Gå til innhold

Kan du bare skrive nivået mitt,A2-B1-B2???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teknologisk utvikling påvirker samfunnet på flere forskjellige måter, både positivt og litt negativt. I dag har vi flere verktøy som letter hverdagen vår, som bil, fly, PC, internett, smarttelefoner, og så videre. Jeg kan ikke forestille meg livet mitt uten disse. Vi er svært avhengige av disse verktøyene. Men hvordan påvirker egentlig disse fantastiske tingene livene våre?

For det første gjør de livene våre mye enklere, vi sparer tid, penger, og har tilgang til mange funksjoner med et tastetrykk. Vi må virkelig være takknemlige for dette. Men den andre siden er at det gjør oss dovne og late. Vi vil ikke lage mat hver dag og bestiller maten med et trykk på telefonen. Dagens største diskusjon er at alle er avhengige av telefonene sine. Folk bøyer ikke hodet opp og fordypes i omgivelsene. Dette påvirker både psykisk og fysisk helse.

En annen diskusjon er våpenteknologi. Den utvikler seg enormt raskt og ser skremmende ut. Å tenke på at man kan drepe tusenvis av mennesker med en knapp er helt katastrofalt. Jeg tror vi må finne måter å bruke teknologien på en maksimalt nyttig måte. Det største problemet i verden nå er fattigdom. Teknologien kan produsere store traktorer, så korn og planter som hjelper sultne mennesker. Medisinsk utvikling kan hjelpe syke og gi et godt og friskt liv.

Til slutt har vi perfekte fordeler med teknologisk utvikling og store bekymringer samtidig.

Anonymkode: c5e50...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare gjøre leksene dine sjæl??? All denne tiden du bruker på å poste her kunne du heller brukt litt lurere👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Nym Medlem skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare gjøre leksene dine sjæl??? All denne tiden du bruker på å poste her kunne du heller brukt litt lurere👍🏼

jeg elsker deg og.

Anonymkode: c5e50...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet dette helt selv uten retteprogram?  Det er bra, men ser at du trenger å lære mer kompleks setningsoppbygging . Du må lære mer om setningsadverbialer konjunksjoner og sunjunksjoner. 

Slik det ser ut nå, kunne det vært skrevet av en AI modell, (kunstig intelligens) tilpasset barneskolen.

Spør chat GPT hvilket nivå teksten er på 

Endret av Pipaluk
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (11 minutter siden):

Har du skrevet dette helt selv uten retteprogram?  Det er bra, men ser at du trenger å lære mer kompleks setningsoppbygging . Du må lære mer om setningsadverbialer konjunksjoner og sunjunksjoner. 

Slik det ser ut nå, kunne det vært skrevet av en A1 modell, tilpasset barneskolen.

Spør chat GPT hvilket nivå teksten er på 

har skrevet helt selv. 

Anonymkode: c5e50...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (14 minutter siden):

Har du skrevet dette helt selv uten retteprogram?  Det er bra, men ser at du trenger å lære mer kompleks setningsoppbygging . Du må lære mer om setningsadverbialer konjunksjoner og sunjunksjoner. 

Slik det ser ut nå, kunne det vært skrevet av en A1 modell, tilpasset barneskolen.

Spør chat GPT hvilket nivå teksten er på 

Du kan si hva du vil om at dette kan være skrevet med retteprogram, men A1 er det ikke. A1 er helt grunnleggende ordforråd som å hilse, snakke om familie, gå i butikken osv., dette viser jo mye mer kompetanse enn som så. 

Anonymkode: 6a378...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har skrevet helt selv. 

Anonymkode: c5e50...8b0

Ok, da bør du rette opp hodet, ikke bøye det opp. Teknologien sår heller ikke planter, vi sår frø, og planter trær og planter, eller setter løk og stiklinger.

Svada tekst uten reelt innhold.

Anonymkode: 07a04...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at jeg er på feil plass. hvis henrik ibsen hadde spurt om sine tekster her i KG, mange skulle si at bare kast dine tullinger til søppel. :(  hvorfor folk er så grusomt. det er bare hjelp som kan korrigeres eller sånn. hvis du ikke vil skrive noe, hvorfor ødelegger du til annen......

 

Anonymkode: c5e50...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan si hva du vil om at dette kan være skrevet med retteprogram, men A1 er det ikke. A1 er helt grunnleggende ordforråd som å hilse, snakke om familie, gå i butikken osv., dette viser jo mye mer kompetanse enn som så. 

Anonymkode: 6a378...7c8

Jeg mente AI modell (kunstig intelligens. ) det gikk litt fort i redigeringen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne teksten er på B2 nivå 

Anonymkode: cacfa...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

jeg tror at jeg er på feil plass. hvis henrik ibsen hadde spurt om sine tekster her i KG, mange skulle si at bare kast dine tullinger til søppel. :(  hvorfor folk er så grusomt. det er bare hjelp som kan korrigeres eller sånn. hvis du ikke vil skrive noe, hvorfor ødelegger du til annen......

 

Anonymkode: c5e50...8b0

Ja, kan du tenke deg hvorfor feks. andre innvandrere synes det er utrolig tafatt og irriterende å se folk som deg tigge etter hjelp til lekser på nett? 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Teknologisk utvikling påvirker samfunnet på flere forskjellige måter, både positivt og litt negativt. I dag har vi flere verktøy som letter hverdagen vår, som bil, fly, PC, internett, smarttelefoner, og så videre. Jeg kan ikke forestille meg livet mitt uten disse. Vi er svært avhengige av disse verktøyene. Men hvordan påvirker egentlig disse fantastiske tingene livene våre?

