Gå til innhold

Når du får ny venneforespørsel av en du allerede er venn med på Face?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Og personen forteller at hun/han har mistet tilgangen til sin opprinnelige konto. 

Er det bare meg som plutselig kan føle på en utrygghet der? Hva om det er en svindler, som snakker godt norsk og er flink i gamet?Lager en ny profil med samme informasjon som den forrige. Med tilsvarende bilder.

En venninne ble hacket, men da fikk jeg forespørsel om å investere i bitcoin skrevet på dårlig norsk. Altså helt åpenbart at det ikke var hun som sto bak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør vedkommende? Om dere er venner kan du jo bare ringe eller sende en tekstmelding for å sjekke. Om det bare er en perifer venn kan du jo alltids benytte anledningen til å vaske vennelisten...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært skeptisk, og kontaktet personen i et annet medium for bekreftelse før jeg godtok forespørselen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting at mange ikke beskytter kontoen sin med to-trinns innlogging, da slipper en å bli hacket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (23 timer siden):

Jeg ville vært skeptisk, og kontaktet personen i et annet medium for bekreftelse før jeg godtok forespørselen.

Jeg kontakter alltid den facebookvennen på sms eller meldinger for og høre om det stemmer. Totrinns innlogging er et must 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt sånn på Facebook? Jeg har ikke vært der, og uansett så er dette med profiler fremmed for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...