nestenvoksen Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Hei, Jeg skal feire bursdagen min og har invitert rundt 40 stykker. Feiringen går over en helg og jeg skal derfor servere mat underveis. Jeg har allerede brukt en del penger og ønsker derfor å holde prisen lavest mulig. I tillegg vil jeg jo helst bruke mest mulig tid med gjestene mine så det må være måltid som tar kort tid å forberede eller der mye prepping kan gjennomføres på forhånd. Er det noen som har forslag til måltid? Følgende måltider skal serveres: Middag fredag Nattmat Frokost lørdag Lunsj lørdag Middag lørdag Kveldsmat/nattmat Frokost søndag Lunsj søndag Jeg har fks tenkt å bake brød i forkant, men tar gjerne i mot alle innspill å hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig og mest mulig effektivt. Tusen takk på forhånd ❤️
Gjest Luksusbia Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 nestenvoksen skrev (2 minutter siden): Hei, Jeg skal feire bursdagen min og har invitert rundt 40 stykker. Feiringen går over en helg og jeg skal derfor servere mat underveis. Jeg har allerede brukt en del penger og ønsker derfor å holde prisen lavest mulig. I tillegg vil jeg jo helst bruke mest mulig tid med gjestene mine så det må være måltid som tar kort tid å forberede eller der mye prepping kan gjennomføres på forhånd. Er det noen som har forslag til måltid? Følgende måltider skal serveres: Middag fredag Nattmat Frokost lørdag Lunsj lørdag Middag lørdag Kveldsmat/nattmat Frokost søndag Lunsj søndag Jeg har fks tenkt å bake brød i forkant, men tar gjerne i mot alle innspill å hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig og mest mulig effektivt. Tusen takk på forhånd ❤️ Stor suppe/ gulasj/ lapskaus er billig hvis du bruker lite kjøtt og mye billige grønnsaker/ poteter. Av pålegg så er ost og syltetøy billig. Saft og melk er relativt billig. Kaffe er litt dyrt, men filterkaffe er ok og teposer er billig.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 Sjekk en Asia butikk eller bonde nær deg om de har bra pris på egg. Anonymkode: 091bb...66f 3
Cest Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Chili con carne. Finn kjøttdeig på tilbud, bønner er billig, billigmerke av nachos osv. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Dette kommer uansett til å bli dyrt... 40 stykker som skal ha 8 måltider hver... 320 måltider. Det sier seg selv at dette kommer til å koste, uansett hva du finner på. Anonymkode: c69e2...9cb 12 9
Gjest Luksusbia Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette kommer uansett til å bli dyrt... 40 stykker som skal ha 8 måltider hver... 320 måltider. Det sier seg selv at dette kommer til å koste, uansett hva du finner på. Anonymkode: c69e2...9cb Må nok ha budsjett på 25 k ja
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette kommer uansett til å bli dyrt... 40 stykker som skal ha 8 måltider hver... 320 måltider. Det sier seg selv at dette kommer til å koste, uansett hva du finner på. Anonymkode: c69e2...9cb Pluss at det blir utrolig mye jobb dersom én person skal lage disse 8 måltidene til 40 personer. Anonymkode: bdd42...8e1 8 1
Snabeltann Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Bålpølser til lunch eller kveldsmat/nattmat en dag 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 Luksusbia skrev (2 minutter siden): Må nok ha budsjett på 25 k ja Ja, jeg lurer også på budsjettet? Anonymkode: ff67a...c40
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #10 Skrevet 7. mars 2024 Pølse m brød til nattmat Pastasalat Gryterett Lapskaus Grønnsaksuppe Grøt Anonymkode: e7606...fff 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #11 Skrevet 7. mars 2024 Høres helt voldsomt ut. Anonymkode: 1bc21...c39 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #12 Skrevet 7. mars 2024 nestenvoksen skrev (32 minutter siden): Hei, Jeg skal feire bursdagen min og har invitert rundt 40 stykker. Feiringen går over en helg og jeg skal derfor servere mat underveis. Jeg har allerede brukt en del penger og ønsker derfor å holde prisen lavest mulig. I tillegg vil jeg jo helst bruke mest mulig tid med gjestene mine så det må være måltid som tar kort tid å forberede eller der mye prepping kan gjennomføres på forhånd. Er det noen som har forslag til måltid? Følgende måltider skal serveres: Middag fredag Nattmat Frokost lørdag Lunsj lørdag Middag lørdag Kveldsmat/nattmat Frokost søndag Lunsj søndag Jeg har fks tenkt å bake brød i forkant, men tar gjerne i mot alle innspill å hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig og mest mulig effektivt. Tusen takk på forhånd ❤️ Jeg lurer på, hvor stort hus har du hvis alle 40 skal sove hos deg?😅 Anonymkode: c6513...a41