For det første gjør de livene våre mye enklere, vi sparer tid, penger, og har tilgang til mange funksjoner med et tastetrykk. Vi må virkelig være takknemlige for dette. Men den andre siden er at det gjør oss dovne og late. Vi vil ikke lage mat hver dag og bestiller maten med et trykk på telefonen. Dagens største diskusjon er at alle er avhengige av telefonene sine. Folk bøyer ikke hodet opp og fordypes i omgivelsene. Dette påvirker både psykisk og fysisk helse.

En annen diskusjon er våpenteknologi. Den utvikler seg enormt raskt og ser skremmende ut. Å tenke på at man kan drepe tusenvis av mennesker med en knapp er helt katastrofalt. Jeg tror vi må finne måter å bruke teknologien på en maksimalt nyttig måte. Det største problemet i verden nå er fattigdom. Teknologien kan produsere store traktorer, så korn og planter som hjelper sultne mennesker. Medisinsk utvikling kan hjelpe syke og gi et godt og friskt liv.

Til slutt har vi perfekte fordeler med teknologisk utvikling og store bekymringer samtidig.

Anonymkode: c5e50...8b0

Dette var det jeg reagerte på ved en kjapp gjennomlesing. Det oser KI av teksten.

Anonymkode: f7159...176

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man går ut fra det som står her om nivåene vil jeg si at du er på B-nivå. Kanskje til og med B2. 

Det er selvsagt noen ting å bemerke i teksten. En av sakene er allerede nevnt: "folk bøyer ikke hodet opp". Her vil morsmålsbrukeren foretrekke "folk løfter ikke blikket".

Den andre saken jeg hengte meg spesielt opp i er "å tenke på at man kan drepe tusenvis av mennesker med en knapp er helt katastrofalt". Det som skurrer her er at katastrofalt peker tilbake på "å tenke". Joda, det ER katastrofalt at man kan drepe tusenvis av mennesker med en knapp, men ikke å tenke det.  

 

Anonymkode: d8c95...343

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anne Nym Medlem skrev (10 minutter siden):

Ja, kan du tenke deg hvorfor feks. andre innvandrere synes det er utrolig tafatt og irriterende å se folk som deg tigge etter hjelp til lekser på nett? 🙄 

Du fortjener ikke et eneste svar.

Anonymkode: c5e50...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du fortjener ikke et eneste svar.

Anonymkode: c5e50...8b0

Nei, skjønner det blir for avansert! Lykke til med prøven din 👍🏼 håper du får en rettferdig sensur.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

jeg tror at jeg er på feil plass. hvis henrik ibsen hadde spurt om sine tekster her i KG, mange skulle si at bare kast dine tullinger til søppel. :(  hvorfor folk er så grusomt. det er bare hjelp som kan korrigeres eller sånn. hvis du ikke vil skrive noe, hvorfor ødelegger du til annen......

 

Anonymkode: c5e50...8b0

Enten tok du deg ekstremt god tid til å skrive den opprinnelige teksten du ønsket vurdert, eller så har du brukt ChatGPT eller tilsvarende for å skrive noe svada til deg.

Sammenligner vi den opprinnelige teksten med det du skriver her - så er det to vidt forskjellige måter å skrive på, hvor sistnevnte inneholder MASSE feil. Både tegnsetting, setningsoppbygging og skrivefeil.

Jeg setter pengene mine på ChatGPT. Husk at sensor/lærere har gode verktøy for å avdekke slikt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 19.39):

jeg tror at jeg er på feil plass. hvis henrik ibsen hadde spurt om sine tekster her i KG, mange skulle si at bare kast dine tullinger til søppel. :(  hvorfor folk er så grusomt. det er bare hjelp som kan korrigeres eller sånn. hvis du ikke vil skrive noe, hvorfor ødelegger du til annen......

 

Anonymkode: c5e50...8b0

Jeg har hørt at B2 dømmes etter flere kategorier og at alle må være på B2-nivå. Hvis en av dem er på B1 nivå vil hele karakteren bli det, og du får ikke vite hvilken. Jeg kan ikke nok om disse kategoriene til å bedømme teksten din. Jeg ser at en som ikke har norsk som morsmål har skrevet den, men språklig er det ganske bra.

Denne teksten derimot skjønte jeg ikke helt. Her var det mange feil. Kan du mene noe sånt som:

Jeg tror jeg er på feil sted. Hvis Henrik Ibsen hadde bedt om tilbakemeldinger på sine tekster her på KG ville mange svart at han burde kastet tullet sitt på søpla. Hvorfor er folk så grusomme? Jeg ber bare om hjelp til å korrigere små feil (veldig usikker på hva denne setningen skulle bety). Hvis du ikke vil skrive tekster, hvorfor ønsker du å ødelegge for andre? 

Jeg skjønner fremdeles ikke helt hensikten. Ønsker du hjelp til lekser? Ønsker du forklaringer på hva som er galt for å forstå undervisning? Føler du at du fikk gal karakter og lurer på om andre er enige? 

På B2 må du vel både være god på både norsk kultur og samfunn i tillegg til språk. Dette siste svaret har lavere nivå enn min svigerinne som ikke er helt ferdig med B2 enda, men lykke til videre!

Anonymkode: aa744...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...