Gå til innhold

Er denne frokosten godt sammensatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med de bittesmå mengdene TS skisserer er protein- og fettinnholdet i denne frokosten mer eller mindre inteteksisterende. Protein fra chiafrø og valnøtter er ikke fullverdige for en menneskekropp.

Dette er slik spiseforstyrrede "helse"-/slankeavhengige spiser.

Anonymkode: d62c1...376

8 g protein, 12 g fett, 6 g fiber, 300 kcal. Hva er problemet? Og ikke dra den med fullverdige proteiner - det er ikke nødvendig med biff til frokost.

Anonymkode: b015d...286

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):



Dette er slik spiseforstyrrede "helse"-/slankeavhengige spiser.

Anonymkode: d62c1...376

Merkelig påstand basert på ett måltid av dagen. Aldri spist mye på morgenen, foretrekker å spise mest til middag.

 

Anonymkode: fa535...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke er spesielt lite måltid dette her. Forsøk selv da folkens, så ser dere at det er mer enn dere tror. 
Selv hadde jeg hatt oppi litt cottage cheese og bær.

Anonymkode: 4d090...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 9.3.2024 den 19.11):

Det der var et måltid for en mus! 2 spiseskjeer havregryn???? Hva lever du av ellers?

det fremgår veldig tydelig av HI at måltidet ikke består av 2 ss havregryn.

Hva er poenget med å reagere så kraftig på noe som rent faktisk ikke er tilfellet?

Så usaklig

Anonymkode: b015d...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det fremgår veldig tydelig av HI at måltidet ikke består av 2 ss havregryn.

Hva er poenget med å reagere så kraftig på noe som rent faktisk ikke er tilfellet?

Så usaklig

Anonymkode: b015d...286

En til tre spiseskjeer av noen få ingredienser er ikke egnet til å bli mett av. To spiseskjeer av havregryn er ingenting.

Jeg tror du legger mer i en skriftlig setning enn det som faktisk er tilfellet. Jeg reagerte ikke "så kraftig". 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

En til tre spiseskjeer av noen få ingredienser er ikke egnet til å bli mett av. To spiseskjeer av havregryn er ingenting.

Jeg tror du legger mer i en skriftlig setning enn det som faktisk er tilfellet. Jeg reagerte ikke "så kraftig". 

Måltidet er absolutt nok til å bli mett av. 

Anonymkode: 4d090...d32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (12 minutter siden):

En til tre spiseskjeer av noen få ingredienser er ikke egnet til å bli mett av. To spiseskjeer av havregryn er ingenting.

Jeg tror du legger mer i en skriftlig setning enn det som faktisk er tilfellet. Jeg reagerte ikke "så kraftig". 

jeg la hele måltidet til TS inn i Myfitnesspal, og fant at det inneholder 300 kcal,  6 g fiber, 8 g protein og 12 g fett, og det er absolutt nok til å bli mett av, og et vesentlig bedre valg enn to skiver kneipp med syltetøy (458 kcal, 3 g fiber, 7 g protein,3 g fett og 65!!!!  sukker)  som "alle" anerkjenner som en godtatt frokost her i landet, så det du sier er er jo bare tull.

Anonymkode: b015d...286

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg la hele måltidet til TS inn i Myfitnesspal, og fant at det inneholder 300 kcal,  6 g fiber, 8 g protein og 12 g fett, og det er absolutt nok til å bli mett av, og et vesentlig bedre valg enn to skiver kneipp med syltetøy (458 kcal, 3 g fiber, 7 g protein,3 g fett og 65!!!!  sukker)  som "alle" anerkjenner som en godtatt frokost her i landet, så det du sier er er jo bare tull.

Anonymkode: b015d...286

En magesekk blir ikke mett og full av noen spiseskjeer. Måltidet som nevnes i hovedinnlegget fyller magesekken til et spedbarn, ikke en voksen person.

 

Fra nett:

 

Hvor mye rommer en tom magesekk?
 
 
magesekken – Store medisinske leksikon
 
Normalt er den hos voksne omtrent 25 centimeter lang og inneholder 1–1,5 liter, men kan romme opptil 2,5 liter, mens volumet hos nyfødte bare er cirka 0,3 desiliter. 
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

En magesekk blir ikke mett og full av noen spiseskjeer. Måltidet som nevnes i hovedinnlegget fyller magesekken til et spedbarn, ikke en voksen person.

 

Fra nett:

 

Hvor mye rommer en tom magesekk?
 
 
magesekken – Store medisinske leksikon
 
Normalt er den hos voksne omtrent 25 centimeter lang og inneholder 1–1,5 liter, men kan romme opptil 2,5 liter, mens volumet hos nyfødte bare er cirka 0,3 desiliter. 

det er da virkelig ikke om magesekken blir full som avgjør om man blir mett. Etter det resonnementet blir man mett av 2 liter appelsinjuice. Eller vann.