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #13 Skrevet 7. mars 2024 Skal du lage alle disse 8 måltidene til alle 40? Anonymkode: f11a4...827
Pappi Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 25k for 320 måltider klarer du i hvert fall å komme langt under om du vil. Til den måltidsprisen ville en familie på fire brukt over 37k i måneden på mat og drikke. 3
nestenvoksen Skrevet 7. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 7. mars 2024 Jeg skal prøve å svare på litt flere ting som kanskje er litt uklart Jeg bor ikke i en villa, men jeg har leid en leirskole som vi skal være på. Budsjettet er ikke satt helt enda, blir en egenadel blant deltakerne. Etter leie av leirskolen og innbetalt egenandel fra deltakerne så er foreløpig budsjett 10k. Jeg pleide å arrangere en del leirer i ungdomstiden på lavbudsjett, så prøver å se på dette som en utfordring for gamledagerskyld. Ser for meg at nattmat blir toast/pølser/middagsrester/brødmat, og ikke fullverdig måltid. Dette burde nok vært presisert. Jeg har ikke tenkt å lage alle måltidene alene. I ekte leirskolestil så vil folk måtte bidra litt og det er avklart i forkant, men jeg tar fortsatt hovedansvar 8 1
nestenvoksen Skrevet 7. mars 2024 Forfatter #16 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skal du lage alle disse 8 måltidene til alle 40? Anonymkode: f11a4...827 Det er planen, men skjønner at jeg kanskje burde presisere at jeg ser for meg at nattmat blir toast/pølser/middagsrester/brødmat. Frokost vil også være brødmat - baker nok brød på forhånd evt kjøper kneip. Men i ekte leirskolestil så må folk bidra og det har blitt informert om.
nestenvoksen Skrevet 7. mars 2024 Forfatter #17 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg lurer på, hvor stort hus har du hvis alle 40 skal sove hos deg?😅 Anonymkode: c6513...a41 Neida, tror ikke jeg hadde fått plass til 40stk i leiligheten vår engang. Jeg har leid en leirskole
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 Før i tiden serverte man lapskaus med flatbrød som nattmat på bygdefester. Det blir rimeligere enn pølser i brød tenker jeg. Anonymkode: a6a86...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 nestenvoksen skrev (55 minutter siden): Hei, Jeg skal feire bursdagen min og har invitert rundt 40 stykker. Feiringen går over en helg og jeg skal derfor servere mat underveis. Jeg har allerede brukt en del penger og ønsker derfor å holde prisen lavest mulig. I tillegg vil jeg jo helst bruke mest mulig tid med gjestene mine så det må være måltid som tar kort tid å forberede eller der mye prepping kan gjennomføres på forhånd. Er det noen som har forslag til måltid? Følgende måltider skal serveres: Middag fredag: Grillpølser med hjemmebakte pølsebrød og mye tilbehør (syltet rødløk, løk, potetsalat osv). I ekte leirskolestil: grille sin egen pølse på bålpanne/tønnegrill? Nattmat: lapskausblanding, posebrunsaus, makaroni og pølserester. Frokost lørdag: Hjemmebakt brød med pålegg og eggerøre Lunsj lørdag: gulrotsuppe med linser og foccacia Middag lørdag: nachos. Litt kjøttdeig men desto mer bønner og krydder mais etc for å få ned prisen. Kveldsmat/nattmat: toast Frokost søndag: samme som lørdag Lunsj søndag: chili con carne med rester av nachosen Jeg har fks tenkt å bake brød i forkant, men tar gjerne i mot alle innspill å hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig og mest mulig effektivt. Tusen takk på forhånd ❤️ Men dette er jo i mer leirskolestil og ikke feiring og høytidelig. Anonymkode: 6eddc...383 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette er jo i mer leirskolestil og ikke feiring og høytidelig. Anonymkode: 6eddc...383 Har forresten svart i innlegget ditt, så du må åpne det for å se forslagene Anonymkode: 6eddc...383 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå