Gå til innhold

Er Oslo virkelig trygg by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og vennina mi drakk vin sammen onsdag kveld på Grunerløkka i Oslo, når vi skulle videre ute som vi bestemte oss spontant for i siste liten, så dro vi rundt klokken 22.20, vi skulle ta trikk fra Olaf Ryes plass, vi bestemte oss for å ta snarvei å gå gjennom Sofienbergparken, vi gikk gjennom parken, når vi kom lengre inn i parken. Synet vi møtte på var en mann som stod inntil et tre med en stor kjøkkenkniv i hånden, og stirret intenst på oss begge to. Jeg dro fort vennina mi mot høyre side, og vi løp og meldte fra også til Politiet.  Skummelt å tenke på, og der ferdes jo folk ute om kveldene også for å lufte hunden sin osv. 

Anonymkode: c6d6f...6b1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid følt meg trygg i Oslo.

Ar du kan møte gale mennesker er også tilfellet på bygda.

Anonymkode: 0766c...8e5

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp på en idyllisk liten øy, sånn type hvor ingen låser dørene og alle barna bare får løpe rundt. Det skjedde vel mer enn en gang at en av øyas alkiser fløy rundt med en kniv.

Men tipper det er flere galninger i Oslo, rusmiljøet tiltrekker seg jo en del. Ikke at alle narkomane er gale, men mange med diagnose sliter med rusmisbruk, eller utvikler eller forverrer psykisk sykdom med det.

Det har jo vært en del knivstikking og sånt i det siste også, men det er vel ikke helt tilfeldige offer tror jeg. Altså at han sto ikke og ventet på to søte jenter å drepe, men han ventet på noen andre kriminelle som han følte han måtte være bevæpnet for å møte. 

Sofienbergparken er ikke akkurat kjent som den beste parken å gå gjennom på kveldstid heller da, bare så det er sagt. Alle storbyer har områder som er mer shady enn andre.

Anonymkode: 82cef...66c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en trygg by.

Mørke parker, i fylla, midt på natta, selv på landsbygda, er ikke en trygg plass å være. 

For her finner du også predators som ikke er i kategorien gale/ruset. Men også de som vet at de finner lette bytter, og at det i motsetning til i Oslo ikke er 100+ kameraer som vil fange opp alt de gjør. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kveldstid er jeg aldri på steder i Oslo der det ikke befinner seg masse andre mennesker. Sånn har det dessverre blitt.

Anonymkode: fa98c...c07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker trygt nok de gangene jeg har vært der. Det er ikke hverdagskost å møte stirrende menn med kjøkkenkniver, selv i Oslo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oslo er en trygg by.

Mørke parker, i fylla, midt på natta, selv på landsbygda, er ikke en trygg plass å være. 

For her finner du også predators som ikke er i kategorien gale/ruset. Men også de som vet at de finner lette bytter, og at det i motsetning til i Oslo ikke er 100+ kameraer som vil fange opp alt de gjør. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

Da jeg flyttet her, kalte de Sofienbergparken for voldtektsparken. Det var en bølge med overfallsvoldtekter da.

Jeg vet ikke om så mange Oslo-beboere lufter hunden sin i den parken på kvelden egentlig? Jeg hadde heller ikke tatt snarveien gjennom der på kvelden, ikke fordi jeg synes Oslo utmerker seg som spesielt utrygt, men fordi jeg generelt ferdes langs belyste og trafikkerte veier når jeg har vært ute.

