Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke greit selv om noen gjør det. 

Anonymkode: 11739...faa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er bare tull. En karikatur dere har tegnet for å kjempe mot feminisme. Alle vet at man kan ha problemer selv om man er hvit og mann, poenget er at man historisk sett ikke har blitt diskriminert eller hatt lav status eller anerkjennelse FORDI du er hvit eller mann. Det betyr ikke at det ikke finnes andre utfordringer eller livskriser etc.

Anonymkode: ca89e...fa9

Det er jo lett å se da. Alle kan feire seg selv. unntatt èn gruppe. 

Ikke svarte i hvert fall. BLM,

Black History Month - Wikipedia

I dag er det kvinnedagen. Kommer garantert innslag på alle nyhetsflater og taler med alle uløste problemer.

Mannsdagen?!!?

Alle kan juble over egen fortreffelig og kjempe for sin rettigheter. Alle kan danne sine egne interessegrupper og få statsstøtte. Danne klubber og foreninger, demonstrere og lage bannere og få rosende omtale om hvor engasjerte de er. De får utblåst sin frustrasjon og kreve handlinger fra politikerne.

Alle unntatt èn gruppe.

Zara Larson kan sitte på Skavlan og si at hun "hater alle menn" å få jubel. Men vi veit hvilke menn hun mener,. Selvsagt ikke minoriteter, det ville være rasistisk. Det er de hvite utskjelte. Kan noen hvit man si han hater kvinner og få jubel???

Det er så åpenbart og normalisert at ingen at det er latterlig å hevde noe annet.

Anonymkode: 1271b...70f

Skrevet

Gidder ikke se hva den linken er. Gidder ikke snakke fritt om folk heller. Uansett kjønn. Men det er ikke dermed sagt at jeg aldri har noe negativt å si. Det har vel en god del å si hvordan man ordlegger seg og vinkler ting. 

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg blir sliten av å høre så mye forakt for menn hele tiden. Jeg må bare innrømme det. Heldigvis er kvinnene jeg møter i hverdagen ikke sånn.

Blir du sliten, lille venn... ?

Du tror kanskje ikke kvinner er utslitt av å hele tiden måtte kjempe mot "menn som hater kvinner "... og at de dermed svarer tilbake mot disse neandertalerne... - det er ikke dermed sagt at alle menn er slik, forhåpentligvis bare et mindretall,  men med en gang man angriper friheten til kvinner (eller menn) så får de høre det tilbake. Kvinner og menn er først og fremst selvstendige individer, ikke grupperinger.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 17.43):

Det er en ganske heftig dobbeltmoral der ja, men tviler på de er bevisst på det selv. Mistenker det er en slags holdning om at det er greit å ta igjen fordi kvinner ble undertrykket før, enten det er bevisst eller ubevisst. 

Kvalmt er det uansett

Anonymkode: 9b4a6...8b6

Før..? 😒

Endret av MariaIsabel
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er høyst akseptert blant menn, for eksempel på mannsdominerte arbeidsplasser. Noen av de er så dumme at de lar andre kvinner høre på gallen de spyr ut også. 

Menn er minst like flink til å snakke dritt om kvinner, som kvinner er til å snakke dritt om menn. 

Anonymkode: 4a55f...606

Om du leser det jeg skriver vil du finne at jeg skriver at det også er menn som snakker stygt om kvinner, og at forskjellen i stor grad ligger i hvor akseptert det er å gjøre offentlig via mer "etablerte" kanaler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (13 minutter siden):

Du tror kanskje ikke kvinner er utslitt av å hele tiden måtte kjempe mot "menn som hater kvinner "... og at de dermed svarer tilbake mot disse neandertalerne... - det er ikke dermed sagt at alle menn er slik, forhåpentligvis bare et mindretall,  men med en gang man angriper friheten til kvinner (eller menn) så får de høre det tilbake. Kvinner og menn er først og fremst selvstendige individer, ikke grupperinger.

Har jeg skrevet noe som gjør at du må svare frekt og nedlatende?

Jeg forstår at kvinner også er slitne av dette. Jeg skriver ikke noe stygt om kvinner her.

Anonymkode: 8ca5e...f9e

• Liker 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har jeg skrevet noe som gjør at du må svare frekt og nedlatende?

