Gå til innhold

Er Oslo virkelig trygg by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oslo er en relativt trygg by.

Men det er selvfølgelig områder og tidspunkter man skal prøve å unngå.

Sofienbergparken kl. 22.20 er et sånt tilfelle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått gjennom Sofienbergparken tusenvis av ganger, sikkert noen hundre ganger om natten. Aldri sett menn med kniv. Dere må ha vært max uheldige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (Akkurat nå):

Har gått gjennom Sofienbergparken tusenvis av ganger, sikkert noen hundre ganger om natten. Aldri sett menn med kniv. Dere må ha vært max uheldige.

Åååå ja men om det ikke har skjedd deg noe så må det jo være trygt 😄

Anonymkode: 839ad...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt. I det store og det hele er Oslo selvfølgelig et veldig trygt sted å oppholde seg, i likhet med resten av landet. Mitt strøk her i Oslo er også tryggere enn massevis av norske byer. Samtidig ligger de fleste av de aller mest belastede stedene i landet også her i byen, selv om det er grenser for hvor utrygge de er.

En faktor er selvfølgelig at det er her det er aller lettest å gli inn i mengden, og samtidig aller lettest å finne sitt miljø om man ikke passer helt inn. Det gjør at Oslo har vært et tilfluktssted for supre folk som av ulike grunner blir uglesett på hjemstedet, men også en hub for mer shady folk, også mer shady folk som ikke egentlig kommer herfra. Alle slags miljøer som ikke er A4 hoper seg opp i de største byene, på godt og vondt.

Jeg har vokst opp et kvarter å gå fra Karl Johan og cirka det samme fra Sofienbergparken, og jeg har aldri sett noen i bybildet med kniv (eller andre våpen) med egne øyne noen gang, sett bort fra politi med våpen på hofta. Jeg skjønner jo at dette skjer, og at det skjer noe oftere her enn landsgjennomsnittet, og tviler ikke på historien. Men det er likevel uhyre sjeldent sånn for den enkelte.

Anonymkode: 7279b...706

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åååå ja men om det ikke har skjedd deg noe så må det jo være trygt 😄

Anonymkode: 839ad...a64

Du gjennomskuet meg. Ja, jeg er skeptisk til historien i HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å føle seg trygg og å være trygg er to ulike ting.

Om jeg skulle velge å gå hele Karl Johan ved midnatt i kveld, og gå en tur på turstiene i fjellet her jeg bor med hodelykt, så vet jeg egentlig rasjonelt at begge deler er helt trygt. Men jeg ville følt meg helt trygg på Karl Johan. Og vanvittig utrygg og redd på fjellet. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

Og jeg hadde valgt motsatt 😄 Gi meg fjell og skog, framfor en tur på Karl Johan 😄

I skogen/fjellet finner jeg roen, det gjør jeg IKKE midt i tjukkeste Oslo 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri følt meg utrygg i Oslo. Og har bodd her hele livet.

Anonymkode: 6e255...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (19 minutter siden):

Og jeg hadde valgt motsatt 😄 Gi meg fjell og skog, framfor en tur på Karl Johan 😄

I skogen/fjellet finner jeg roen, det gjør jeg IKKE midt i tjukkeste Oslo 😄

Og der illustrerer du egentlig hele poenget mitt. 

Det handler om å føle seg trygg. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oslo er en trygg by.

Så lenge du holder deg på vestsiden. Østsiden har mange mørkhudede og da blir det fort skummelt.

Anonymkode: 0d188...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der illustrerer du egentlig hele poenget mitt. 

Det handler om å føle seg trygg. 

Anonymkode: 2b4be...7e5

Og jeg føler meg ikke trygg i Oslo 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en trygg by inntil det siste liket er hentet ut!!!

R. J. (rørlegger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste parker er trygge. Midt på natten, på sykkel, er alle parker trygge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er nabo til Sofienbergparken. Ikke redd for å bevege meg omkring den, men gå igjennom alene på natta gjør jeg ikke. Det hadde jeg heller ikke funnet på å gjøre i parker i landets byer for øvrig. 
Men ja, dessverre blitt mye machete i Oslo som konsekvens av innvandring

Anonymkode: 6f4f4...8ba

Du høres veldig rasist ut, i USA er det alltid hvite som har begått skoleskytinger, i Norge var det en norsk en som skjøt på Utøya, så er det også sånn at ekstremt mange norske menn begår voldtekter.  Mannen som var i parken, var lys i huden og

Anonymkode: c6d6f...6b1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pringle skrev (2 timer siden):

Har gått gjennom Sofienbergparken tusenvis av ganger, sikkert noen hundre ganger om natten. Aldri sett menn med kniv. Dere må ha vært max uheldige.

Selvom du ikke har vært vitne til noe rart. Så betyr ikke det at man aldri ser noe. Har skjedd før at kvinner har blitt overfalt i parker om du leser litt mere om overfallssvoldtekter fra 2011 faktisk

Anonymkode: c6d6f...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn i forhold til f.eks. Malmø og Stockholm?, ja men det er ikke lenge til vi har akkurat de samme problemene.  

Anonymkode: abedf...154

Det er dobbelt så mange innvandrere i Sverige, norske aviser overdriver kraftig også syns jeg når det kommer til kriminalitet

Anonymkode: c6d6f...6b1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett utenifra så føler jeg meg utrygg i Oslo. Mulig Oslo-folk mener at Oslo er trygg, men tryggheten kan ikke sammenlignes med resten av landet. Oslo er den aller minst trygge byen i Norge.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kriminalitet på Østkanten er overdrevet. En skal ikke tro på alt en leser. Jeg observerte mindre bråk på Østkanten enn på Vestkanten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall det minst trygge stedet i Norge. 

Anonymkode: 43298...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er dobbelt så mange innvandrere i Sverige, norske aviser overdriver kraftig også syns jeg når det kommer til kriminalitet

Anonymkode: c6d6f...6b1

Nei de underdriver så vi skal føle oss trygge. 

Anonymkode: 839ad...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor bowlen, gryta, så er byen i alle fall helt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...