Gå til innhold

Politibetjent slipper straff da han tok matvarer uten å betale


Magnifique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19 hours ago, Magnifique said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgG2Xl/politibetjent-tok-matvarer-uten-aa-betale-slipper-straff
 

Hva tenker dere om dette? Merkelig han gikk inn i butikken med uniform dersom han planla å stjele, men samtidig også rart han ikke betalte. Fikk han beskjed om et hasteoppdrag, eller? 

han glemte nok å betale. Ble distrahert pga tel samtale eller noe sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnifique skrev (På 9.3.2024 den 3.25):

Hva tenker dere om dette?

At dette var totalt unødvendig bruk av spesialenhetens ressurser. Kunne ikke bare noen lokale vektere gjort en vurdering? Slik det beskrives, så er dette et typisk eksempel på "tanker et annet sted". Kan skje hvem som helst. Også en politibetjent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jo vært interessant å se om samme vurdering hadde blitt gjort hos andre som kan være uheldige å glemme å betale. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (26 minutter siden):

Det kunne jo vært interessant å se om samme vurdering hadde blitt gjort hos andre som kan være uheldige å glemme å betale. 

Absolutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, StinkySocks said:

Det kunne jo vært interessant å se om samme vurdering hadde blitt gjort hos andre som kan være uheldige å glemme å betale. 

Det blir jo gjort hele veien. Hele nasjonen gjorde jo det for Moxnes før hele historien ble avslørt. 

Jeg tror egentlig ganske mange av oss har tatt med oss ting fra butikk uten å betale, eller glemt å betale for kaffe eller lignende. 

Har gått tilbake og gjort opp for meg, når det har gått opp for meg før, når det har gått opp for meg. Har også tenkt skitt au, gidder ikke. Kommer an på verdi, og hvor langt det er å dra tilbake.

Ikke det at det skjer sørlig ofte, fordi om det kunne høres sånn ut.

Det er ikke en stor greie. Særlig inn å kjøpe lunch, samme greiene msn kjøper hver dag/uke. Det er lett for….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (2 minutter siden):

Det blir jo gjort hele veien. Hele nasjonen gjorde jo det for Moxnes før hele historien ble avslørt. 

Jeg tror egentlig ganske mange av oss har tatt med oss ting fra butikk uten å betale, eller glemt å betale for kaffe eller lignende. 

Har gått tilbake og gjort opp for meg, når det har gått opp for meg før, når det har gått opp for meg. Har også tenkt skitt au, gidder ikke. Kommer an på verdi, og hvor langt det er å dra tilbake.

Ikke det at det skjer sørlig ofte, fordi om det kunne høres sånn ut.

Det er ikke en stor greie. Særlig inn å kjøpe lunch, samme greiene msn kjøper hver dag/uke. Det er lett for….

Selvsagt...Dette skjer jo hele tiden :

https://www.nettavisen.no/nyheter/politimannen-ble-tatt-i-logn-et-bilde-ble-et-viktig-bevis-hva-var-det-som-skjedde-den-natten/s/5-95-428028

https://www.aftenposten.no/norge/i/opxeag/minst-61-vaadeskudd-fra-politifolk-de-siste-fem-aarene

 

Hårreisende lesing....Men..Dette er jo våre "beste menn og kvinner" 🫢🤣😅

 

Kaster uskyldige mennesker utfor broer og skyter (hverandre)...Lol...Vittig at noen har blind tro på at disse er ufeilbarlige 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, robert_44 said:

Vittig at noen har blind tro på at disse er ufeilbarlige 😅

Jeg sier jo at jeg tror de er feilbarlige….

slik som resten av oss….

Men det finnes jo unse blant den også, sikkert mye grums i den profesjonen, siden de er de eneste som hr lov å bruke makt… tiltrekker seg nok mye uheldige elementer, men de fleste er nok ok….

De jeg personlig kjenner som er politi, ene er helt horribel, andre er en ok type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (1 minutt siden):

Jeg sier jo at jeg tror de er feilbarlige….

slik som resten av oss….

