Gå til innhold

Han kan overhodet ikke preposisjoner


skyggeløper

Anbefalte innlegg

skyggeløper

Samboeren min kan finne på å si at han har "lagt" en åpen brusboks i kjøleskapet når han åpenbart mener han satt den inn, eller at han er "på" Oslo! Det neste blir vel at han kaller gulv for bakken. Så annoying!! Jeg kan ikke være den eneste som irriterer meg over sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, skyggeløper said:

Så annoying!! 

You had me helt til dette. 😅 Men welcome til kvinneguiden, da. 

Anonymkode: 18be8...287

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skyggeløper skrev (11 minutter siden):

Samboeren min kan finne på å si at han har "lagt" en åpen brusboks i kjøleskapet når han åpenbart mener han satt den inn, eller at han er "på" Oslo! Det neste blir vel at han kaller gulv for bakken. Så annoying!! Jeg kan ikke være den eneste som irriterer meg over sånt?

Hva med å lære deg litt norsk selv? Ser ut som du trenger det 

Anonymkode: 448b3...abf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kaller jeg bagateller, synes det er mye verre med folk som skal stå på langrenn eller stå på slalom. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet han. Gidder ikke tilbakestående folk på fritiden. Det får holde at jeg jobber med dem hele dagen ellers. 

Anonymkode: 91ac4...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg gidder ikke å henge meg opp i slike ting. For da blir det dårlig stemning. Jeg velger mine kamper med omhu.

Anonymkode: 3e94e...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel litt spesielt å klage på andre, når du åpenbart sliter med norsk selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt flagg! Jeg hadde dumpet.

Anonymkode: ccf58...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kaller gulvet for "bakken". Jeg ser for meg at de har vokst opp i jordhytter. Kanskje de har det?

"På" var i ferd med å bli en universalpreposisjon, men "på" har bare en viss dominans - "i forhold til" kom den i forkjøpet. Det så også lenge ut til at "putte" ville erstatte alle ord for plassering, men "legge" vant.

Det er også mange som ikke skjønner spøk - og veldig mange tar språkspøk som et tegn på manglende språkkunnskaper. Det er et paradoks:  For å kunne dra - og anerkjenne - en spøk som å bruke "annoying" i en tekst om hvordan norsk blir forringet, må man beherske språk temmelig godt.

Velkommen til Kvinneguiden, og hold på perlekjedet ditt.
(Unngå å "kaste perler for svin".) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer man dit i livet at dette er det man ser på som underholdning...

"lagt" er forresten et verb... men det visste du mulig. 

Anonymkode: adbbb...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...