Gå til innhold

Opptatte folk som glaner og stirrer, slutt!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man er vel litt paranoid hvis man tror at alle går og stirrer på en, hallo? Bakkekontakt.

Anonymkode: 51e93...6fb

Jeg tror ikke alle stirrer på meg, men jeg vet når menn stirrer på meg! Også når damer stirrer på klærne mine og på meg. 🙂Damer stirrer surt på meg, imens menn liker det de ser. Det finnes heldigvis noen få damer som ikke er sjalu eller usikker på seg selv. Menn er ikke alltid klar over de glor, og i blant er menn så innbilsk, starte og flørte, blunke og eier null hemninger. Spes i fylla!

Anonymkode: d1b19...2b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du virker ganske høy på deg selv om du tror folk stirrer på deg hele tiden

Anonymkode: 99d0d...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Neida.

Anonymkode: e8f9c...311

Dere ser jo ikke ut i lufta med de brillene, dere ser på noe. Trenger ikke være Sherlock Holmes for å løse det mysteriet  

Anonymkode: a1ed2...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvordan ser du at de stirrer? Ikke mulig om du selv ikke stirrer...

Anonymkode: e480e...950

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er litt ubehagelig når menn som går sammen med dama si stirrer, men jeg bryr meg ikke videre om det. Det er ikke mitt ansvar. 

Anonymkode: 77224...4db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann fårda lovå se på damer og jeg menn. Men vi spiser hjemme da.

Anonymkode: 8a5fd...20a

Fy faen så trist å gå rundt og sikle på sushi og biff men være stuck med den samme slappe laksen hjemme. Greit at mannen stirrer på andre fordi han ligger med deg… bare off. 

Anonymkode: db6b9...cca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hvordan ser du at de stirrer? Ikke mulig om du selv ikke stirrer...

Anonymkode: e480e...950

Man merker sånt ganske raskt, trenger ikke å stirre selv. Om man hver gang man ser opp eller bort på noe, så ser man samme personen gå å stirre på seg, så er det ikke vanskelig å skjønne. Så jo, det er absolutt mulig. 

Anonymkode: 77224...4db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke alle stirrer på meg, men jeg vet når menn stirrer på meg! Også når damer stirrer på klærne mine og på meg. 🙂Damer stirrer surt på meg, imens menn liker det de ser.

Anonymkode: d1b19...2b9

Siden jeg går med hevet hodet og ikke ned i mobilen så merker jeg om jeg blir sett/stirret på, man er jo ikke helt fjern. Jeg har samme erfaring. Damer stirrer surt på meg og menn liker tydeligvis det de ser. Min mann er og typen som forteller meg at jeg bare innbiller meg ting. At ingen ser på meg. 

Min er typen som stirrer på andre damer bak solbrillene sine. Dette merker jeg selvfølgelig. Han er veldig kjekk så damer ser og på ham, type fornøyelig – til de ser meg. Har fått mange stygge blikk da. Han er og litt flørtete med kroppsspråket så mang en dame har flørtet tilbake, til jeg kommer og det blir annerledes. 

Anonymkode: 8d92c...116

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere ser jo ikke ut i lufta med de brillene, dere ser på noe. Trenger ikke være Sherlock Holmes for å løse det mysteriet  

Betyr ingenting, da du ikke ser hva vi ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke er mannetroll heldigvis, er mer det at jeg legger stadig merke til dette, pluss har vært mye ute i utelivet og lagt merke til hvor mange som prøver seg og er beint frem utro 🤮🫠 Noen har til og med nylig fått baby med dama hjemme, liksom!

Jobbet i barnehage for noen år siden, da fikk jeg en melding på FB av en av fedrene (æsj!), som for øvrig var gift…

Man blir redd for at det skal skje en selv, og stirring som dette føles som en «forløper». Altså ser jeg for meg at det fort kan være disse karene som er lettere å be… dessuten hadde jeg taklet så dårlig om det var min mann som gikk rundt sånn der, for det er jo bare noe man VET er grunnen til blikk/oppmerksomhet.. hvis man er nogen lunde attraktiv (basert på andres reaksjoner og utsagn opp gjennom). Dessverre er det heller ikke snakk om en liten knippe menn, men ganske så mange, spes hvis man er litt obs på det og faktisk legger merke til det!

Ts

Anonymkode: 8b421...a77

Det høres ut som du har nok av erfaringer med avskum, ja.
Samtidig, å være "obs på det" vil i ganske mange tilfeller gi feil utslag og svar fordi man har gjort seg opp en forventning om samfunn, folk og betydning.
Hvorfor? Blikk kan noen ganger uheldigvis skje. Andre ganger er det bevisste valg. Å stirre er generelt uhøflig å gjøre. Å anse ethvert blikk som springbrett for uredelig, drittsekkoppførsel er ulogisk og generaliserende. Ingen kan med sikkerhet vite hvorfor på vegne av andre.
Men jeg vet, at om vi tilfeldigvis passerer hverandre på gata, og du tolker blikket mitt som seksuelle tilnærmelser, så tar du feil. Du er uansett verken penere eller mer sexy enn kjæresten min, selv du sikkert er superpen pga alle blikkene du hevder deg utsatt for.