Anonymkode: 82cef...66c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nabo til Sofienbergparken. Ikke redd for å bevege meg omkring den, men gå igjennom alene på natta gjør jeg ikke. Det hadde jeg heller ikke funnet på å gjøre i parker i landets byer for øvrig. 
Men ja, dessverre blitt mye machete i Oslo som konsekvens av innvandring

Anonymkode: 6f4f4...8ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er et safe sted. Litt storby, men har ikke mye kriminalitet. En unngår selvfølgelig tomme områder midt på natten, i byen og ellers, men ellers er jeg aldri redd i Oslo.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri følt meg trygg i Oslo 🤔 Derfor unngår jeg den byen så langt det lar seg gjøre 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er tryggere enn andre byer som kjøbenhavn, Stockholm, London, Praha osv. Den eneste gangen jeg har vært utrygg var i Brugata/ Storgata mellom midnatt og 06.00. Her er det mye vold og salg/ kjøp av dop

Anonymkode: bcc19...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo er tryggere enn andre byer som kjøbenhavn, Stockholm, London, Praha osv. Den eneste gangen jeg har vært utrygg var i Brugata/ Storgata mellom midnatt og 06.00. Her er det mye vold og salg/ kjøp av dop

Anonymkode: bcc19...238

De tenker jo bare på seg selv, krangler med hverandre. Jeg tenker ikke at det er et skummelt område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått ved elven solo på natten i byen, eller i tomme fabrikkområder. Men i områder med folk er det alltid safe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn i forhold til f.eks. Malmø og Stockholm?, ja men det er ikke lenge til vi har akkurat de samme problemene.  

Anonymkode: abedf...154

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere steder i Oslo som er blitt utrygge, der man ikke bør være sent på kveld/etter midnatt. Dette er resultatet av ukontrollert innvandring og åpne grenser. Norge er multikriminelt, styrt av andre enn Norske...

Anonymkode: 93c5b...ea0

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (1 time siden):

Jeg har aldri følt meg trygg i Oslo 🤔 Derfor unngår jeg den byen så langt det lar seg gjøre 😊

Å føle seg trygg og å være trygg er to ulike ting.

Om jeg skulle velge å gå hele Karl Johan ved midnatt i kveld, og gå en tur på turstiene i fjellet her jeg bor med hodelykt, så vet jeg egentlig rasjonelt at begge deler er helt trygt. Men jeg ville følt meg helt trygg på Karl Johan. Og vanvittig utrygg og redd på fjellet. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vokste opp på en idyllisk liten øy, sånn type hvor ingen låser dørene og alle barna bare får løpe rundt. Det skjedde vel mer enn en gang at en av øyas alkiser fløy rundt med en kniv.

Men tipper det er flere galninger i Oslo, rusmiljøet tiltrekker seg jo en del. Ikke at alle narkomane er gale, men mange med diagnose sliter med rusmisbruk, eller utvikler eller forverrer psykisk sykdom med det.

Det har jo vært en del knivstikking og sånt i det siste også, men det er vel ikke helt tilfeldige offer tror jeg. Altså at han sto ikke og ventet på to søte jenter å drepe, men han ventet på noen andre kriminelle som han følte han måtte være bevæpnet for å møte. 

Sofienbergparken er ikke akkurat kjent som den beste parken å gå gjennom på kveldstid heller da, bare så det er sagt. Alle storbyer har områder som er mer shady enn andre.

Anonymkode: 82cef...66c

Vi var heldigvis to damer, jeg så også andre mennesker som gikk gjennom parken et par damer som luftet hunden, det er også mange som bor i nærheten der. Men  skummelt at man skal møte på ubehagelig mennesker også var det ikke veldig seint på kvelden heller

Anonymkode: c6d6f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er flere steder i Oslo som er blitt utrygge, der man ikke bør være sent på kveld/etter midnatt. Dette er resultatet av ukontrollert innvandring og åpne grenser. Norge er multikriminelt, styrt av andre enn Norske...

Anonymkode: 93c5b...ea0

Dette. 

Anonymkode: 839ad...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Vigelandsparken trygg?

Anonymkode: b731b...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er Vigelandsparken trygg?

Anonymkode: b731b...c57

Ingen steder i verden er 100% trygge.

Men er du ute blant folk er det bare å skrike ut om noe skjer deg. Bruk stemmen din! Fysisk må du sikte på skrittet...

Anonymkode: 93c5b...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...