Gå til innhold

Tenk på hvordan verden ville vært dersom alle hadde klart å leve sammen uten konflikter og krig.


Anbefalte innlegg

Flere ganger i det siste har jeg tenkt mye på hvordan verden ville blitt om alle hadde klart å leve side om side i fred og harmoni. At alle land med diktatur hadde blitt demokratiske og korrupsjon hadde forsvunnet. Tenk om alle mennesker på jorden hadde villet hverandre vel. I dag brukes det enorme mengder penger på våpen, krig og militæret generelt. Hva om alle disse pengene hadde blitt brukt på å hjelpe alle fattige og syke i verden? Mat, rent drikkevann, god helsehjelp til alle og ikke minst forskning på dødelige sykdommer. Det er min drøm ❤️

Anonymkode: 5ee85...896

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med dyrene opp i alt dette her? Naturen? Om din utopi hadde vært virkelighet hadde det garantert vært flere titalls milliarder mennesker på jorden og på et tidspunkt hadde nok noen tatt livet av en del likevel. 

Anonymkode: 323c8...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye starter hos du og meg og i lokalmiljøet og vår egen familie. Hvordan er det i din familie og lokalmiljøet og med venner? Er det mye konflikt, strid og uro inni deg selv og ditt forhold med din familie vil det gi en speileffekt til resten av verden.

Vi er bare energi. Krig og terror vil alltid eksistere så lenge det er uro inni seg selv eller har uro i sine relasjoner med andre, som for eksempel familie..... 

Anonymkode: be7e3...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 9.21):

Flere ganger i det siste har jeg tenkt mye på hvordan verden ville blitt om alle hadde klart å leve side om side i fred og harmoni. At alle land med diktatur hadde blitt demokratiske og korrupsjon hadde forsvunnet. Tenk om alle mennesker på jorden hadde villet hverandre vel. I dag brukes det enorme mengder penger på våpen, krig og militæret generelt. Hva om alle disse pengene hadde blitt brukt på å hjelpe alle fattige og syke i verden? Mat, rent drikkevann, god helsehjelp til alle og ikke minst forskning på dødelige sykdommer. Det er min drøm ❤️

Anonymkode: 5ee85...896

Problemet med demokrati, selv om det er den beste styreformen,  er at et flertall bestemmer, og det er ikke alltid et flertall i et land ønsker å gi samme rettighetene til andreni et land, evt et annet land. Demokrati kan bli flertallsdiktatur veldig fort. 

En ser det f eks i Polen der en innførte LGBT-frie soner, og i noen islamske land der majoriteten stemte på islamister som igjen fratar kvinner og religiøse minoriteter basale rettigheter. 

 

Anonymkode: c8c13...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...