Anonymkode: 44561...aa9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Betyr ingenting, da du ikke ser hva vi ser på.

Om det eneste interessante der er ei dame, så klarer vi å lære den gåta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker damer som klager på oppdragelsen til menn.

Tenk at faktisk ingen damer har vært moren deres, og oppdrager. 

Merkelig det der.

Anonymkode: e189b...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva er kvinnefiendlig med å beundre noe pent? Det hadde vært mye verre om å glaningen handlet om å avsky noe stygt, som på ekte kan være ødeleggende.
Hva kvinner "føler" er ikke noe vi kan styre uansett. Det er bare tull å hevde at dette er kvinnefiendlig atferd, til og med for de snøfnuggene som ønsker å styre hvem som får lov til å se og hvem som ikke får det. Wow, jeg er så glad jeg ikke er ung på dagens sjekkemarked. Tror prisen kan være forferdelig om han ikke gjør alt rett fra første stund dersom til og med blikk, også fra menn i forhold blir beskyldt for å være kvinnefiendtlig.

Av en eller annen grunn mistenker jeg ts for å være et mannetroll som forsøker å sverte kvinner, for dette virker for dumt. Men ok.. Brukerdebatt. Ferdig.

Det er faktisk noe i at det er kvinnefiendtlig..

Det du gjør nå, å ikke lytte eller respektere det når en kvinne sier det er ubehagelig og irriterende fordi du mener mannens rett til å "beundre noe pent" er viktigere enn hennes følelser, er jo litt kvinnefiendtlig i seg selv.. 

I kulturer med mindre likestilling er det ofte også tendenser til å glo mer, så det henger noe sammen med respekt for kvinner. Dra til land hvor de har mindre respekt for kvinner generelt, hvor kvinner har lavere status, hvor de sliter mye mer med voldtekter etc - de glor åpenlyst, plystrer og klyper deg i ræva. Trenger ikke reise lengre enn til Italia før menn ikke gidder prøve å legge skjul på at de glor.

Og så skal jeg ikke gjøre dette til en innvandringsdebatt, men noen av våre nye landsmenn har også tendens til å stirre mer åpenlyst. De fleste nordmenn prøver i det minste å late som de ikke gjør det, av respekt. De som ikke har respekt for kvinner, de bare ser - fordi de liker å se. Kanskje de til og med liker at kvinnen føler det ubehagelig. Det er en slags makt i å stå og glo ned noen. De føler de har mer rett til å "beundre noe pent" enn hva kvinnen har til å ha det komfortabelt. 

Så jo - det ligger noe her rundt likestiling, rundt kvinnefiendtlig, rundt det om vi bare er her for menns bruk og fornøyelse

Anonymkode: 1eecd...39d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje TS frykter dette vil skje henne selv i fremtiden. Når hun er 45+. Mest sannsynlig vil hun tenke at de unge kvinnene også søker denne kontakten for de ønsker å bli beundret. Det der går faktisk begge veier så tenk litt hvordan du ter deg og kanskje søker denne kontakten ..

Anonymkode: 187e3...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Dette er helt feil bortsett fra strafferammen. 

I dom 21. mars 2019 (HR-2019-563-A) tok Høyesterett stilling til spørsmål i tilknytning til anvendelsesområdet for straffeloven  § 298. En mann som på sen kveldstid hadde beveget seg rundt i et boligområde, kikket inn i boliger, og i tre tilfeller filmet eller fotografert unge kvinner inne i boligene, var satt under tiltale for overtredelse av blant annet strl. § 298. 

Ved ett tilfelle hadde han filmet en ung kvinne som bare var iført truse. Høyesterett fant at dette forholdet rammes av straffeloven § 298 om seksuelt krenkende atferd. Derimot kom Høyesterett til at filming og fotografering av fullt påkledde kvinner, i en situasjon uten noen seksuell tilknytning, ikke rammes av denne bestemmelsen. Heller ikke kikking fra en alminnelig gangvei inn i en leilighet hvor det befant seg en kvinne kun iført t-skjorte og truse, ble rammet. Høyesterett fant ikke grunnlag for å idømme oppreisningserstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk noe i at det er kvinnefiendtlig..

Det du gjør nå, å ikke lytte eller respektere det når en kvinne sier det er ubehagelig og irriterende fordi du mener mannens rett til å "beundre noe pent" er viktigere enn hennes følelser, er jo litt kvinnefiendtlig i seg selv.. 

I kulturer med mindre likestilling er det ofte også tendenser til å glo mer, så det henger noe sammen med respekt for kvinner. Dra til land hvor de har mindre respekt for kvinner generelt, hvor kvinner har lavere status, hvor de sliter mye mer med voldtekter etc - de glor åpenlyst, plystrer og klyper deg i ræva. Trenger ikke reise lengre enn til Italia før menn ikke gidder prøve å legge skjul på at de glor.

