Gå til innhold

Noen som gleder seg til jul?


gekki

Anbefalte innlegg

Er det noen som gleder seg til jul,hva betyr julen for dere?Er det budskapet om hva julen egentlig dreier seg om,eller pakkene,gledene som betyr noe? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til jul. Ja ja ja :D

Jeg gleder meg faktisk mest til juleforbredelsene i barnehagen jeg. Det skal bli så koselig å lage julegaver og julepynt med barna. Feire Luciadagen og ha nissefest :D

Også skal jeg hjem til mamma og pappa og resten av familien min. Hjem til pynta hus, mammas juleribbe og tanteungene mine.

Se på tv og få masse masse gaver :D

Æ glær mæ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til jul...få slappe av litt fra jobben og være sammen med familien.Dra på besøk og kose seg litt sammen.

Er egentlig ikke så for disse julegavene,men det hører jula til og har blitt en tradisjon,og i familien min er vi ikke så mange så det blir til at alle for en gave.

Maten gleder jeg meg mest til,i jula er det nemlig min mann som tar seg av matlaginga,noe jeg setter stor pris på,da det er jeg som lager middagen resten av året.

Så ja koldbruna glær sæ te jul hu....

*klem* koldbruna 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til jul!!

Det jeg gleder meg til er å ha litt fri fra jobb og å kunne kose meg sammen med familie og venner. Levende lys, god mat, julegodter, lange middager med familien. Og å se andre bli glad for gavene jeg hsr kjøpt til dem! :D

Gleder meg mest til stemningen tror jeg, ro, fred og hygge.

Og så gleder meg meg til forberedelsene, bake og lage julegodter, pynte huset, kjøpe juletre og presanger! Det er jo halve kosen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til juleforberedelsene på jobben, altså i barnehagen! :D

Selve jula hjemme... Tja, gleder meg til å ha fri... :lol: Deilig å ha litt bedre tid hos familien enn i en vanlig helg.

Bortsett fra førtidskosen kunne godt jula vært avlyst for meg... Har vært borti noen bedritne juletider tidligere, og det sitter fortsatt i meg, så jeg klarer liksom ikke helt å glede meg over annet enn ferien og maten i jula... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til en måned med levende lys, pynting, være sammen med gode venner på julebord med god mat. Mandariner og gløgg. Også er det stas å åpne julekalender hver morgen. Dette synes jeg er fint i førjulstiden.

Så kommer selve julen. Det lukter granbar og svibler. Det er hyggelig å sitte til bords og være sammen med familien. Vi er sammen endel ellers også, men det er ekstra koselig i julen. God mat og gode venner i romjulen er også herlig.

Gaver? Hysteri og har skvulpet over sine grenser i et uanstendig tempo.

Barna får - ellers går det meste til veldedige formål, til de som ikke har alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

JAAAAA gleder meg!!!!! Gleder meg faktisk mest til juleforberedelsene og det å gi min datter en god opplevelse av julen. Gleder meg til å synge julesanger for henne hver dag. Julen skal feires hjemme i år så det blir vel litt baking og ordning i den forbindelse også, som jeg kanskje er litt todelt til med hensyn til å glede seg.... :-? Familien min kommer på besøk, og da bare blir det JUL:) Håper det blir hvit jul, for da blir alt perfekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Gleder meg mest til å feire julen sammen med mine foreldre i år!

Det blir mest avslapning og kos...og en god stemning som fører meg mange år tilbake i tid...med grøt på låven og nissebesøk! jeg blir som et lite barn når jeg tenker på julen...gleder meg sånn!! også har jeg jo helt fri fra studiene da...og ikke skal jeg jobbe heller denne jula!! bare kose meg hjemme og lage bryllupsinvitasjoner!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

size=18]

Takk for alle de fine innleggene om julen`s gleder!

Jeg håper dere alle får en fin jul,også du som hadde hatt noen triste julefeiringer,og at du koser deg med barna i barnehagen.

Lykke til med bryllupsinnbydelsene og bryllupet som jeg forstår er forestående til deg som skulle bare kose deg i julen.

Masse klemmer fra Gekki :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt blandede følelser hva gjelder julen i år.

Har valgt å ta det med ro, uten å stresse for absolutt å måtte glede meg enormt til jul.

Det fungerer fint...

Begynner så vidt å planlegge litt julegaver, glede meg litt til å sitte foran ovnen med et ullpledd og se på Askepott på Julaften... :)

Pakke meg inn i gode, varme klær og være ute i snø og sol...

Lage snømann med lillebror. Stearinlys.

Slappe av, og ha fri først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg noe vanvittig.

Jul = ferdig med eksamen.

Gleder meg til å se de hjemme igjen, først og fremst. Gleder meg til kos og nydelig mat.

Forøvrig skal jeg jobbe en god del i julen og det gleder jeg meg også masse til! He, he; sånn er det å være studdis og få lov til å jobbe med det en holder på med; digger det, digger det ,digger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg :) Skjønner ikke hva det er med meg i år, har gledet meg helt siden midten av oktober. I fjor følte jeg ingenting før lille-julaften.

