Gå til innhold

«Hvorfor er det «greit» å snakke stygt om menn?»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

de slenger jo drit om oss også. Pluss at de kan finne på å drepe oss kun fordi vi er kvinner 

Anonymkode: 8c094...9a5

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en ganske heftig dobbeltmoral der ja, men tviler på de er bevisst på det selv. Mistenker det er en slags holdning om at det er greit å ta igjen fordi kvinner ble undertrykket før, enten det er bevisst eller ubevisst. 

Kvalmt er det uansett

Anonymkode: 9b4a6...8b6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en ganske heftig dobbeltmoral der ja, men tviler på de er bevisst på det selv. Mistenker det er en slags holdning om at det er greit å ta igjen fordi kvinner ble undertrykket før, enten det er bevisst eller ubevisst. 

Kvalmt er det uansett

Anonymkode: 9b4a6...8b6

Det er helt bevisst 😉

Anonymkode: 98cbf...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

de slenger jo drit om oss også.

Anonymkode: 8c094...9a5

Barna mine argumenterte sånn i barnehagen. Nå har de heldigvis kommet over det stadiet. Er du representativ for nivået på Norske kvinner?

Sitat

Pluss at de kan finne på å drepe oss kun fordi vi er kvinner 

Rundt 27 personer blir drept årlig i Norge. Mest menn. Av kvinnene tror jeg nok at de fleste (?) blir drept av partneren fordi han er psyk og/eller det er et samlivsbrudd, ikke «kun fordi de er kvinner».

På hvilken måte får du lyst til å snakke om menn på en hatefull måte av det?
https://www.aftenposten.no/norge/i/2B2n9q/36-personer-drept-i-norge-i-2023-hoeyeste-drapstall-paa-ti-aar

Anonymkode: 07859...6d8

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en ganske utbredt og akseptert dobbeltmoral der det på mange måter forventes at menn skal "ta det som en mann", mens en vil finne at "samfunnet må ordne opp" om noen prater slik om kvinner. Ikke dermed sagt at det ikke finnes menn som sier stygge ting om kvinner, men i motsetning til andre veien er ikke dette noe som aksepteres i mer "mainstream" kanaler eller av samfunnet ellers. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke på at Fetisha hater menn. Jeg tror hun iscenesetter seg selv.

Det å snakke nedlatende om menn er en måte å signalisere til andre kvinner at man har høy standard og underforstått kan velge og vrake.

Jeg er mann og jeg liker henne i grunnen. Tross alt 🙂

Anonymkode: 8ca5e...f9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må være greit å snakke høyt om fakta, forskning og statistikk. Tallene taler for seg selv dessverre.

Anonymkode: 5c0ce...621

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har mer og mindre vært sånn i over 20 år allerede, selv om det opplagt eksploderte med nettilgangen og de senere tids digitale sjekkemarked.
Nei, det er ikke greit. Men det skjer mye overalt, i begge retninger.

Anonymkode: 72383...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det 20 år siden jeg tok ut skilsmisse og fortsatt møter jeg på mennekser som ganske tydelig har snakket med eksen og det har vert drittprat. Vi har voksne barn som er lei av det, hans mor og søster er overgitt. Det er ikke bare kvinner som snakker dritt.

Anonymkode: 44536...ce9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.48):

Når ble Fetisha modellen for norske kvinner?? Kan ikke skjønne at hun har en mikrofon en gang!

Anonymkode: 5da20...d81

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
herzeleid skrev (14 minutter siden):

Det er nok en ganske utbredt og akseptert dobbeltmoral der det på mange måter forventes at menn skal "ta det som en mann", mens en vil finne at "samfunnet må ordne opp" om noen prater slik om kvinner. Ikke dermed sagt at det ikke finnes menn som sier stygge ting om kvinner, men i motsetning til andre veien er ikke dette noe som aksepteres i mer "mainstream" kanaler eller av samfunnet ellers. 

Det er høyst akseptert blant menn, for eksempel på mannsdominerte arbeidsplasser. Noen av de er så dumme at de lar andre kvinner høre på gallen de spyr ut også. 

Menn er minst like flink til å snakke dritt om kvinner, som kvinner er til å snakke dritt om menn. 

Anonymkode: 4a55f...606

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt enig. For å få slutt på kampen så må begge sider legge ned stridsøksen. Samme gjelder rasisme. Det er liksom greit for svarte å snakke dritt om hvite, men ikke omvendt. 

Kvinner kan ikke si ting om menn som de ikke hadde tålt at menn hadde sagt om kvinner. 