Og så skal jeg ikke gjøre dette til en innvandringsdebatt, men noen av våre nye landsmenn har også tendens til å stirre mer åpenlyst. De fleste nordmenn prøver i det minste å late som de ikke gjør det, av respekt. De som ikke har respekt for kvinner, de bare ser - fordi de liker å se. Kanskje de til og med liker at kvinnen føler det ubehagelig. Det er en slags makt i å stå og glo ned noen. De føler de har mer rett til å "beundre noe pent" enn hva kvinnen har til å ha det komfortabelt. 

Så jo - det ligger noe her rundt likestiling, rundt kvinnefiendtlig, rundt det om vi bare er her for menns bruk og fornøyelse

Det DU gjør nå, er å fortelle meg at jeg tar meg retten til å definere hva kvinner føler med grobunn i kvinnehat.  Som ikke er det samme som å forsøke snu på flisa og ikke tolke alt negativt. 
Jeg har nær famliemedlem som har synlig handikap. Skal vedde deg tusen ganger på at han har opplevd langt flere blikk som ikke var ment som tenning, som ikke var ment positivt. Som var ment som beskuelse av noe fremmed, rart og seksuelt avskylig.  Han hadde misunnet både deg og ts forferdelsen deres.

Først og fremst er jeg ikke enig at alt skal respekteres blindt for enhver pris. Det burde ikke du være heller.
Men du har på ingen måte innsikt i hva jeg respekterer eller meningene jeg innehar. Du gjør derfor den samme foreseelsen som du beskylder meg for å gjøre. 
Gratulerer med kvinnedagen. Men gud, så tåpelige de av dere som ønsker å gjøre blikk til politisaker, som stempler ukjente som kvinnehatere, og som ikke selv ser hvor på trynet det er å skjære over sånne bagateller med feminismekammen,  som, i likhet med din kommentar, kun finner diskriminering og dårlige menn hvor enn dere snur dere. Nei, ikke gjør det til en innvandringsdebatt når du sier du ikke skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nær famliemedlem som har synlig handikap. Skal vedde deg tusen ganger på at han har opplevd langt flere blikk som ikke var ment som tenning, som ikke var ment positivt. Som var ment som beskuelse av noe fremmed, rart og seksuelt avskylig.  Han hadde misunnet både deg og ts forferdelsen deres.

Sette grupper opp mot hverandre. Hvorav du selv ikke tilhører noen av gruppene. Flott...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dessverre en del menn som mangler folkeskikk og eller sosiale antenner der. Det er barnelærdom at det ikke er pent å stirre. Å se er noe annet, men å glo lenge, snu seg eller måle opp og ned, det er bare harry og turn off. Hadde ikke orket å være med en sånn mann. Enkelt nok å unngå dem.

Anonymkode: 08836...a9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Vi kan til og med finne på å poengtere pene folk for hverandre, vi! 🙈 Både menn og kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det DU gjør nå, er å fortelle meg at jeg tar meg retten til å definere hva kvinner føler med grobunn i kvinnehat.  Som ikke er det samme som å forsøke snu på flisa og ikke tolke alt negativt. 

Først og fremst er jeg ikke enig at alt skal respekteres blindt for enhver pris. Det burde ikke du være heller.
Men du har på ingen måte innsikt i hva jeg respekterer eller meningene jeg innehar. Du gjør derfor den samme foreseelsen som du beskylder meg for å gjøre. 
Gratulerer med kvinnedagen. Men gud, så tåpelige de av dere som ønsker å gjøre blikk til politisaker, som stempler ukjente som kvinnehatere, og som ikke selv ser hvor på trynet det er å skjære over sånne bagateller med feminismekammen,  som, i likhet med din kommentar, kun finner diskriminering og dårlige menn hvor enn dere snur dere. Nei, ikke gjør det til en innvandringsdebatt når du sier du ikke skal gjøre det.

Javel. Så siden en handicappet ikke liker å bli beglodd, så skal kvinner like det? 

Jeg skjønner ikke logikken din. Du er jo bare sint, du tenker ikke logisk. Argumentasjonen din er jo helt ute.

Jeg tillegger deg ingenting. Men jeg tok deg i at det at du fullstendig avfeier kvinners meninger og følelser - som du igjen gjør her - ikke akkurat er helt ekstremt kvinnevennlig heller. 

Og det at du nekter å se det, da understøtter du jo bare det jeg sier. Du avfeier og angriper meg også. Og insinuerer at kvinner ikke skal respekteres - eller hva er poenget med at alt ikke skal respekteres blindt? 

Nei, du graver bare din egen grav her. Jeg trodde aldri du var kvinnehater, og har aldri kalt deg det, men du nærmer deg jo for hvert ord du skriver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...