Gå til innhold

Elektriske kjøretøy har langt større forurensning enn bensin/diesel-biler!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen redder miljøet ved å kjøpe elbil. Er vel ikke så mange som tror det heller, håper jeg.

Anonymkode: d5853...7a8

? Elbiler kommer til å bli helt utslippsfrie fra vugge til grav bare ila. noen få år, fossilbiler blir borte globalt før 2030.

Anonymkode: c0886...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 11.20):

Det er fascinerende hvordan så mange lever i sin egen boble av "slik er verden". Hva får folk til å ignorere grundig, fagfellevurdert forskning og gå for "det er uansett slik" og "diesel er kul"?

Anonymkode: f1911...d5b

Tror det handler mye om selvtillit, eller mangel på selvtillit sådan.

Endelig føler de (for det er det dem gjør - føler), at dem forstår seg på noe. Og forstår noe bedre enn alle de dumme forskerne som ikke engang skjønner enkel logikk!

Akk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at elbiler er så dyre. Jeg trenger en ny id3 eller id4 til 200k. Ikke 400k liksom. Det er det som er problemet.

 

Anonymkode: b5ef2...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (På 8.3.2024 den 9.52):

Det hjelper også å kjøre en aerodynamisk bil, type Kia EV6 fremfor en SUV, siden den butte enden virvler støvet opp i lufta. 

 

Det har du helt rett i. Og det aller verste er kollektivtrafikken. De store bussene hvirvler opp en ørkenstorm med støv etter seg. Busser skulle vært forbudt i byer. Kollektivtrafikk burde vært lagt under bakken, eller hatt egne traseer.

Anonymkode: 790b4...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at elbiler er så dyre. Jeg trenger en ny id3 eller id4 til 200k. Ikke 400k liksom. Det er det som er problemet.

 

Anonymkode: b5ef2...e79

Hvorfor trenger du en NY id.3 eller ID.4? Jeg får ingen ny Land Rover til 200k helller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Problemet er at elbiler er så dyre. Jeg trenger en ny id3 eller id4 til 200k. Ikke 400k liksom. Det er det som er problemet.

 

Anonymkode: b5ef2...e79

Så en ny elbil skal koste 1/3 av en utdatert fossilbil før du skal kjøpe den? Ok.

Anonymkode: c0886...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 15.16):

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13155147/ev-pollution-worse-exhaust-emissions-study.html

Suprise! Suprise! 

Men sånne saker faller vel neppe i god jord hos folk som liker å innbille seg at de liksom skulle "redde miljøet" ved å skaffe seg elektriske biler.               

Anonymkode: c4333...b09

Det er noen som kjemper en dødskamp for fossilt brensel fremdeles, de er nok sponset av araberolje. Har ikke gått over til el enda selv, men vil gjøre det selvsagt. Men gruer meg til alt det dillet med touchskjerm og pipelyder og lyssignal som følger med slike lekebiler. Men håper på billigere vedlikehold framfor dagens dieselmekanikk. Gruer meg også til myndighetene skal hente bensinavgiften som blir borte fra oss strømkunder heller. Det blir svindyrt etter hvert.

Anonymkode: 790b4...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så en ny elbil skal koste 1/3 av en utdatert fossilbil før du skal kjøpe den? Ok.

Anonymkode: c0886...8ac

Hvordan skal vanlige folk gå over til miljøvennlige elbiler da?

newman01 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor trenger du en NY id.3 eller ID.4? Jeg får ingen ny Land Rover til 200k helller... 

Mellom id3 og landrover er det en hel verden. Nærmeste bil jeg kommer er VW Golf eller Toyota Corolla / Auris. 

Sistnevnt koster kun 150k som nesten ny.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

? Elbiler kommer til å bli helt utslippsfrie fra vugge til grav bare ila. noen få år, fossilbiler blir borte globalt før 2030.

Anonymkode: c0886...8ac

Hehe, med kun litt under 25% elektrisk bilpark og de prisene i dag så har jeg ikke troen. Godt mulig at vi snakker 2040 eller mer før vi virkelig har gått over.

https://www.nrk.no/trondelag/jan-hugo-holten-i-norges-miljovernforbund-mener-man-bor-_bruke-opp_-fossilbilen-1.16806174

Anonymkode: b5ef2...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, newman01 said:

Men hva gjør da de som kjøper en ny fossilbil? 

Jeg vet ikke, men tviler på at miljøet er en faktor. Samme som elbil-eiere, med andre ord.

Personlig har jeg elbil fordi det er gøy med ny teknologi, den er morsom å kjøre, og jeg kan lade den hjemme. Trenger aldri mer dra på en bensinstasjon.

Anonymkode: 7922d...1c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Men hva gjør da de som kjøper en ny fossilbil? 

De lar seg ikke lure til å kjøpe noe som ikke fungerer optimalt.

Anonymkode: 7636c...0fe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er noen som kjemper en dødskamp for fossilt brensel fremdeles, de er nok sponset av araberolje. Har ikke gått over til el enda selv, men vil gjøre det selvsagt. Men gruer meg til alt det dillet med touchskjerm og pipelyder og lyssignal som følger med slike lekebiler. Men håper på billigere vedlikehold framfor dagens dieselmekanikk. Gruer meg også til myndighetene skal hente bensinavgiften som blir borte fra oss strømkunder heller. Det blir svindyrt etter hvert.

Anonymkode: 790b4...fa4

Hvor utkjempes denne "dødskampen"? Ikke i den virkelige verden i hvert fall, hvor elektrisk energi har forsvinnende liten andel versus fossilt brensel. Og produksjon av el-energi står i beste fall på stedet hvil, om ikke det avtar.

Anonymkode: 91dc4...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noen som kjemper en dødskamp for fossilt brensel fremdeles, de er nok sponset av araberolje. Har ikke gått over til el enda selv, men vil gjøre det selvsagt. Men gruer meg til alt det dillet med touchskjerm og pipelyder og lyssignal som følger med slike lekebiler. Men håper på billigere vedlikehold framfor dagens dieselmekanikk. Gruer meg også til myndighetene skal hente bensinavgiften som blir borte fra oss strømkunder heller. Det blir svindyrt etter hvert.

Anonymkode: 790b4...fa4

Hvordan er en ny fossilbil egentlig? Har ikke de ryggesensor og ryggekamera slik elbiler har?  Eller avstandsmåler til bilen foran, filholder og automatisk panikkbrems om bilen foran bråbremser?

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (19 minutter siden):

Hvordan er en ny fossilbil egentlig? Har ikke de ryggesensor og ryggekamera slik elbiler har?  Eller avstandsmåler til bilen foran, filholder og automatisk panikkbrems om bilen foran bråbremser?

Det var på de slik utstyr kom først.

Anonymkode: 7636c...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva slags pipelyder og lyssignal er det snakk om da? 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...