Gå til innhold

Lærer i Osloskolen kan risikere å få sparken for å la elever lese og skrive på papir


HelgeK

Anbefalte innlegg

Lærer i Oslo trues med "konsekvenser". Fordi han har fått elevene på 3. trinn til å legge bort iPaden og bruke penn og papir i stedet. Dette har hjulpet elever som hadde problemer med lesning og skriving. Men nei, skolen er del av et prosjekt som "tester ut hypoteser ved bruk av digitale læremidler" og slikt godtas ikke av skoleledelsen i Oslo.

https://klassekampen.no/artikkel/2024-03-07/tvinger-laererne-til-a-bruke-ipad

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tilgang til artikkelen, så vanskelig å si noe om bakgrunnen her. Jeg føler dette er en veldig sensasjonalistisk overskrift, hvor det det åpenbart er informasjon som er utelatt.

Som lærer i Osloskolen har dette absolutt aldri vært et problem for meg, og min skole er også en del av prosjektet omkring digitale læremidler. Jeg er kontaktlærer på 2.trinn, og står fritt til å bruke digitale læremidler - eller analoge, slik jeg selv vil, så lenge jeg holder meg til læreplanmålene. 

Mine elever skriver mye i kladdebøker med blyant, de har skrivesaker m.m. Nå har jeg mye stasjonsundervisning, men læringsbrettet er et supplement. Det er ikke kun det vi bruker i undervisningen.

Jeg må si at dette er en problemstilling som for meg virker fjern, og jeg klarer ikke å la være å tenke at her er det informasjon som mangler (åpenbart, siden jeg ikke får lest artikkelen).

Endret av SPOCA
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tro på noe du leser i en kommunistisk avis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Ikke tro på noe du leser i en kommunistisk avis.

Nuvel. Brevet ble sendt fra rektoren og kildene er snakket med. Klassekampen har også en redaksjon og profesjonelle journalister.