Men det finnes jo unse blant den også, sikkert mye grums i den profesjonen, siden de er de eneste som hr lov å bruke makt… tiltrekker seg nok mye uheldige elementer, men de fleste er nok ok….

De jeg personlig kjenner som er politi, ene er helt horribel, andre er en ok type

Lol , da er vi jammen to 😃

Jeg kjenner også et par stykker personlig, de er minst like fulle av feil som resten av oss 🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialenheten består stort sett av tjenestemenn i politiet.  Med andre ord etterforsker de seg selv og er ikke saken ekstremt grov er resultatet gitt på forhånd.  En politimann som stjeler har ingenting i etaten å gjøre uansett hvor stort eller lite beløpet er.  Mange år siden jeg mistet troen på disse folkene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (14 timer siden):

Spesialenheten består stort sett av tjenestemenn i politiet.  Med andre ord etterforsker de seg selv og er ikke saken ekstremt grov er resultatet gitt på forhånd.  En politimann som stjeler har ingenting i etaten å gjøre uansett hvor stort eller lite beløpet er.  Mange år siden jeg mistet troen på disse folkene. 

Resultatet er gitt på forhånd fordi flertallet av sakene som anmeldes, gjøres av folk som har lært juss på freakforum. Politifolk som anmeldes fordi noen mener at politiet ikke bør kunne ransaket for eksempel. 

Videre vurderer spesialenheten stort sett kun om det er "grov uforstand" og oppover. Det betyr ikke at tjenestepersonen ikke har opptrådt klandreverdig eller lignende. Men spesialenheten etterforsker ikke om noe her vært klandreverdig eller ikke. 

Og til slutt skal det være lik bevisbyrde for politifolk som for enhver annen. Dvs, rettssystemet skal fungere likt uansett hva man jobber med eller hva man er utdannet som. 

Men dette er offentlig og allmenn kjent informasjon så regner såklart med at du visste det fra før. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest McGjest skrev (7 timer siden):

Resultatet er gitt på forhånd fordi flertallet av sakene som anmeldes, gjøres av folk som har lært juss på freakforum. Politifolk som anmeldes fordi noen mener at politiet ikke bør kunne ransaket for eksempel. 

Videre vurderer spesialenheten stort sett kun om det er "grov uforstand" og oppover. Det betyr ikke at tjenestepersonen ikke har opptrådt klandreverdig eller lignende. Men spesialenheten etterforsker ikke om noe her vært klandreverdig eller ikke. 

Og til slutt skal det være lik bevisbyrde for politifolk som for enhver annen. Dvs, rettssystemet skal fungere likt uansett hva man jobber med eller hva man er utdannet som. 

Men dette er offentlig og allmenn kjent informasjon så regner såklart med at du visste det fra før. 

Ja herregud, et resultat av enhetens arbeid som fører til 3-8 % straffereaksjon for tjenestemennene forteller oss som ikke forstår noen ting at det Norske politiet er bortimot perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merlin skrev (17 timer siden):

Ja herregud, et resultat av enhetens arbeid som fører til 3-8 % straffereaksjon for tjenestemennene forteller oss som ikke forstår noen ting at det Norske politiet er bortimot perfekt.

Den stråmannen din kan gå seg en tur 👋🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fordeler må man vel ha i jobben sin. Bare se på politikerne 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnifique skrev (På 9.3.2024 den 3.25):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/xgG2Xl/politibetjent-tok-matvarer-uten-aa-betale-slipper-straff
 

Hva tenker dere om dette? Merkelig han gikk inn i butikken med uniform dersom han planla å stjele, men samtidig også rart han ikke betalte. Fikk han beskjed om et hasteoppdrag, eller? 

Lovteksten det refereres til i sitatet, gjelder kun når den stjålne varen har liten verdi. Her var det snakk om varer til en verdi av over 154 kroner, m.a.o. et betydelig beløp. Det er klart at det er berettiget med straffesak mot vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...