Jeg forstår at kvinner også er slitne av dette. Jeg skriver ikke noe stygt om kvinner her.

Anonymkode: 8ca5e...f9e

Jeg ga deg bare et tilsvar med en hersketeknikk som menn ofte bruker mot kvinner så du skal se litt av problemet man møter på som kvinne.

Var ikke spesielt hyggelig,  var det vel?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må vi snakke om dette på kvinnedagen også? Hva om kvinnedagen og mannedagen er offisielle dager for kjønnsfred på kg?

Anonymkode: 34257...25c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Krenkelsehierarki.

Visstnok befinner hvite menn, hetro, i jobb ,snart 50, kristen seg på toppen. Absolutt alle negative karakteristikker kan brukes om dem og tillegges dem,. De må tåle alt , har skylden for alt og har massevis av negative egenskaper. De kan IKKE kritisere noen siden de er menn og hvite.

I motsatt ende har vi unge, kvinner, minoriteter.

Hvis vi ser for oss en samisk gutt, identifiserer seg som jente,, adoptert fra sør Amerika , kortvokst og konvertert til islam og sitter i rullestol. 

Hvis en slik person noensinne skulle havne i en politiske diskusjon med en hvit voksen mann så håper jeg den hvite mannen går sin veg. Han kan ikke vinne.

Anonymkode: 1271b...70f

Her har du altfor mange ikke-opplevde fatninger. Hvem er det som utsetter deg mer for rasisme og krenkelser til/fra, enn de gjør mot menn med annen etnisk bakgrunn, som meg?  Jeg har da kritisert til høyre og venstre. At hvite menn får lov til å kritisere eller stille saklige spørsmål fremkommer meget sjelden, som jeg kan se.
Om du slenger rundt deg med "neger"-kommentarer og anser deg som forfordelt fordi andre sier dette, er unyansert, men kan enkelt forklart.
At du blir tildelt rasiststempel fordi du uttaler deg krast i stygger termer om utenlendinger og tydelig hatretorikk, kan også godt forklares.
At du får hatstempelet som underlegen mann uten engang bry deg om å oppgi eksempler, kilder, fakta, anekdoter, noe som helst, , så ser jeg ikke at påstanden din bunner annet enn forventning om fiendlige samfunnsstrukturer på din personlige bekostning..

Anonymkode: 72383...da9

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her har du altfor mange ikke-opplevde fatninger. Hvem er det som utsetter deg mer for rasisme og krenkelser til/fra, enn de gjør mot menn med annen etnisk bakgrunn, som meg?  Jeg har da kritisert til høyre og venstre. At hvite menn får lov til å kritisere eller stille saklige spørsmål fremkommer meget sjelden, som jeg kan se.
Om du slenger rundt deg med "neger"-kommentarer og anser deg som forfordelt fordi andre sier dette, er unyansert, men kan enkelt forklart.
At du blir tildelt rasiststempel fordi du uttaler deg krast i stygger termer om utenlendinger og tydelig hatretorikk, kan også godt forklares.
At du får hatstempelet som underlegen mann uten engang bry deg om å oppgi eksempler, kilder, fakta, anekdoter, noe som helst, , så ser jeg ikke at påstanden din bunner annet enn forventning om fiendlige samfunnsstrukturer på din personlige bekostning..

At hvite menn IKKE får lov.. osv

AnonymBruker
Skrevet
On 3/6/2024 at 5:36 PM, AnonymBruker said:

de slenger jo drit om oss også. Pluss at de kan finne på å drepe oss kun fordi vi er kvinner 

Anonymkode: 8c094...9a5

Nei, det er ikke fordi dere er kvinner, men fordi idiotene er dere fysisk overlegne. Æreskodekser og æresdrap er ikke typisk norsk, og like fullt noe vi tar på allvor.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Bromance said:

Dere kjemper jo ikke menns saker selv, fordi "menn må ta tak i egne problemer". Debatten på NRK fra frp, var like overfladisk som de av feministene som bare ser fiender av gode kjernesaker, ikke mennesker og enkeltskjebner.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

At hvite menn IKKE får lov.. osv

Hva er du ikke får lov til som jeg får lov til?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.48):

Jeg vil ha meg frabedt å bli assosiert med uttalelsene til Fetisha og andre storkjeftede influenserdamer! De lever jo av å skrike om sex, fyll og stygge menn med liten tiss. Hva er greia med at disse tomme skallene av kvinner skal representere "den norske kvinnen"?
Håper denne trenden med å forveksle kvinnefrigjøring med utagerende oppførsel og utdriting av menn snart går over. Det er da mulig å være selvstendig og tøff kvinne uten å gå rett i frekk kjerring-modus. Mer respekt får man faktisk også, både fra andre kvinner og fra menn.