Anonymkode: 2950f...3d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men are the root of all evil.

Jentene er ikke bedre men verden ville vært bedre uten.

Anonymkode: d9c64...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krenkelsehierarki.

Visstnok befinner hvite menn, hetro, i jobb ,snart 50, kristen seg på toppen. Absolutt alle negative karakteristikker kan brukes om dem og tillegges dem,. De må tåle alt , har skylden for alt og har massevis av negative egenskaper. De kan IKKE kritisere noen siden de er menn og hvite.

I motsatt ende har vi unge, kvinner, minoriteter.

Hvis vi ser for oss en samisk gutt, identifiserer seg som jente,, adoptert fra sør Amerika , kortvokst og konvertert til islam og sitter i rullestol. 

Hvis en slik person noensinne skulle havne i en politiske diskusjon med en hvit voksen mann så håper jeg den hvite mannen går sin veg. Han kan ikke vinne.

Anonymkode: 1271b...70f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det snakkes stygt om kvinner også. Det er veldig den humoristiske overdrevne tonen. Åsså er det jo teknisk sett en pinlig massiv forskjell i hvor mye mer menn gjør av alvorlig sort, må være lov å være lei. Betyr ikke at alle menn gjør. 

Jeg kødder med både menn og kvinner. 

Anonymkode: 34257...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Krenkelsehierarki.

Visstnok befinner hvite menn, hetro, i jobb ,snart 50, kristen seg på toppen. Absolutt alle negative karakteristikker kan brukes om dem og tillegges dem,. De må tåle alt , har skylden for alt og har massevis av negative egenskaper. De kan IKKE kritisere noen siden de er menn og hvite.

I motsatt ende har vi unge, kvinner, minoriteter.

Hvis vi ser for oss en samisk gutt, identifiserer seg som jente,, adoptert fra sør Amerika , kortvokst og konvertert til islam og sitter i rullestol. 

Hvis en slik person noensinne skulle havne i en politiske diskusjon med en hvit voksen mann så håper jeg den hvite mannen går sin veg. Han kan ikke vinne.

Anonymkode: 1271b...70f

Dette er bare tull. En karikatur dere har tegnet for å kjempe mot feminisme. Alle vet at man kan ha problemer selv om man er hvit og mann, poenget er at man historisk sett ikke har blitt diskriminert eller hatt lav status eller anerkjennelse FORDI du er hvit eller mann. Det betyr ikke at det ikke finnes andre utfordringer eller livskriser etc.

Anonymkode: ca89e...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Snakker kun stygt om menn som går direkte til angrep på kvinner, feminisme, likestilling osv. Det er tross alt de som er et problem, ikke alle andre menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bromance skrev (16 minutter siden):

Snakker kun stygt om menn som går direkte til angrep på kvinner, feminisme, likestilling osv. Det er tross alt de som er et problem, ikke alle andre menn. 

Jeg skal ikke lage en big deal ut av det, men selv om statistikken viser at fargede i USA er langt mer kriminelle enn hvite, så er det ikke greit å si "jeg liker ikke fargede lenger". "Fargede er problemet". "Verden ville vært bedre uten fargede".

Man kan ikke kreve at fargede skal forstå at man "selvsagt ikke snakker om deg personlig". 

Jeg blir sliten av å høre så mye forakt for menn hele tiden. Jeg må bare innrømme det. Heldigvis er kvinnene jeg møter i hverdagen ikke sånn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal ikke lage en big deal ut av det, men selv om statistikken viser at fargede i USA er langt mer kriminelle enn hvite, så er det ikke greit å si "jeg liker ikke fargede lenger". "Fargede er problemet". "Verden ville vært bedre uten fargede".

Man kan ikke kreve at fargede skal forstå at man "selvsagt ikke snakker om deg personlig". 

Jeg blir sliten av å høre så mye forakt for menn hele tiden. Jeg må bare innrømme det. Heldigvis er kvinnene jeg møter i hverdagen ikke sånn.

Hvorfor er det greit at menn snakker ned kvinner, men dårlig omvendt? Fordi vi er vant til å høre at kvinner er mindreverdige fysisk og psykisk? Hvis all kjønnsdrit skal opphøre, er det ikke alkurst bare opp til kvinnene. Har hørt nedlatende ting om kvinner i ny og ne siden jeg gikk på barneskolen. Det er først de siste årene jeg har hørt dritt om menn. Så nå vet kanskje menn hvor kjipt det har vært for damer. Kanskje man kan slutte i fellesskap.

Anonymkode: ca89e...fa9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...