Gå til innhold

Trenger sårt råd angående hvordan få myke føtter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig fått et stort problem. HELE sålen på foten har blitt knusktørr. 

Jeg har bare slitt med tørre hæler, noe som har vært enkelt å fikse: fotbad i 15-20 minutter, filing med karbonfil og deretter dusj. Fuktighetskrem og alt har vært ok.

Har lest at karbonfil ikke skal brukes på våt hud... Vel, jeg har brukt det på våt hud hele tiden. Lurer på om jeg har filet undersiden på foten for mye slik at den nå har blitt enda tørrere. Veldig uvant og ikke minst ubehagelig. :(

Hvordan får jeg bukt med dette? 

Anonymkode: b38e6...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig kost, drikk mye vann, naturfiber på føttene, gode sko, smøre jevnlig med god fotkrem og ikke overdrive filingen. 

Anonymkode: a6d53...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å file på tørr hud en gang i uka før jeg dusjer, og bruker en god fotkrem etterpå. Syns det holder føttene mine fine og myke😊

Anonymkode: 6e83f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vaselin gjør susen. En uke med å smøre med vaselin om morgenen og gå med det i sokker du ikke er redd for (med tykke sokker utenpå for å ikke smitte av på gulvet). Deretter bytte til rene sokker før jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å file. Kjøp baby foot og konsentrer deg om smøring etterpå. Filing gjør ofte vondt verre. 

Og se på hva slags sko du bruker. Hard hud beskytter føttene mot trykk 

Anonymkode: 2c090...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper for meg er poser med peeling som jeg tar på føttene i 30 min. Etter 4 dager så ramler huden av. Jeg ser de selger slike på normal nå. 
er verdt å prøve! 

Anonymkode: bf6b4...993

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby foot

Anonymkode: 2907f...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne anbefalingen fra «Instafarmasøyten» - hun har mange gode innlegg, dette er et tips på tørre føtter og en spesifikk fotkrem:

 

https://www.instagram.com/reel/C3afQzbKB-O/?igsh=MW5yYmNmNmx3ZDUybA==

 

Hvis det ikke går an å linke finner du innlegget på instakontoen, et av de siste som ble lagt ut ser jeg

Anonymkode: 4d827...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg tror jeg filte sålene for mye, noe som nå har gjort at jeg har fått enda tørrere og verre hud der. Hælene mine ser ikke ut, svært tjukk og tørr hud. Filet de tørre i dag og har dynket de i fotkrem, men skal bestille og prøve den kremen som Instafarmasøyten anebfaler. 

Anonymkode: b38e6...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble myke da jeg sluttet med gluten.

Når jeg spiste gluten igjen ble de grusomme med en gang.

Og når jeg sluttet igjen, så ble de myke etter få dager. Helt snodig.

Anonymkode: e1b71...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...