Anyway, gleder meg til den gode julestemninga. Lukten av julekaker, julemat... Stearinlys, juletre, snø(forhåpenligvis), koselige juleprogram, julemusikk.

Gavene er ikke det jeg gleder meg mest til, sliter med å finne noe å ønske meg... :roll: Gleder meg også kjempe mye til å få 2 uker skolefri. Og så er det koselig å få tilbringe så mye tid sammen med familien :) Og selvfølgelig kose-kvelder sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til jul! Først og fremst gleder jeg meg til å være sammen med familien, som jeg ser så alt for sjelden, til den gode julematen, lukten og stemningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her gleder vi oss til jul :) I år skal vi på Plutti plutti P... og da blir det nok julestemning hos enhver.. Ellers så skal jeg i år begynne litt tidlige med julevasken, opp med nye gardiner, frem med pyntegjenstander...osv.. Julegavene skal jeg nyte å kjøpe, ikke stresse som tidligere.. Har fått fri på julaften så da skal jeg ta frem pleddet og kose meg med barna mens vi ser på tv.. Gleder meg bare ved tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette her... I fjor og mange år tidligere har jeg ikke gledet meg så veldig til jul - jeg har vært lei av hele tradisjon/familie/gave maset.

Men i ÅR!!! Håhåhå - jeg har gledet meg helt siden midt i september en gang!!! Denne høsten har vært slitsom - mye jobbing og mye skole-ting. Føler at det er mye krav som stilles til meg, og jeg er veldig sliten, både mentalt og fysisk.

Og julen ligger der framme som en godbit og venter på meg. Da skal jeg ikke jobbe - jeg er ferdig med eksamener, og jeg skal slappe av. Skal ta meg tid til å sove lenge noen dager, og stå opp tidlig andre for å få mest ut av dagene. Gå lange turer med kjæresten min, ha julefrokost i timesvis. Treffe gode venner, skravle til seine nattetimer. Rett og slett kose meg!

Gleder meg veldig mye til adventstiden også. Det er så mye forventning i luften hos alle, og jeg elsker å pynte med lys når det er så mørkt ute. I år skal jeg lage en del julegaver selv, og gleder meg allerede til å pusle med det. Dessuten skal vi reise bort noen dager før jul - skal til Århus og der er det såååå god julestemning.

Derfor: JAaAAAAA! Jeg gleder meg like mye til jul som om jeg var en liten unge. Pakkene gir jeg blaffen i - annet enn de jeg skal gi bort selv. Jeg elsker å glede andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NEI, jeg gleder meg IKKE til jul.

Ble separert for et halvt års tid siden og dette blir første julen alene. Jeg skal feire jul hos mine foreldre som gjør hva de kan for at jeg skal ha det bra, men jeg bare kvier meg.

For folk som er alene eller ensom av ulike grunner er høytidene et mareritt. Blant annet er julen den tiden på året hvor det begås flest selvmord... Ikke at jeg har tenkt å gjøre det; jeg har en enestående familie, mange gode venner og mange som bryr seg om meg, men det er første julen uten min mann og jeg ser ikke frem til den. Gleder meg til jul og nyttår er vel overstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Både ja og nei.

Elsker julen, varme, julepyntet hus, familie, gode venner, god mat og kos.

Er nissegal og storkoser meg når jeg pynter til jul...

MEN ... dette er første julen etter at jeg ble separert .. så det blir barnas første jul uten pappa.... Heldigvis har jeg litt familie som kommer og feirer julekvelden med oss, men det blir rart likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt trist

Skulle ønske jeg gledet meg til jul også, men jula betyr kun dårlig samvittighet.

Både mine foreldre og mine svigerforeldre er skilt og gift på nytt. Alle fire parene vil ha besøk av oss før jul, for bytting av julegaver og førjulsselskaper, og helst både på julaften og i romjulen. I tillegg vil alle komme en tur til oss også. Problemet er bare det at julen vår er ikke lenger enn andre sin jul, med andre ord det er ikke nok dager til alle disse besøkene. Og egoistiske som vi er vil vi gjerne ha litt tid til hverandre og kanskje noen gode venner. Ikke vet jeg hvordan vi skal få dagene til å strekke til, men jeg vet at alle våre foreldre kommer til å bli såret, de vil nemlig ikke skjønne at vi ikke bare har tid til akkurat dem. Ikke kan vi invitere dem sammen heller - det hadde blitt alt annet enn koselig....... Jeg må bare si det; skilte foreldre er vanvittig egoistiske og selvsentrerte. Det verste er vel at jeg ikke har samvittighet til å be de ta hensyn til andre enn seg selv hele tiden.

Mitt juleønske for i år og alle år fremover er at de godt voksne må skjønne at deres valg har konsekvenser og at det er de selv som må tåle konsekvensene, ikke la det gå utover deres barn og svigerbarn.

Det var et lite stønn fra ei som tidligere storkoste seg i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva med å invitere din far med kone og din manns far med kone en kveld og så din mor med mann og din manns mor med mann? - da slipper du med to besøk istede for fire og det kan kanskje bli hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...