Men gratulerer med kvinnedagen! Mest til de oppegående og fornuftige kvinnene i samfunnet, men jeg kan alltids være grei og slenge en liten gratulasjon til Fetisha & co også. Fordi jeg vet at de har noe bra i seg langt der inne. Jeg har et håp om at en vakker dag slutter de å blåse opp leppene og egoet sitt, og begynner heller å bruke energien på å si eller gjøre noe imponerende, noe som faktisk betyr noe og er noe å se opp til. Fetisha vant jo Camp Kulinaris, så det er jo en god start. Bare synd det gikk i nedoverbakke etter det.

• Liker 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere kjemper jo ikke menns saker selv, fordi "menn må ta tak i egne problemer". Debatten på NRK fra frp, var like overfladisk som de av feministene som bare ser fiender av gode kjernesaker, ikke mennesker og enkeltskjebner.

Kan du være så grei å snakke til meg som en person, ikke som en gruppe jeg ikke identifiserer meg med.

Du snakker nå med en som faktisk også setter søkelys på menns problemer, så sant ikke disse problemene går på bekostning av kvinners rettigheter og muligheter i samfunnet. Du vet, de fleste kvinner blir etterhvert mødre, og får sønner og ser deres problemer også...

Skrevet

La nå folk snakke stygt om hvem de vil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.48):

Jeg synes hun er kvalm. Både hun og Sofie Elise. De prøver så hardt, ingen av dem har et snev av talent eller driv, men de vil gjerne være kjendiser. Når du ikke kan noe som helst, må du ty til personangrep og dritt. Det ser du på humoristene som ikke er så flinke - de driver med uthengning og drittslenging, mens de talentfulle klarer å være morsomme uten å krenke noen støtt og stadig. 

Nei, det er ikke greit når Fetisha snakker dritt om menn. Det er heller ikke greit når "anerkjent psykolog" Peder Kjøs snakker dritt om alle kvinner over 30 med "vitenskapelig begrunnelse". Det er ikke greit når en russepappa forsvarer groteske overgreps-russesanger. Nei, det er ikke greit når en kvinnelig, svensk popstjerne sier offentlig at hun hater alle menn. Ingenting av dette er greit. Men det snakkes vitterlig dritt om begge kjønn. Bare at når det sies noe slemt om kvinner, prøver mange menn å forklare det med vitenskap og masse annet tull.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er helt enig. For å få slutt på kampen så må begge sider legge ned stridsøksen. Samme gjelder rasisme. Det er liksom greit for svarte å snakke dritt om hvite, men ikke omvendt. 

Kvinner kan ikke si ting om menn som de ikke hadde tålt at menn hadde sagt om kvinner. 

Anonymkode: 2950f...3d6

Menn snakker da vitterlig dritt om kvinner hver eneste dag, også på dette forumet. Alle kvinner er visst dumme, egoistiske og maskuline horer, ifølge enkelte brukere her inne. Siden slike utsagn ikke blir moderert bort, og brukerne blir ikke utestengt, så anser samfunnet slik prat som OK. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er høyst akseptert blant menn, for eksempel på mannsdominerte arbeidsplasser. Noen av de er så dumme at de lar andre kvinner høre på gallen de spyr ut også. 

Menn er minst like flink til å snakke dritt om kvinner, som kvinner er til å snakke dritt om menn. 

Anonymkode: 4a55f...606

Forskjellen er at det er tillatt for kvinner å snakke nedsettende om menn i den offentlige debatt og media uten å bli karakterisert for å være mannehater, mens menn må balansere på en veldig tynn linje når kvinner blir kritisert for å unngå å bli kalt kvinnehater. Dette misforholdet siver også inn i den dagligdagse samtalen. Hvis en kvinne sier at hun hater menn antar man fort at hun har blitt behandlet dårlig av menn. Hvis en mann sier han hater kvinner blir han umiddelbart stemplet som incel/kvinnehater. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...