Gå til innhold

Katten tisser i dynene våre! Fratatt ungene for tre uker siden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår hunkatt (1,5 år) drev og tisset i dynene da vi fikk henne som 12 uker gammel. Det ga seg og vi tror det handler om at den ble trygg. Den har aldri siden tisset i noen dyner. 

Så fikk den unger og alle disse tre solgt i løpet av en uke da de var 14 uker gamle. Dette er nå tre uker siden og kattemor har gått og lett og mjauet, men det varte stort sett bare en ukes tid. Nå er det futt i henne igjen, mye lek og energi, veldig kosete men spiser litt lite... OG nå driver hun og tisser igjen i alle dyner unntatt min. Kattungene har vært mest på rommene til mine barn, kan det ha noe å si for hvor og hvorfor hun tisser. Det ble feks født i sengen til sønnen min og nå tisser hun I hans dyne hver dag!! Jeg blir gal av å vaske dyner men først og fremst er det viktig for meg å forstå katten. Hva skjer ? Har dette med at ungene er borte? Må hun markere noe? Hvorfor tisser hun ikke I min, der bare sover hun? Og kan det ha sammenheng med ny løpetid? Jeg skjønner ingenting og trenger råd! ❤️

Anonymkode: c378d...ed4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en reaksjon på at du omtaler henne som "den" da.

Fra tull til alvor, du har kun deg selv å takke for uvanene hennes når du ikke engang har fått henne kastrert. Urinmarkering er vanlig under løpetid, for å tiltrekke seg hannkatter.

Anonymkode: 4308b...bb8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun markerer. Dere burde ha vett til å kastrere/sterilisere henne. Det burde vært gjort allerede innen hun var 5/6 måneder 

Anonymkode: d10dc...e72

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markering. Hvorfor i hule heite har du ikke kastrert katta?

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at du først og fremst vil forstå katten, men du har ikke kastrert den engang?

Anonymkode: e2865...9fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du katten ha tilgang til soverommene?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vår hunkatt (1,5 år) drev og tisset i dynene da vi fikk henne som 12 uker gammel. Det ga seg og vi tror det handler om at den ble trygg. Den har aldri siden tisset i noen dyner. 

Så fikk den unger og alle disse tre solgt i løpet av en uke da de var 14 uker gamle. Dette er nå tre uker siden og kattemor har gått og lett og mjauet, men det varte stort sett bare en ukes tid. Nå er det futt i henne igjen, mye lek og energi, veldig kosete men spiser litt lite... OG nå driver hun og tisser igjen i alle dyner unntatt min. Kattungene har vært mest på rommene til mine barn, kan det ha noe å si for hvor og hvorfor hun tisser. Det ble feks født i sengen til sønnen min og nå tisser hun I hans dyne hver dag!! Jeg blir gal av å vaske dyner men først og fremst er det viktig for meg å forstå katten. Hva skjer ? Har dette med at ungene er borte? Må hun markere noe? Hvorfor tisser hun ikke I min, der bare sover hun? Og kan det ha sammenheng med ny løpetid? Jeg skjønner ingenting og trenger råd! ❤️

Anonymkode: c378d...ed4

På tid til å ta katten din til dyrlegen og få hun sterilisert !!! Bedre for henne, for dere også. Uten å snakke om de stakkars kattunger som kommer til verden og får kansje ikke noe godt hjem.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Kan ikke forvente annet av kg. Ville heller snakket med feks oppdretter av katten deres for råd, eller andre oppdrettere. 

Anonymkode: 5e9b6...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Kastrer kattEN din.

Anonymkode: e2865...9fa

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

ah ok ! Sorry, det visste vi ikke. Trodde selv det var en vanlig huskatt vi snakket om.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Greit å vite litt om katt, når man skal drive oppdrett da.

Anonymkode: b6f54...414

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Slik info bør du legge i hovedinnlegget neste gang, så slipper du kommentarer.

Ellers: Hold soveromsdørene lukket. Er kattedoen ren og innbydende? Forsøk eventuelt å skifte type kattesand. Og ha gjerne flere kattedoer tilgjengelig. Det kan være hormonell markering, det kan være psykisk, det kan også være sykdom i urinveier. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Hei.

Hvor kjøpte du henne?

Hun stressmarkerer trolig. 

Du bør prøve å redusere hennes adkomst til forskjellige deler av boligen.

Anonymkode: 90735...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malan til kritikk ts får. Hva feiler folk? Uansett ts, lukk dørene til soverommet,  det gjør vi. Rengør kattedoen hver dag og bytt sand ofte. 

Anonymkode: e7329...b3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Jeg kommenterte bare hvorfor katten har tilgang til sengene, når hun har en historie med pissing.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta henne til dyrlegen for en sjekk, lukk dørene til soverommene, sørg for at hun alltid har rent toalett, gi positiv oppmerksomhet når hun bruker kattedoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent nå,og vet ikke om du har gjort det,men det er lurt å ikke sende vekk alle kattungene på en gang. Blir mye stress for mammaen, og melkespreng.. Som flere skriver her,lukk dører. Ikke gi henne tilgang til rommene hun har tisset i. Katter går ofte på samme sted flere ganger. Følg med litt, og om hun nærmer seg soverommene,løft henne opp i kattedoen. 

Anonymkode: 4130d...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

Men dere har vel dører som kan lukkes i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk skal dere ha for all kritikk. Skal virkelig ikke spørre her inne igjen. HUN er en Maine coon og vår første oppdrettskatt. Kattungene ble solgt for 15-17k og vi kjøpte vår for 20. Derfor er HUN ikke sterilisert. Enda. 

Nice holdninger på dere.😳🙄

Ts

Anonymkode: c378d...ed4

At det ikke er en vanlig huskatt er relevant for innlegget. Og ja, syns det er fin holdning å være opptatt av at alle katter skal ha ett godt hjem

Anonymkode: 4308b...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...