Gå til innhold

Er Oslo virkelig trygg by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det du legger i "trygt"? For jeg og Raymond Johansen har to veldig ulike syn på hva det er. Jeg var på konsert i forrige uke, og på vei til konserten var det muslimer som havnet i basketak ( i hvert fall arabere som snakket pakkisnorsk), som hadde vekterne på Oslo S på nakken til politiet kom. På veien tilbake fra konsert til hotellet var det et annet par med arabere som truet hverandre og sirklet hverandre med grønnsakskniv. Dagen etter da jeg skulle ta flyet hjem til Bodø så jeg kunne ta buss og ferge og bil for å komme meg helt hjem, så var det en gammel afrikaner med sixpence og spaserstokk som ropte og kjeftet på lufta mens han hyttet med stokken. Jeg ble riktignok ikke angrepet, men jeg ville flirt om det var en rørlegger-nisse som sa at "Oslo er en trygg by". For å si det sånn så skjønner jeg at det er så mange folk som skriver her inne at de kjører barna på fritidsaktiviteter i stedet for å la dem gå eller sykle.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor sentralt på Oslo Vest og ferdes helt uproblematisk her på alle døgnets tider uten å føler utrygg som ung kvinne.

Alle storbyer har områder man ikke bør ferdes i om natten, det samme gjelder Oslo. Hvis man absolutt må oppsøke Brugata på natten vil man sikkert oppleve det som ubehagelig. I det store og det hele opplever jeg Oslo som veldig trygt :) 

Anonymkode: b3c48...5a0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (1 time siden):

Hva er det du legger i "trygt"? For jeg og Raymond Johansen har to veldig ulike syn på hva det er. Jeg var på konsert i forrige uke, og på vei til konserten var det muslimer som havnet i basketak ( i hvert fall arabere som snakket pakkisnorsk), som hadde vekterne på Oslo S på nakken til politiet kom. På veien tilbake fra konsert til hotellet var det et annet par med arabere som truet hverandre og sirklet hverandre med grønnsakskniv. Dagen etter da jeg skulle ta flyet hjem til Bodø så jeg kunne ta buss og ferge og bil for å komme meg helt hjem, så var det en gammel afrikaner med sixpence og spaserstokk som ropte og kjeftet på lufta mens han hyttet med stokken. Jeg ble riktignok ikke angrepet, men jeg ville flirt om det var en rørlegger-nisse som sa at "Oslo er en trygg by". For å si det sånn så skjønner jeg at det er så mange folk som skriver her inne at de kjører barna på fritidsaktiviteter i stedet for å la dem gå eller sykle.

Arabere som snakket pakkisnorsk?😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er jo ganske trygt om man tar litt forholdsregler, har aldri følt meg redd i oslo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Sett utenifra så føler jeg meg utrygg i Oslo. Mulig Oslo-folk mener at Oslo er trygg, men tryggheten kan ikke sammenlignes med resten av landet. Oslo er den aller minst trygge byen i Norge.

Trodde Bergen og Hammerfest var minst trygge( grov vold og voldtekt)

Anonymkode: bcc19...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (5 timer siden):

De tenker jo bare på seg selv, krangler med hverandre. Jeg tenker ikke at det er et skummelt område.

Enig i det, men gikk gjennom Gunerius og har bare opplevd dette en gang( sett åpenlys vold der kniver og knyttenever ble brukt). Rusavhengie i seg selv har jeg aldri sett på som farlige for andre enn seg selv. Men det er på Grønland/ rundt Oslo city og nedre del av Karl Johan jeg har sett mest vold, uten at det trenger være direkte farlig for de som ikke ruser seg.

Anonymkode: bcc19...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (På 8.3.2024 den 22.21):

Kriminalitet på Østkanten er overdrevet. En skal ikke tro på alt en leser. Jeg observerte mindre bråk på Østkanten enn på Vestkanten. 

Hoia skrev (På 8.3.2024 den 22.24):

Utenfor bowlen, gryta, så er byen i alle fall helt sikker!

Enig i dette. Det er noen områder i sentrum som er litt belastet, og så er det en del problemer i vest (ungdomsran, dop, etc.).

Jeg har bodd flere steder i byen, nå bor jeg i nærheten av Grorud og føler meg helt trygg. Det er jo noen ungdommer her som har problemer, men det blir hauset skikkelig opp. I hverdagen merker man ikke noe til konflikter i ungdomsmiljøene. 

Anonymkode: 040d3...4f9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 21.07):

Så lenge du holder deg på vestsiden. Østsiden har mange mørkhudede og da blir det fort skummelt.

Anonymkode: 0d188...ba5

Bor du på Grorud eller Mortensrud? Eller uvitende rasistisk bygdetulling?

Anonymkode: bcc19...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at de lar utsagn om mørkhudede stå sånn uten å slå ned på det her? Det er jo det samme som å si at det er så mange blonde på vestkanten, så derfor er miljøet blitt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg trygg i Oslo. På landsbasis har det vært flere terrorangrep, drap, etc i Oslo enn ellers i landet. Ting skjer også andre steder og det er ikke meningen å fremme Oslo som "døden selv", men likevel ... Følelsen av trygghet i Oslo er ikke der. 

 

Anonymkode: ce484...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en kjempetrygg by, og den blir bare tryggere og tryggere i følge all statistikk over kriminalitet.

Anonymkode: 8695e...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslo har tre gufne områder: 
1. Oslo S. 
2. Gunerius-kvartalet.
3. Grønland.

Bortsett fra disse tre områdene synes jeg Oslo er en ganske trygg by :) 

Nå er vel ikke akkurat Karl Johan, Oslo S og Gunerius de mest populære områdene blant Osloborgere. Det er vel flest turister i de områdene :) 

Anonymkode: 5a283...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 8.3.2024 den 17.40):

Jeg har aldri følt meg trygg i Oslo 🤔 Derfor unngår jeg den byen så langt det lar seg gjøre 😊

Da er du ikke den rette til å svare på spørsmålet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 14.07):

Jeg har aldri følt meg trygg i Oslo. På landsbasis har det vært flere terrorangrep, drap, etc i Oslo enn ellers i landet. Ting skjer også andre steder og det er ikke meningen å fremme Oslo som "døden selv", men likevel ... Følelsen av trygghet i Oslo er ikke der. 

 

Anonymkode: ce484...844

Let me guess: du har aldri bodd i Oslo og lar media styre ditt inntrykk av byen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Da er du ikke den rette til å svare på spørsmålet heller.

Vi er på et diskusjonsforum 😄 Ergo er det lov å diskutere 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...