Gå til innhold

Fet hud som plutselig har blitt ganske dehydrert, hvilken fuktighetskrem bør jeg gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt svært fet hud hele mitt voksne liv, men det har plutselig snudd. Huden blir aldri myk, men klissete og det virker som om kremen legger seg utenpå huden i stedet for å trekke inn. De fuktighetskremene jeg har brukt når huden har vært fet er nå ikke nok, huden blir myk men stram. Jeg ser antydninger til tørr hud her og der også, noe som er veldig unormalt og rart for meg å være. 

Jeg vil ikke bruke tid på å liste opp alt jeg har brukt, men jeg har prøvd diverse oljer og de fleste fuktighetskremer fra Paula's Choice, alle har vært for fete og oljene jeg har prøvd har gjort at huden min klør, dessuten blir huden kjempe blank. Huden min liker ikke oljer har jeg erfart. 

Bruker den vanlige fuktighetskremen til CeraVe om natten, men denne er ikke nok. Den trekker inn etter en stund, så blir huden stram. Tar jeg på et nytt lag blir huden fet. Våkner med stram og kjempe fet hud. Det er kjempe irriterende når huden min oppfører seg sånn, og ikke minst irriterende at ingen fuktighetskremer trekker inn samtidig som de gir fukt. Frustrerende og føler huden min ikke har det bra i det hele tatt. :( 

Litt rådvill her, for enten er en krem/serum for tykk og vil ikke trekke inn i huden eller så trekker det inn og huden er stram. Kom gjerne med anbefalinger så kan jeg svare om jeg har prøvd det eller ikke. Rensen jeg bruker er for oljete hud fra CeraVe. 

Anonymkode: d24ab...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jeg anbefale at du heller prøver en toner eller en essence? Jeg har hatt akkurat samme issue som deg (fet hud før jeg måtte plutselig bo i et nybygg og huden reagerte VELDIG på den ekstra tørre luften, plutselig tørr og kløende og masse små rare nupper etterhvert)... løsningen for meg har vært lag på lag med toner og essence (bruker akkurat nå Klairs sin Unscented toner, den lilla, og Dr Ceuracle Kombucha toner). I tillegg sluttet jeg å bruke cleanser på morgenen. Jeg dusjer når jeg står opp, så får vann i ansiktet, og drar en klut lett over ansiktet før jeg legger to lag med Klairs og fem lag med Dr Ceuracle (jeg er naturlig VELDIG tørr og dehydrert, mengden man trenger er individuell, for man skal heller ikke ha FOR mye). Så et serum og La Roche Posay sin Riche cream på toppen. Tanken er at man "metter" huden med fukt, så "låser" det inn med en tykk krem. Kremen i seg sjøl gjør ikke så mye, den skal kun holde på fukt og nære huden med det. Det er det eneste som har funket for meg, å mette huden med fukt på denne måten. Det gjorde jo faktisk vondt til slutt med all kløen og irritasjonen fra tørrheten. Nå ville jeg sagt at huden min for det meste er balansert, men så snart jeg ikke gir den nok fukt så er man tilbake på kløen. I tillegg til å sørge for at luften får mer fukt slik at det blir mindre tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med @Scherbatsky her, bruk en toner eller serum før fuktighetskrem og solbeskyttelse. Jeg har kombinert, dehydrert hud, og har forsøkt mange fuktserum i alle prisklasser, og min desiderte favoritt er The Ordinary Amino Acids + B5. En veldig god nr 2 er Tocobo Bifida Biome Essence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd hyularonic acid serum? Feks fra The ordinary eller inkey list er budsjettvennlige. Den tar du på etter rens og før fuktighetskrem . Den hjelper på å fukte huden, ingen olje i det. Jeg har kombinert/fet hud som i perioder har slitt med dehydrering. Bruker Paulas choiche water infusing electrolyte krem på dag og Calm rescue and repair intensive krem på natt. Men du har sikkert prøvd disse.

Anonymkode: 83a26...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...