Gå til innhold

Sleep on, Norge


Gjest knutm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det den samme jeg har sett før, eller en ny film?

Dunno. Trykk på linken å finn ut? ;)

Jeg har sett en del av dokumentarene rundt WTC, men denne var ny for meg. Ganske interessant, og følgelig like interessant at amerikanske myndighetener ikke vil svare på enkelte simple - men allikevel essensielle - spørsmål.

Hva som skjedde den 11. September, 2001, vet jeg ikke. Men jeg er ikke i tvil om at den offesielle forklaringen er temmelig langt fra hva som virkelig skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er konspirasjonsvideoen som en liten tv-kanal lagde, så er den rimelig far fetch. For å si det mildt.

Far fetched eller ei, de har en interressant vinkling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye halvkvedede viser i den "dokumentaren", men også et par elementer man ikke kommer utenom:

- Stål smelter ikke ved 1100 grader celsius, og spesielt ikke etter under 20 minutters brann. Dette VET vi, da vi kjenner spesifikasjonene på stålet, samt at lignende bygninger har både brent (i opptil 24 timer) og blitt truffet av fly uten at de har rast sammen.

- Av de kaprerne det ble frigitt bilder av, er 9 oppsporet og funnet i live.

- Alle som var ved "ground zero" forteller om mange eksplosjoner i bygningene, og de var så kraftige at de ble registrert som jordskjelv flere kilometer unna. Offisielle uttalelser sier at det ikke var noen større eksplosjoner, men at mindre smell muligens kan skyldes (ulovlige) gass-kokeplater som kan ha befunnet seg på tekjøkken i bygningene...

- Brannmenn sier de fant 3 av 4 "black boxes" fra flyene som krasjet i Twin Towers, og leverte disse til FBI. FBI sier at ingen ble funnet, og at de må ha "brent opp", noe som i såfall er en verdenssensasjon.

- FBI sier samtidig at passet til en av kaprerne ble funnet uskadet på gaten etter sammenstøtet.

- Det skal ha vært foretatt en rekke mobiltelefonsamtaler fra det ene flyet. Utfra den høyden flyet befant seg i på det angitte tidspunktet, er dette rett og slett umulig.

- Det er bare no way at et Boeing-fly traff Pentagon. De må i såfall ha lagt igjen vingene hjemme, for det er ingen merker på bygningen etter disse, samt at motorene må ha stukket av i taxi etter sammenstøtet. Og hvorfor nekter FBI å frigi overvåkingstapene de konfiskerte, fra kameraer som filmet hele sammenstøtet?

- Personen på den såkalte "tilståelsesvideoen" som amerikanske styrker skal ha funnet i et bolighus i Afghanistan, er helt åpenbart ikke Osama bin Laden. Han ligner ikke egentlig spesielt mye, og er på toppen av alt høyrehendt, noe bin Laden ikke er.

Hele saken stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Stål smelter ikke ved 1100 grader celsius, og spesielt ikke etter under 20 minutters brann. Dette VET vi, da vi kjenner spesifikasjonene på stålet, samt at lignende bygninger har både brent (i opptil 24 timer) og blitt truffet av fly uten at de har rast sammen.

Det er helt riktig. Det som derimot skjer er at det blir mykt. Spesielt høyfast konstrukssjonssål svekkes vesentlig ved såpass høye temperaturer. Dette tar selvfølgelig konstruktørene hensyn til ved å bygge inn kritiske bærebjelker i tykke lag brannisolasjon. Det som sannsynligvis skjedde i World Trade Centre er at flykroppene rev vekk deler av isolasjonen. De andre tårnene i dokumentaren hadde bare vanlige branner eller ble truffet av mye mindre fly. Derfor ble falt tårnene i World Trade Centre mens alle de andre i dokumentaren sto.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett hele denne filmen, men jeg så den forrige. Anyway; Det som slo meg den dagen tårnene falt var at; "Dette er ikke mulig - de kan ikke pulveriseres så presist..."

*vil ikke bekjenne seg til konspirasjonsteorier, men stiller seg skeptisk til perfekte tilfeldigheter*

Jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett hele denne filmen, men jeg så den forrige. Anyway; Det som slo meg den dagen tårnene falt var at; "Dette er ikke mulig - de kan ikke pulveriseres så presist..."

*vil ikke bekjenne seg til konspirasjonsteorier, men stiller seg skeptisk til perfekte tilfeldigheter*

Jah...

Når forvandler en konspirasjonsteori seg til sannhet? Eller mer interessant; omvendt?

Hvorfor blir alle opplysninger om det indre liv i USA som ikke stemmer overens med vårt syn, konspirasjonsteorier? Mens vi samtidig kjøper hva som helst ang. Islam, og den zkumle, zkumle agendaen alle muslimer tydeligvis har innebygget.

I dag blir Kristin Halvorsen ble kalt nazi, mens andre kan si hva de vil uten å bli stilt til ansvar for det.

Man kan si mye om Kristin Halvorsen, men en nazi er hun ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...