut på do osv, så en hund er ikke bare-bare å tilpasse turnus. Katter er mer selvgående, finner seg mat og går på do selv. Med katteluke kan de også gå ut/inn når de selv ønsker. 

Har man slike holdninger om en katt så burde man faen meg ikke ha en.

Anonymkode: 5c881...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror du alle som  har hund, ikke er i jobb?

Anonymkode: c0142...052

Nei, men hvem skal passe valpen det første året når eieren er på jobb? 

Anonymkode: 58469...f9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har det blitt gjort utallige studier på dette med å ha hunden alene hjemme en hel arbeidsdag. Sverige innførte nye regler som at hunder ikke kan være bur, og kan ikke være alene mer enn 6 timer før de må luftes. Nesten alle hunder har også seperasjons angst til en viss grad, uten at de trenger å vise tydelige tegn til dette. 

Tror mange går raskt i forsvar angående dette temaet fordi de vil jo ikke høre at hunden ikke har det bra. Det er ikke ideelt for alle å ha hund, og sånn er det bare. Om man ikke kan finne en løsning på å lufte hunden innen max 6 timer så bør en ikke skaffe seg dyret. Det er i hvert fall min mening, men jeg vet at folk kommer til å gjøre som de vil uansett.

Anonymkode: 0f8e5...1b5

Nettopp, men dessverre så er det altfor mange som setter sine egne behov foran dyrenes. De skal ha et kjæledyr koste hva det koste vil og om dyrene ikke har det optimalt/bra så spiller ikke det noe rolle  De skal ha et kjæledyr koste hva det koste vil og om dyrene ikke har det optimalt/bra så spiller ikke det noe rolle så lenge de har fått vilja.

Anonymkode: 5c881...985

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har man slike holdninger om en katt så burde man faen meg ikke ha en.

Anonymkode: 5c881...985

Det er ikke dermed sagt at en ikke steller og koser med katten sin selv om en ikke er sammen med den 24-7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller sett på hvilken rase som passet ditt aktivitetsnivå, så den får nok trim og er fornøyd sliten når du går på jobb 8 timers vakter. Til 12 timers ville jeg uansett skaffet en lufter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sledehunder er vel ofte i en luftegård når de ikke jobber. Rett nok sammen med andre hunder, men det ser ut som om de er begrenset fra fysisk kontakt med de andre.

For meg er hund et familiemedlem. Vi har valgt en rase som er sosial (Labrador) fordi vi vil at han skal søke kontakt med oss.

Sånn som livet er så er han ca 6timer alene på dagtid - mellom de voksnes arbeidsstart/slutt samt barnas skoletid. Merker ikke noe spesielt stress pga det men jeg tror aldri han kan få nok hjerne/kroppsaktivisering etter det. Da er han fullt uthvilt og klar for «jobb». Det er noe å tenke på.

Anonymkode: 08cb5...3b3

Venninna mi, med 3 barn, og turnus, hadde også Labrador.

Det gikk helt fint for hunden, men tror det var veldig slitsomt for henne. Hun hadde full jobb, fulgte opp barna med treninger hele uka, og cuper i helgene, og til slutt fikk hunden tur. Lang tur på fjellet, gjerne kl 21 om kvelden. Tur på 1-2 timer, også skulle hun ofte på tidligvakt dagen etter. 

Og det fikk han hele uka og i helger, men venninna mi ble nok ganske utslitt av det hele, for hun har ikke ny hund etter at han døde. 

Jeg var ofte med henne på disse turene, og så hvor mye hun stilte opp for både hund og barn ved siden av 100% jobb. Jeg vil ærlig talt ikke anbefale det! Det kan bli for mye også!

Anonymkode: d1d96...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...