Metthet handler om tiden maten bruker gjennom fordøyelsessystemet, og da er det proteiner, fiber og fett som gjelder. 

Du prater tull.

Anonymkode: b015d...286

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er da virkelig ikke om magesekken blir full som avgjør om man blir mett. Etter det resonnementet blir man mett av 2 liter appelsinjuice. Eller vann.

Metthet handler om tiden maten bruker gjennom fordøyelsessystemet, og da er det proteiner, fiber og fett som gjelder. 

Du prater tull.

Anonymkode: b015d...286

Nei, jeg prater om metthetsfølelse etter at man har spist. Porsjonen nevnt innledningsvis hadde vært en liten aperitif for meg, hadde følt meg like tom og sulten etterpå. Jeg veier 57 kg og er helt normalvektig, så jeg spiser ikke mer enn normalt for en person, men et måltid mat må mette.

Men, vi får vel heller bare si at vi har ulike syn på hva som er et mettende måltid og ikke. Noen spiser som mus. 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg prater om metthetsfølelse etter at man har spist. Porsjonen nevnt innledningsvis hadde vært en liten aperitif for meg, hadde følt meg like tom og sulten etterpå.

Men, vi får vel heller bare si at vi har ulike syn på hva som er et mettende måltid og ikke. Noen spiser som mus. 

nei, vi har ikke ulike syn. Du mangler kunnskap om sult og metthet, og du sprer uvitenhet og feilinformasjon. 

Anonymkode: b015d...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nei, vi har ikke ulike syn. Du mangler kunnskap om sult og metthet, og du sprer uvitenhet og feilinformasjon. 

Anonymkode: b015d...286

😂  Jeg vet hva en magesekk kan romme. Innholdet på måltidet i startinnlegget her var på 7 usle spiseskjeer fast føde pluss en banan. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 minutter siden):

😂  Jeg vet hva en magesekk kan romme. Innholdet på måltidet i startinnlegget her var på 7 usle spiseskjeer fast føde pluss en banan. 

 

Du mener helt seriøst at det kun er volum som har noe å si for metthetsfølelse? Prøv selv å spis en full skål med peanøtter vs samme skål med oppkuttet agurk…

Anonymkode: fa535...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (7 minutter siden):

😂  Jeg vet hva en magesekk kan romme. Innholdet på måltidet i startinnlegget her var på 7 usle spiseskjeer fast føde pluss en banan. 

 

Det du sier er at 2 liter vann er mer mettende enn TS sin frokost. Hvis du ikke ser hvor dumt det er, så er det ingen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: b015d...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg la hele måltidet til TS inn i Myfitnesspal, og fant at det inneholder 300 kcal,  6 g fiber, 8 g protein og 12 g fett, og det er absolutt nok til å bli mett av, og et vesentlig bedre valg enn to skiver kneipp med syltetøy (458 kcal, 3 g fiber, 7 g protein,3 g fett og 65!!!!  sukker)  som "alle" anerkjenner som en godtatt frokost her i landet, så det du sier er er jo bare tull.

Anonymkode: b015d...286

ja for det finnes jo  ingen mellomting🙄

Anonymkode: b3d82...6cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 12.13):

Protein/karbo/fett.

1 banan (ikke overmoden), 3 ss naturell yoghurt, 2 ss havregryn, 1 ss valnøtter og 1 ss chiafrø.

Aktiv livsstil.

Anonymkode: fa535...82c

Alt for lite mat! 

"Du skal spise som en konge til frokost, en prins til lunsj og en slave til middag"

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rev-enka skrev (10 minutter siden):

Alt for lite mat! 

"Du skal spise som en konge til frokost, en prins til lunsj og en slave til middag"

Bullshit!

Anonymkode: 4d090...d32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 15.50):

Med hva da f.eks? Ønsker ikke bytte ut yoghurten.

Er normalvektig (20.2 i BMI), så spiser ikke for lite totalt sett.

Ts

Anonymkode: fa535...82c

Sleng på et egg. 

Anonymkode: d5117...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bullshit!

Anonymkode: 4d090...d32

Det er din mening, troll-guri :blunker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du sier er at 2 liter vann er mer mettende enn TS sin frokost. Hvis du ikke ser hvor dumt det er, så er det ingen som kan hjelpe deg.

Anonymkode: b015d...286

"Det du sier"... Den glupeste kommentaren på internett, når folk prøver å slenge ut en stråmann.

Over and out. Det gidder jeg ikke delta på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...