Gå til innhold

Hei :) Noen som vet hvor jeg finner leilighet til utleie fra utleiefirma???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har opp gjennom årene leid mye sokkelleiligheter. Men beginner nå å bli litt lei av å bo oppi huseierne hele tiden. Jeg driver å sparer men tror jeg må spare noen år til sånn at jeg har god egenkapital til å kjøpe og vente til rentene går ned og få litt høyere inntekt. 

Men jeg savner nå å leie en leilighet hvor det blir som å ha sitt eget. For eksempel leie i rekkehus, blokk eller en liten enebolig eller et anneks sånn at jeg føler at jeg har mitt eget.

 

Men jeg finner bare bofellesskap og privat leie i sokkel osv på finn hvor folk leier ut i eget hus. 

Noen som vet hva om nettsider jeg kan finne leiligheter som ikke leies ut av privat personer men utleiefirma?

 

Visste ikke hvor jeg skulle plassere denne tråden men moderator må gjerne flytte den hvis jeg publiserer feil sted ☺️

Anonymkode: 4b0f7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fortsatt FINN som gjelder. Men du må gjerne litt opp i pris, da utleiefirmaer ofte kjøper nye boliger (uten skader), og leier dem ut noen år, før de selger (med gevinst), og kjøper nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (4 minutter siden):

Utleiemegleren.no

 

Takk :)

Anonymkode: 4b0f7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaffelhunden skrev (7 minutter siden):

Det er fortsatt FINN som gjelder. Men du må gjerne litt opp i pris, da utleiefirmaer ofte kjøper nye boliger (uten skader), og leier dem ut noen år, før de selger (med gevinst), og kjøper nytt. 

Ja det er litt ymse. Forrige leilighet jeg leide var fra et firma som leide ut et hus. Det var ett gammelt og falleferdig hus med rotter og mus, vepsebol og mugg. Der betalte jeg 4000 for 70 kvm. Det er det billigste stedet jeg har leid. Men det er sånn høl som narkiser og alkiser bor så jeg måtte flytte til slutt.

 

 

Anonymkode: 4b0f7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at du betaler absolutt makspris hos utleiemegleren. De vet å ta seg betalt. 

Anonymkode: 90bd4...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare vær klar over at du betaler absolutt makspris hos utleiemegleren. De vet å ta seg betalt. 

Anonymkode: 90bd4...a9b

Skjønner. Det skal jeg ta til ettertanke. Kanskje bedre å holde ut et par år til i sokkel for da kan jeg klare å spare opp ca 90 000 til i egenkapital på to år men får nok ikke mulighet til å spare med dur husleie pluss strøm og alt annet 

Anonymkode: 4b0f7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Bare vær klar over at du betaler absolutt makspris hos utleiemegleren. De vet å ta seg betalt. 

Anonymkode: 90bd4...a9b

Jeg har leid ut administrert av Utleiemegleren. Det var jeg som bestemte leia og de fikk prosenter av den for å administrere. Ergo vil leietaker betale det samme enten de leide av meg direkte eller gjennom mekler.

Jeg skjønner derfor ikke påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (På 11.3.2024 den 20.35):

Jeg har leid ut administrert av Utleiemegleren. Det var jeg som bestemte leia og de fikk prosenter av den for å administrere. Ergo vil leietaker betale det samme enten de leide av meg direkte eller gjennom mekler.

Jeg skjønner derfor ikke påstanden din.

Men mange utleiere vet ikke helt hva de kan ta. Jeg har også leid ut vis utleiemegleren, og da snakket de meg opp i pris. Utleiemegleren har fullstendig oversikt over markedet, og vet å makse det.

Anonymkode: 90bd4...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...