Gå til innhold

Har du fått skattemeldingen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fått skatteoppgjøret allerede, selv om ektefelle fikk restskatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jes923 skrev (11 timer siden):

Noen som har fått skatteoppgjøret allerede, selv om ektefelle fikk restskatt?

Nei:( Men står på Skatteetaten at det tidligst blir utbetalt i juni om ektefelle får restskatt. Venter jeg og, av samme grunn! Men er nok desverre ingen vits å håpe🥵 Men håper alikevel at noen svarer at de har fått😂

 

«Ektefeller får skatteoppgjøret samtidig

Hvis du er du gift, får du og ektefellen din skatteoppgjøret samtidig – etter at begge skattemeldingene er ferdig behandlet. Om noen av punktene over gjelder ektefellen din, kan det hende dere begge får skatteoppgjøret senere.

Hvis ektefellen din får restskatt eller ikke leverte innen fristen, får dere tidligst skatteoppgjørene i juni.»

Anonymkode: f2fd6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har jeg fått:-)

Anonymkode: ad7a9...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som fortsatt ikke har fått? 

Leverte inn skattemeldingen 7. mars og har fortsatt ikke fått oppgjøret. Er ugift, og har ingen gjeld. Gjorde heller ingen endringer. Skal få igjen 29k. 

Anonymkode: 5863e...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flere enn meg som fortsatt ikke har fått? 

Leverte inn skattemeldingen 7. mars og har fortsatt ikke fått oppgjøret. Er ugift, og har ingen gjeld. Gjorde heller ingen endringer. Skal få igjen 29k. 

Anonymkode: 5863e...182

Har ikke fått. Får igjen litt over 3000. Ingen endringer.

Anonymkode: 8f22b...cfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Flere enn meg som fortsatt ikke har fått? 

Leverte inn skattemeldingen 7. mars og har fortsatt ikke fått oppgjøret. Er ugift, og har ingen gjeld. Gjorde heller ingen endringer. Skal få igjen 29k. 

Anonymkode: 5863e...182

Jeg har heller ikke fått 

Anonymkode: e8de9...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Flere enn meg som fortsatt ikke har fått? 

Leverte inn skattemeldingen 7. mars og har fortsatt ikke fått oppgjøret. Er ugift, og har ingen gjeld. Gjorde heller ingen endringer. Skal få igjen 29k. 

Anonymkode: 5863e...182

I fjor fikk jeg ikke igjen før helt til siste frist, selv om jeg leverte tidlig i mars. I år fikk jeg oppgjøret to dager etter at jeg leverte. Skattemeldingen i fjor og i år er så og si like og ingen endringer ble gjort.

Så tror det bare er tilfeldig når du får igjen.  Men kan være frustrerende å ikke få en dato.

Anonymkode: 1665a...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 10.31):

Nei:( Men står på Skatteetaten at det tidligst blir utbetalt i juni om ektefelle får restskatt. Venter jeg og, av samme grunn! Men er nok desverre ingen vits å håpe🥵 Men håper alikevel at noen svarer at de har fått😂

 

«Ektefeller får skatteoppgjøret samtidig

Hvis du er du gift, får du og ektefellen din skatteoppgjøret samtidig – etter at begge skattemeldingene er ferdig behandlet. Om noen av punktene over gjelder ektefellen din, kan det hende dere begge får skatteoppgjøret senere.

Hvis ektefellen din får restskatt eller ikke leverte innen fristen, får dere tidligst skatteoppgjørene i juni.»

Anonymkode: f2fd6...33f

Dette skjønner ikke jeg. Begge har skatt til gode, jeg fikk det utbetalt for 2 uker siden men mannen har ikke fått noe enda…

Anonymkode: 24106...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjønner ikke jeg. Begge har skatt til gode, jeg fikk det utbetalt for 2 uker siden men mannen har ikke fått noe enda…

Anonymkode: 24106...b9c


Når dere begge har tilgode går dere inn under den der.., det er kun om en har restskatt:)

Anonymkode: f2fd6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):


Når dere begge har tilgode går dere inn under den der.., det er kun om en har restskatt:)

Anonymkode: f2fd6...33f

Men det står at ektefeller skal få skatteoppgjør samtidig? Jeg har fått for to uker siden og mannen har ikke fått. Så vi kan få skatteoppgjøret forskjellig om vi har skatt til gode?

Anonymkode: 24106...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (Akkurat nå):

Står utbetaling i mai på meg..

Hvor ser du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (13 minutter siden):

Hvor ser du det?

Lurer jeg på også:)

Anonymkode: f2fd6...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble lagt ut en link lengre fremme i tråden her: altinn->mine krav og utbetalinger

Men så feil, årets er ikke kommet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke denne år kun de årene som har fått

luxifine skrev (19 minutter siden):

Det ble lagt ut en link lengre fremme i tråden her: altinn->mine krav og utbetalinger

Men så feil, årets er ikke kommet 

Anonymkode: e8de9...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (8 timer siden):

Hvor ser du det?

Jeg logget inn nå og hos meg står det at jeg kan få pengene før 1.juni,men at de ikke kan si noe mer enn det. 

Står på siden jeg kom til etter innlogging. 

Anonymkode: 8e9a9...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg logget inn nå og hos meg står det at jeg kan få pengene før 1.juni,men at de ikke kan si noe mer enn det. 

Står på siden jeg kom til etter innlogging. 

Anonymkode: 8e9a9...e32

Det står det hos meg også.

Den jeg siterte hadde sett feil. Mine som kom i mai ifjor står også under Mine krav og betalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått 1,5 mnd og jeg har ikke fått noe enda. Irriterende. Det står det kan ta lengre tid om man har fått etterbetalt av nav, og jeg fikk tilbake noen foreldrepenger de hadde regnet feil, så da får jeg vel ikke på en stund. Kjedelig når jeg ikke har gjort noe feil.

Anonymkode: 4e7f5...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har det gått 1,5 mnd og jeg har ikke fått noe enda. Irriterende. Det står det kan ta lengre tid om man har fått etterbetalt av nav, og jeg fikk tilbake noen foreldrepenger de hadde regnet feil, så da får jeg vel ikke på en stund. Kjedelig når jeg ikke har gjort noe feil.

Anonymkode: 4e7f5...b4b

De fleste får innen juni, så hvorfor ikke forholde seg til det i stedet for å forvente at man skal få pengene i løpet av noen få uker? 

Anonymkode: 2f75b...5af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste får innen juni, så hvorfor ikke forholde seg til det i stedet for å forvente at man skal få pengene i løpet av noen få uker? 

Anonymkode: 2f75b...5af

Fordi det er gøy å få penger tilbake? Nei, fordi jeg aldri har fått så sent før. Bare irriterende egentlig. Jadajada, man skal få innen juni, men jeg liker at ting skjer. Jeg bretter klærne med en gang, legger på senga rett etter jeg tar av, går rett i dusjen om morgen. Liker ikke å ha ting hengende over meg. 😄

Anonymkode: 4e7f5...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...